[TEK] [WIP] Vera van het Guldenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

[TEK] [WIP] Vera van het Guldenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 21:34

Deze foto van de belg Vera, komt uit het aanvraagtopic. De foto is genomen door Femke (hypofocus), maar ik mag hem met haar toestemming gebruiken.
Ik werk met pastel op velourpapier, het formaat is 30x40cm.
Ik heb deze gestart tijdens de workshop die ik gisteren (za 16-4) heb gegeven. Zo kon ik makkelijker laten zien hoe je een oog inkleurde en hoe je een basislaag opzet.
Het is natuurlijk zonde om er verder dan niets meer mee te doen en aangezien ik vandaag aanwezig was op een rasloze hondendag in Hoogeveen, heb ik deze als demo verder laten zien.
Af is hij nog lang niet, er moeten nog heel wat haartjes getekend worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de mensen die zelf ook wel eens met pastel werken en graag een workshop zouden willen volgen. Ik heb in mei de volgende workshop, datum volgt nog. Voor eventuele info of opgave pb even.
Tzt volgt nog een advertentie op commercieel

gonnyvdz

Re: [TEK] [WIP] Vera van het Guldenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:36

ik dacht eerst toen ik naar beneden ging wooh mooie foto, zag later pas eigenlijks dat het niet zo was.. :)

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:38

Ik vind het toch altijd zo mooi hoe je die manen maakt, ook de achtergrond is weer super mooi.. :D

De neusgaten zien er een beetje apart uit, het lijkt of het rechterneusgat ietsje groter is, maar het kan zijn dat dat op de foto ook was. :)

Respect! _/-\o_

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 21:46

Dank jullie wel.
Klodder, ik heb er even naar gekeken en de neusgaten zitten iets scheef zie ik nu. Haar linker zit iets hoger. Ik zou het kunnen aanpassen als het heel erg opvalt, maar ik moet zeggen dat ik het zo snel niet had gezien. Ik kijk er morgen nog wel even met een fris hoofd naar.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 14:10

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:13

Wauw Daisyree, prachtig! Zo mooi hoe je die manen neerzet, met zoveel diepte.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:54

O wauw. Ik ben echt fan van jou werkjes. Vooral de manen, die zijn altijd zo realistisch!
Ik vind deze ook weer erg gaaf gedaan. LeonieL had nog gevraagd of jou workshop niet iets voor mij zou zijn. Helaas kan ik absoluut niet met pastel omgaan, nog niet eens basic, dus heb ik het aanbod aan me voorbij laten gaan.
Maar ondertussen volg ik zeker je werk, haha.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:34

Dank je Jis.
Inney, ik weet niet of je kunt schilderen? Olie of acrylverf? De techniek die ik gebruik lijkt daar namelijk best veel op, maar dan heb je een krijtje of potlood in je handen ipv een penseel. Ik geef hier ook uitleg hoe je wat doet met pastel. Zolang je zelf een schets kunt opzetten komt de rest wel goed, daar loop ik voor rond. Dus als je met pastel zou willen leren omgaan dan hoor ik het wel van je.

Hier het eindresultaat getiteld Big, bold and beautifull. (Omdat ik ook heel veel naar het buitenland verkoop heb ik altijd Engelse titels).

Afbeelding

Femke nogmaals bedankt voor het mogen gebruiken van deze fantastische foto. Je blijft 1 van mijn fav. paardenfotografen!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:58

Wauwmooie tekening!
Als ik jouw mag geloven is de foto ook prachtig. Maar dat kan ook niet anders met Femke als fotograaf.
Haha. Haal Jody maar over :P Ik heb op school ook aan wat klasgenoten gevraagd, waarvan ik weet dat ze ook bezig zijn met pastel. hihi. maar niet echt fanatiekelingen gevonden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:23

Heel erg mooi geworden Daysiree, lekker harig.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:37

Prachtig gedaan, ik zou alleen je Engelse titel iets aanpassen naar 'beautiful', beautifull komt van beautifully alleen blijft de tweede L vaak staan terwijl ie er niet hoort. ;)

Zoals anderen ook zeggen, het haar is erg mooi geworden, erg aaibaar :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:32

probleem is dat ik nog zo 'beginner' ben, dat ik meestal niet verder kom dan de schets. :o
Denk dat ik nog even wacht, tot ik het iets meer onder de knie heb. Daarna lijkt het me wel super, Want wat jij doet op papier, is gewoon bijna toveren haha.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:00

1 woord, prachtig!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:43

ik dacht eerst dat die laatste een foto was :P
zupermooi!