[FB] Fantasy "Serenity"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

[FB] Fantasy "Serenity"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:59

"Eigenlijk hoopt iedereen dat ze bestaan...eenhoorns.
Prachtige maar zeer schuwe dieren met magische krachten,snel en geluidloos bewegen zij zich voort.Wanneer de zon in de vroege ochtend al schijnt en er een zeer dichte mist is waardoor je enkel stilte hoort.Op die dagen...als je veel gelukt hebt dan misschien,heel misschien zie je er een.
Houd je adem in en niet knipperen met je ogen want voor je het weet zijn ze alweer verdwenen..alsof ze er nooit zijn geweest."

Afbeelding

Een tijdje geleden heb ik wat foto's in het park gemaakt,moeder natuur liet zich van een prachtige kant zien.Dat leverd mooie plaatjes op en sommigen schreeuwden om een bewerking :D

Deze foto had ik al uitgezocht daar ik iets mee wilde doen...
Er hangt een heel rustige sfeer op deze foto en je kunt er eindeloos over fantaseren wat er allemaal verstopt zit in de mist.

Afbeelding

Het moeilijke is nu om de juiste foto te vinden die in dit plaatje gaat passen...toen kreeg ik een mail van een kennisje.Ze had prachtige foto's gemaakt van haar nieuwe hengstje.
Daar vond ik de een foto tussen die in mijn foto zou passen...ik heb dus ook toestemming gekregen om deze foto te gebruiken :)

Op de foto zie je mijn model "Silver Plates Baccarra Couragio" van Silver Spring Farm

Afbeelding

Tips,vragen en/of suggesties zijn meer dan welkom... :)

Naborah

Re: [FB] Fantasy "Serenity"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:13

Ik vind de foto van de omgeving erg mooi én passen bij het onderwerp.
Maar daar in tegen vind ik zelf dat de manen van de eenhoorn erg vierkant en geplakt overkomen. Op de foto zelf zie je dat ze ook niet uit elkaar waaien, maar door de mist bij de achtergrond is het reliëf en de kleurverschillen bijna niet te zien waardoor het in mijn ogen al snel een plak wordt.
Het puntje op en om de hoorn, is dat bewust gedaan? Het straalt, maar de punt precies op het uiteinde van de hoorn vind ik teveel opvallen. Het totaalplaatje is vrij donker en rustig. In één hoek sprankeltjes e.d. vind ik niet mooi, dat verstoord het duistere effect.

Des al niet te min vind ik het leuk gedaan met een prachtige natuurfoto !

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 10:22

Dank je wel voor je commentaar...dat met de manen vond ik ook erg lastig.Als manen wapperen dan is reliëf makkelijk aan te brengen,losse haartjes zijn met de mist ook niet te zien.Mist heeft zo voor- en nadelen :D ben ook nog op zoek hoe ik dit aan kan passen.

De sterren zijn idd bewust geplaatst om de hoorn op te laten vallen...kan ik altijd nog weghalen :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:36

Ja zou ik weghalen maar ik vind de foto prachtig!!!!!!! Een leuk idee ook trouwens :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:51

Kan je de versie zonder sterren laten zien?

Misschien dat je op een andere manier de hoorn laten opvallen, ik zou niet weten hoe precies, maar meer met een lichte 'glow' misschien? Lastig.

Ik denk ook dat door de houding van het paard het moeilijk is de manen in de mist 'mooi' en 'vol' te krijgen. Als het paard frontaal voor je had gestaan, had je makkelijker gezien dat ze opzij wapperen o.i.d. Hoewel voor een eenhoorn deze houding weer leuk is := .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 10:54

Ik zal kijken of ik later op de dag nog even kan "knutselen" en hem zonder sterren plaatsen...eerst zo de paarden even doen ;)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:11

kvind de manen niet zo heel erg mooi - wat er eerder al gezegd is
misschien eehm doormiddel van zelf een paar haartjes in de andere richting te tekenen iets omhoog of weet ik het :) (niet te veel maar gewoon een paar )

lichte glow zoals hier gezegd word misschien doormiddel van Neon ofzo :)
alleen dan wit ipv felle kleuren

zonder sterretjes gewoon kloonpenseel ofzo gebruiken
en welk programma gebruik je Gimp?

in iedergeval Succes :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 18:57

Yvonne...enkele haren gaat niet lukken,door de mist kunnen er niet teveel details zichtbaar worden
Ook harde kleuren als wit (of bv zwart) kun je niet gebruiken,dat past niet in het geheel.

Werk trouwens met CS 4 en in lagen,wegklonen is niet nodig ;) dank je wel voor je suggesties.

Heb nog even geknutseld wat de manen betreft,zo is het voorlopig geworden.Ben moe dus concentratie is moeilijk...ga later deze week nog wel over buigen :)

Afbeelding

Verdere tips zijn uiteraard nog steeds welkom :)

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 06:54

Wauw het is echt prachtig zeg tink. :+:

Petje af!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:50

Ik zou dit zo als ingelijste foto of schilderij aan de wand willen hebben hoor, ik vind ' prachtig <3

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:27

:) dank jullie wel

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:25

Vind hoe die nu is echt super gaaf! :D geeft echt een mystiek effect!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:15

Misschien is het een klein beetje late reactie, maar ik heb nog 1 veranderpunt ;)
Boven het rechteroor van het paard, niet direct, er zit nog wel een stuk tussen van een paar cm, daar staat een soort van puntje dat lijkt op een glimmertje ofzo, maar dat stoort mij enorm ;)
Verder is ie echt heel gaaf =)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:25

ik vindt m echt heel gaaf!
enige puntje wat mij iets stoort is dat de hoorn in de reflectie in het water wel erg krom is.
Snap dat je m daar expres niet recht hebt gehouden maar vindt m daar wel erg vervormd, meer dan de rest van het hoofd...
Verder knap gedaan hoor! +:)+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:01

Dank je wel voor jullie reacties... :)

Nooor...dat is de reflectie van de zon en is origineel op de foto.Kan wel weghalen maar ik stoor mij er eigenlijk verder niet zo aan,kwestie van smaak denk ik :)

Zodiacje...de hoorn is net zoveel vervomd als het hoofd maar een stuk dunner daardoor is de vervoming ook groter.Kijk maar eens goed naar de takken van de bomen,daar zie je hetzelfde alleen valt het minder om omdat dit donker is.
Rustige rimpeling in het water is erg lastig :+ blijven oefenen maar :D