Toen kwam het idee om een serie van Texelse onderwerpen te maken (omdat ik hier woon). Nu liep ik gister op het strand en had daar wat foto's gemaakt om te schilderen. Ook nog wat mooie schelpjes gezocht en op de foto gezet om te schilderen. En er lagen ook allemaal van die mooie platte stenen. Zo is het idee ontstaan om op platte steentjes van het Texelse strand schilderijtjes van dingen hier uit de natuur ed te maken. Vandaag een begin gemaakt, eens proberen of het wat wilde lukken en het resultaat vind ik eigenlijk erg leuk. Wel een gepriegel, maar superleuk om te doen!
Vanmorgen had ik een mail gestuurd om me op te geven voor een kunstmarkt met de folklore hier in het dorp en kreeg vandaag ook al meteen een bevestiging dat ik een kraampje krijg voor mijn schilderijen die dag. Superleuke reactie ook: "Complimenten voor je werk. Ik vind het heel mooi.
We zullen je een uitnodiging sturen voor de kunstmarkt van 24 augustus a.s."
Zal voor het eerst zijn dat ik niet via de computer maar irl mijn schilderijen aan mensen zal laten zien, dus erg spannend! Maar ook wel heel erg leuk.
Ben nu dus ook m'n ideeën van de steentjes verder aan het uitwerken omdat ik denk dat dat ook erg leuk zal zijn voor toeristen.

Heb even een pen ernaast gelegd ter vergelijking voor het formaat.