[SCH] The Forgotten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] The Forgotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 08:51

Over 2 weken moet ik mijn portfolio in leveren bij Kunstacademie Mainz.
Tips zullen fijn zijn.

Afbeelding

Bij kunstacademie Maastricht ben ik overigens aangenomen (dit was mijn noodoptie) Maar de bedoeling is dat ik bij kunstacademie Mainz, of nog liever Städelschule Frankfurt word aangenomen. Dus ik heb heel veel duimen nodig. :+

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:44

Tips heb ik niet voor je, ik vind jouw schilderijen altijd erg sprekend met een prachtig kleurgebruik!

Je zult vast zelf erg nagedacht hebben over de compositie van dit schilderij, ik zit me af te vragen of het misschien mooier zou zijn als het blauwe figuur er ook helemaal op had gestaan?

Ik zal voor je duimen! Succes :j

Red_Savage

Re: [SCH] The Forgotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 09:59

Bedankt! Ook voor het duimen, ik heb het nodig. :D

Ik heb juist de blauwe figuur er buiten laten vallen, zodat je een beetje het idee krijgt dat het 'verder' gaat. Alsof het niet alleen om deze 3 figuren gaat. :)
Ik heb er nog over na zitten denken of ik niet misschien nog een been o.i.d. net binnen beeld moest laten vallen.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:13

Ik snap je bedoeling wel qua compositie, misschien een hand in beeld?

Hoe groot is dit doek?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:24

ooh ik ben echt fan van je !
jou kunstwerken hebben nooit woorden nodig, echt gweldig :D
ik zal voor je duimen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 11:20

Goh, nou dankjewel. Dat geeft altijd wel wat hoop. :D

@HHD_foto: helaas is het geen doek, maar enkel papier op A2 formaat. :j Aangezien het in een map moet passen kan ik helaas niets op doek maken.:D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:18

Héél erg gaaf! :j
Erg sprekend, dit roept vragen op. Gaaf!

En succes bij je toelating, hopelijk wordt je aangenomen!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:20

Zo'n reactie doet me wel weer goed. :D
Ik ben echt ontzettend bang dat ik weer word afgewezen (dan heb ik altijd nog Maastricht..maar dan nog). Dus dankjewel! :D

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:59

Ik vind dit een van je mooiste werken. Het spreekt me heel erg aan :). De achtergrond is erg gaaf met de grijstinten en de kleuren van de mensen zijn erg spreken en goed uitgewerkt. Ik denk wel dat er nu net te weinig uit het beeld is gelaten om het schilderij een open compositie te geven. Maar ik denk ook dat als je meer gaat toevoegen of er uit gaat halen dat de boodschap minder sterk overkomt.

Ik ga voor je duimen, hoop dat je wordt aan genomen! :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:02

Ik sluit me helemaal bij het bovenstaande aan.
Echt een van je betere werken. Prachtig kleurgebruik in contrast met het grijs.
En de 'sputtertjes' eromheen maken het af.
Heel veel succes met je 'sollicitatie'. Ik zal voor je duimen :j

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:14

Ok deze is goed. Echt heel knap schilderij. Een pak professioneler dan je vorig werk :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:17

Ik kijk altijd wel naar je werk, maar vindt het vaak net wat te heftig voor me. Dit echter, schítterend!!! Kan er naar blijven kijken...

Ik duim ook voor je dat je eerste keuze je aanneemt!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:35

Mooi schilderij, toch vind ik de compositie wat rommelig.
Er zitten wel waanzinnig mooie delen in, zoals het oranje mannetje wel op glinsterend ijs of een spiegel lijkt te liggen.. De rest vind ik wat onsamenhangend, er zit geen diepte in bv waardoor je mee getrokken word het schilderij in om naar de rest van de mensen te kijken, maar ze zijn netjes onder elkaar geplaatst als je begrijpt wat ik bedoel.
Toch ga je wel voor uit vind ik, en denk dat je inmiddels een heel spannend portfolio hebt samengesteld!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 09:39

Goh, dankjewel allemaal. Zo'n positieve reacties had ik niet eens verwacht! :D
Ik vind het erg fijn, dat geld voor jullie allemaal, dat jullie mijn werk met mijn vorig werk vergelijken. daar heb ik echt wat aan, en dat is ook heel leerzaam voor mij. :)

Ik denk ook niet dat ik echt nog wat ga veranderen. Of ik had het figuur er net iets meer uit moeten laten vallen. Nouja, gedaan is gedaan, dus ik laat hem zo ook maar zitten. :D

De diepte stoort mij zelf ook wel! Ik vind het jammer dat het nog steeds een beetje erg vlak lijkt. Ik had dit wat ruimtelijker willen laten lijken door boven aan met donkerder grijs te werken, alleen is het effect niet helemaal zoals ik het wil.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:02

Die diepte stoort mij juist helemaal niet. Omdat het zonder diepte veel vager is staat het werk veel meer open voor fantasie. Dat is juist heel sprekend.
Als je toch meer diepte had gewild, had je de bovenkant niet donkerder moeten maken zoals jij zegt. Dan moest de voorgrond duidelijker en harder aangegeven, en de achtergrond wat zachter en waziger. Wat ver weg is 'zie je minder goed'.
Maar nogmaals, het stoort mij helemaal niet. Ook niet het feit dat de blauwe er niet helemaal op staat. Ik vind het goed zo. Jij had de bedoeling een indruk te scheppen dat er nog mannetjes lagen. Maar das voor iedereen anders. Ik had het helemaal niet zo gezien. En dat vrije in je schilderijen, dat ongedwongen is juist heel mooi :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 11:16

Dat is wel een fijne tip, bedankt. Gelukkig dat het jou niet stoort. Hij gaat ook zo mijn portfolio in. :j
Het is natuurlijk erg mooi als iedereen er zijn eigen idee en verhaal aan vast kan maken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:22

De diepte was inderdaad ook het enige minpunt wat mij opviel, een iets sterker licht dinker verloop had niet misstaan. Maar ook zo vind ik het erg mooi, de manier waarop je de figuren neer hebt gezet is echt prachtig :j Heel mooi ook hoe je een houding uitbeeld met slechts enkele kleurverschillen. Vooral de groene figuur vind ik bijzonder. Succes met de toelating! :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:06

Dankje! Op de groene heb ik nog best lang zitten priegelen. Ik had ook nog lang getwijfeld of ik geen andere kleur moest gebruiken voor de groene, omdat de overloop kleur dan alweer geel zou zijn. Omdat geel er al in zit, was ik bang dat het teveel op elkaar leek. Maar gelukkig zijn ze toch nog er verschillend van elkaar! :)