Sinds een jaar ongeveer ben ik gaan schilderen. Vroeger kon ik aardig tekenen en aquarellen, maar heb nog nooit met olieverf of acryl geschilderd. Ik had wel een complete set liggen die ik ooit gekregen had, maar nog nooit iets mee gedaan.
Via een vriendin (mliez88 hier op bokt, die supergave schilderijen maakt) ben ik op een schildersclubje terecht gekomen.
Daar heb ik 2 schilderijen gemaakt; een tijger in zwart wit met donkerrode achtergrond en de kop van een ransuil.
Mijn ouders vroegen mij ooit een Frans lavendelveld te schilderen. Ze gaan elk jaar naar Frankrijk en vinden die lavendelvelden zo mooi.
Toen ben ik begonnen aan een schilderij van ongeveer 40 x 100 cm als ik het zo inschat.
Hier de foto's van hoe het schilderij tot stand kwam en het eindresultaat. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Groetjes!
De allereerste keer schilderen. De ansichtkaart die ik na heb geschilderd kan je dus op deze foto zien.

De tweede keer schilderen.

De bomen heb ik met paletmes erop gezet

Het huisje ook, en met de lavendel is een begin gemaakt

De voegen van de tegeltjes zijn geschilderd en ik heb verder gewerkt aan de lavendel

Beetje bewogen

Bijna klaar!

En dit is het eindresultaat. De strook lichtere lavendel onder het huisje heb ik voor de diepte wat breder gemaakt.

Het schilderij is in de vernis gezet (speciale acrylvernis). Ik heb uitsluitend met acrylverf gewerkt, paletmes en meestal het allerdunste kwastje...
Ik hoop dat je een reactie plaatst, dat zou leuk zijn!