[TEK][WIP] Pareja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Klodder

[TEK][WIP] Pareja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:48

Daar kom ik weer! Dit keer met Pareja van Nainkey.

Kan iemand mij vertellen.. Waarom al die foto's schuin/op z'n kop staan :? Ik ga nu in elk geval de volgende keer met een andere site te uploaden...

Voor de duidelijkheid, dit is het formaat

Afbeelding

De achtergrond:

1e laag
Afbeelding

Groen erover heen
Afbeelding

Donkergroen erbij...
Afbeelding

Bruin langs de randjes, zwart in de hoekjes en wit in het midden...

Afbeelding

Rood aangescherpt en begin van de stofwolk achter de rennende Pareja (waar ik verder geen tussenstappen meer heb)

Afbeelding

En hier ben ik nu, de oren zijn zo goed als klaar, en rondom het oog moet nog gebeuren..

Afbeelding

Verder is het trouwens enorm zonde van het blauwe raster rondom de rennende Pareja dat nog door de achtergrond nog te zien is.. Het is niet uit te gummen, en overheen gaan met pastelkrijt heeft ook geen nut.. Een les dus voor de volgende keer..

Verder is het even aan jullie of ik meer tussenstappen (vrij veel) laat zien tot waar ik nu ben. Als jullie het willen kan ik ze zo plaatsen. Maar als jullie d'r niet echt op zitten te wachten dan plaats ik ze natuurlijk ook gewoon niet. :+

kleinvosje

Re: [TEK][WIP] Pareja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:51

Je laat wel heel veel tussenstappen zien, ik moest echt drie keer kijken om verschil te zien tussen de verschillende achtergronden.
Ik denk dat je de achtergrond best wat donkerder aan kunt zetten, dan zal het raster waarschijnlijk ook grotendeels verdwijnen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:52

Het is handiger als je ze gewoon rechtop zet (met bijvoorbeeld Paint of ander bewerkingsprogramma) xD Dat is makkelijker kijken dan nu ze op hun zijkant staan ;)
(lijkt me sterk dat de website dat heeft gedaan )

Maar het ziet er wel veelbelovend uit! *D
Mooi gebruik van contrast en schaduwen! Ook de achtergrond is mooi gekozen!

*edit* dat raster had k nog nieteens gezien :P maar daar kun je natuurlijk gewoon de achtergrond donkerder maken :j

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:55

@De volgende keer zal ik wat minderen met tussenstappen :j Dat van het donkere ga ik voorzichtig proberen, want ik denk dat het niet heel mooi staat.. Maar alles beter dan een raster!

@1234

Ik heb dus geen idee hoe dat moet! Ik zet ze vooraf altijd rechtop, normaal ging dat altijd goed maar nu dus niet meer! :+

Verder bedankt! :)

Hier ook nog even de voorbeeldfoto's!

Zoals je waarschijnlijk ziet is Pareja eigenlijk veel gladder dan mijn tekening.. Ik vind dat altijd erg lastig, dus vandaar dat ik daar maar even in ging oefenen.. :)

Afbeelding

En hier de andere foto

Afbeelding

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:46

Hierbij de laatste foto even rechtgezet, is even wat makkelijker kijken. :)

Afbeelding

Ik ben zelf niet echt goed qua kritiek geven, en zal bij deze ook niet veel aan te merken hebben. Het is erg leuk om te zien hoe je je tekening opbouwt, en vooral de laatste stap heeft mij blij verrast! Ik vind je achtergrond kleur mooi gekozen bij het paard, staat erg chique. Ben heel erg nieuwsgierig hoe je verder gaat! :j

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:39

Bedankt Nimuz_! Ik snap nog steeds niet waarom ze gedraaid waren.. Maargoed... :+

Donker om rennende Pareja pakt niet goed uit. Dat ga ik dus weer helemaal terug draaien. Verder is het oog, vooral rondom nog niet klaar! Dus het klopt dat het nu nog erg blauw is. :)

Afbeelding

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 20:24

Er klopt iets niet met het oog, en ik kom er maar niet achter wat! Ziet iemand het? :)

Voorpluk:

Alleen nog beige en blauw

Afbeelding

Geel

Afbeelding

Bruine schaduwplekken

Afbeelding

Wat wit er doorheen

Afbeelding

De bles, samen met het oog altijd het leukste om te tekenen! :D

Alles aanscherpen... Daarna alleen bovenkant uitwerken

Afbeelding

Haartjes aangeven en grijs 'randje'

Afbeelding

Wit!

Afbeelding

Uitgewerkt, intussen ook wat bruin/rood er door gedaan.

Afbeelding

Totaalbeeld van hoofd

Afbeelding

Tips zijn weer welkom! :D

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 15:17

Echt, ik bijt niet! Je kan gerust, zonder enig risico, een reactie neerzetten. :+

Onderlaag, wit staat er wat hard op, maar ik krijg het niet meer uitgeveegd (verkeerde kant van krijtje gebruikt). Trekt wel weer bij als ik het ga uitwerken. Bles volgt nog. :)

Afbeelding

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 16:26

Tips heb ik nog steeds graag! :j

Afbeelding

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:41

Hij wordt gaaf zeg. Echt tips kan ik je niet geven helaas. Haar neus staat wat bol waardoor ze wat grover lijkt, kan dat?

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 16:11

Bedankt! Als ik de achtergrond wat bijwerk (op het laatst) zal ik hem wat platter/holler maken. :D

Contrast erin gedaan, hals bijgewerkt. De waas erover heen is nu weg, maar toch zit me iets dwars.. Nu beginnen met de neus, voor mij het lastigste werkje altijd!

Afbeelding

edit: Voor het oplettende oog, de wimpers zijn inderdaad iets wat aangepast zodat ze wat minder lui kijkt. :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:14

echt super mooi!
ik vind het alleen een beetje lijken alsof het hoofd smaller is dan op de foto.
het kan ook zijn dat ie wast langer is. misschien kan je daar iets mee?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:18

Je bent weer lekker bezig :)

Maar heb wat moeite met het oog... Het lijkt een beetje alsof deze in de kaak zit, ipv een oogkas. Ik mis de bolling daar. Het lijkt echt heel erg ingevallen. Snap je een beetje wat ik bedoel? Daardoor krijg ik een beetje het idee van een verwaarloosd paard. En dat is volgens mij niet de bedoeling toch?? :) :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:21

Ten eerste niet vervelend bedoelt maar hoe vaker ik in een topic lees dat iemand tips en opmerkingen wil, hoe minder geneigd ik ben om ook daadwerkelijk wat neer te zetten...
En ja soms krijg je nou eenmaal weinig opmerkingen, dat is jammer maar accepteer het en ga gewoon verder.

Nu je tekening:

Het oogt wat rommelig, de verhoudingen kloppen niet. Het bovenste deel van het hoofd (oren, kaak, ogen) is duidelijk te breed ten opzichte van het onderste gedeelte van het hoofd en de neus.

Ook het kleuren gebruik vind ik persoonlijk wat rommelig, op sommige delen van de tekening heb je het papier heel mooi verzadigd met de potloden, maar op andere delen komt heel duidelijk het papierstuctuur te voorschijn. Hierdoor lijkt het allemaal niet 1 geheel en glad zoals het paard op de foto wel glad is.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:22

De verhoudingen van het hoofd kloppen niet helemaal..
Het oog staat te ver naar beneden en te veel naar links, als je het vergelijkt met de voorbeeld foto is het duidelijk te zien, daardoor komt het hoofd zelf ook wat vreemd over.
Dit zul je namelijk ook zien, omdat je zelf ook zegt, er klopt iets niet met het oog.
Verder is het kleurgebruik mooi vind ik, doordat je veel verschillende lagen en leuke kleuren gebruikt. De kleuren vind ik dus dat je goed onder de knie hebt, ook de kleuren tegenover elkaar, en de achtergrond vind ik erg goed gekozen!
Gewoon nog wat oefenen met de verhoudingen en dan klopt het helemaal ;)

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 16:28

Bedankt voor de vele reacties! :D

@jasz

Nu ik ze naast elkaar houd en heel goed ga opletten (en waarom doe ik dat toch altijd als er niets meer aan te veranderen valt? |o ) merk ik zelf op is dat de kleur niet klopt, maar daar was ik al achter. De twee ogen staan niet helemaal gelijk en het oog moest nog wat ronder. Die twee punten vooral, ik denk dat het hoofd er daardoor ook wat langer uit ziet! Bedankt, je hebt me aan het kijken gezet! :D

@NAIWHL

Jaa, ik ben er nu ook eindelijk achter gekomen waardoor dat zo komt, ik ga er nu niet meer aan zitten frunniken maar neem goed mee naar de volgende tekening dat ik echt echt beter moet gaan kijken waar en hoe alles zit.. :j

@Anoli

Ik zie nu wel dat ik een beetje opdringerig heb gevraagd om reacties, excuses (voor iedereen!)

Ik ben ook zo dom geweest om de verkeerde kant van het papier te maken, dat maakt het extra lastig. Maar bedankt voor de tips, ik ga er wat mee doen! :D

@Djulitaa

Bedankt! Volgens mij, na even heel goed kijken staat het linker oog echt op de goede plaats (100 x nagemeten) maar het het rechteroog is de boosdoener. }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:34

Prachtig! Ik vind het wel leuk, al die tussenstapjes! :D Mooie achtergrond en mooi kleurgebruik; ziet er goed uit! Het oog straalt alleen nog wat weinig uit. Dat is op de foto ook zo, maar misschien kun je er toch wat meer leven in krijgen door een heeeeeeeeeeel klein beetje roodbruin aan de linkerkant van het pupil te doen en misschien een glimmertje te plaatsen?

Verder mis ik nog een jukbeen :j Verder wordt 'ie erg mooi hoor! Misschien het geel nog wat nuanceren tot beige/bruinig in de voorpluk :) . De manen vind ik erg goed gelukt, je bent echt goed! :j

(tipje: houd je tekening af en toe voor een spiegel of spiegel 'm als je hem hebt geupload. Dat werkt bij mij altijd erg goed. Ik zie nooit mijn eigen fouten als ik te lang met een tekening bezig ben, maar als ik 'm spiegel zie ik het vaak wel :) )

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 20:54

@loveshadow

Ik ga er echt niet meer aan prutsen, heb ik al veel te lang gedaan. Maar bedankt voor de opzich heel erg nuttige tip! :D Jukbeen komt eraan! En dat van die spiegel is ook heel handig! Dat ga ik de volgende keer echt gebruiken! :D

Hij's af, morgen maak ik een goede foto in daglicht. (rechts is mijn schaduw)

Afbeelding

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:23

jammer dat je nog steeds het raster ziet!
verder wel prachtig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:58

Kan me voorstellen dat je er niet meer aan wilt prutsen. Eindresultaat ziet er goed uit! :j

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:50

Dankjullie wel! Ik vind het inderdaad ook jammer van het raster.. Maar ach, van fouten leer je. :j

Afbeelding

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:00

Ik vind hem echt ontzettend mooi geworden!
Hij lijkt echt goed.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:10

echt heel mooi!
ik heb nu ook niet meer het idee dat het hoofd te smal is, dus dat heb je goed opgelost!
verder gewoon lekker door tekenen!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:32

Ik vind het raster juist wel grappig. Geeft de sfeer mee alsof dit studies zijn, voor je aan t echte werk gaat beginnen. :)