[SCH] Tips voor achtergrond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

[SCH] Tips voor achtergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 11:44

Ik ben bezig met een aardig oude foto uit het aanvraag topic van ik geloof Spruit_Elf.

Afbeelding

40x50cm Artisan wateroplosbare olieverf

Het hoofd is nog niet af, maar ik moet wachten tot deze laag droog is voor er weer wat over heen kan.

Ik twijfel wat over het gras en de struiken.
Moet dat misschien in een andere kleur?? Struiken laten staan of weg, horizon wat lager?
(Het gras is allemaal in de kleur als links op de foto - er valt licht overheen van een raam...)

Mocht iemand in Photoshop de boel wat aan kunnen passen om te laten zien wat er anders kan, suggesties zijn welkom!

boooo

Re: [SCH] Tips voor achtergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:49

Ik vind hem zo erg gaaf! :j

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:02

wat mooi zeg!! +:)+
ik zou de horizon denk ik zo laten, naar mijn idee staat dat goed. De struiken weet ik niet, ik denk dat ze wat aan de lage kant zijn?

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:22

Hij heeft volgens mij een erg kort staartbeentje?

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:31

Met zo'n achtergrond heb ik daar ook altijd heel veel moeite mee, dus ik kijk even mee. :)

Verder vind ik hem heel erg mooi! Wat mij nog wel opvalt is inderdaad het staartbeentje en dat er weinig schaduw zit in de neus en bles.

De lucht vind ik trouwens ook prachtig!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:32

Het is jammer dat er erg veel loze ruimte zit.. (waardoor het gras en struiken automatisch veel aandacht krijgen)
Ik zou er een passepartou over schilderen/zetten.
, zodat het paard weer het hoofditem word, en verder zo laten ;)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 17:15

Bedankt allemaal!
De staart gaat nog wat hoger :).

De ruimte erom heen is wat ruim genomen inderdaad, maar ik vind het zelf niet erg storend.

Dit is de referentie foto trouwens. Kan goed zien dat het hoofd nog niet klopt.
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:20

Zo vind ik hem een stuk fijner kijken (achtergrond is nu niet meer het overheersende)
Afbeelding

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 17:30

Ik heb ook erg lopen schuiven met de schets om te kijken hoe groot en waar etc. Hij is wel wat ruim geworden inderdaad, maar dat is met een passe-partout of lijst wel op te lossen denk ik ;)
De schaduw zit wel aardig dicht bij de onderkant en zijkant zo - ik wou die niet zo afhakken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:40

Ik denk dat als je hem anders afsnijd, je paard weer erg 'in het midden' zweeft.
Ik zou gewoon strookjes papier knippen en gaan schuiven tot wat je mooi vind ;) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 00:09

Waaauw, echt prachtig! De achtergrond misstaat ook zeker niet, hoor! Maar zoals hierboven ook al wordt genoemd is het nog wat leeg. Ik kan niet photoshoppen dus ik heb even wat geprutst met Paint. Misschien kun je de struiken/bomen in de verte wat speelser maken door de vrij strakke lijn te onderbreken, door wat boompjes ervoor te zetten en/of misschien wat vage schapen (die witte vlekken :o ) of zoiets? De 'schapen' trekken misschien nog wat teveel aandacht, maar boompjes zouden eventueel wel kunnen :)
Afbeelding

Maar dit is al een prachtwerk, hoor! Het paard is prachtig, het perspectief in het paard klopt, de beweging... En de huidige achtergrond vind ik ook al erg mooi. Heel knap!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:25

Ik vind de lucht echt schitterend! Het gras zou ik iets minder streperig maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:46

Oh wauw, super! Mede ook doordat het een geweldig paard is om te zien, mijn favo qua kleur en aftekeningen. :D

Het gras idd wat minder streperig, maar verder ziet het er al geweldig uit. Daar mag de eigenaar van het paard heel blij mee zijn! :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:13

Gek, als ik jou schilderij zie zou ik denken dat de foto veel meer van dicht bij de grond is genomen en dat je de horizon dus lager zou moeten schilderen, maar als ik de voorbeeldfoto zie, is die veel hoger genoemen wat de horizon zit heel hoog. :D

Als ik even klooi (ik heb geen talent voor photoshoppen en dergelijke :') ), dan vind ik hem met een wat hogere horizon mooier uitkomen denk ik. Hij lijkt dan een ruimere gang te hebben en meer naar voren te komen in het schilderij.

Afbeelding

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:16

in de 1e instantie wou ik zeggen; het lijkt net of ie zweeft :O maar dat is dus ook zoo :P haha ik vind hem heel mooi