[Vraag] Hoe maak ik een 'zelfportret'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

[Vraag] Hoe maak ik een 'zelfportret'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 20:16

Hallo lieve bokkers! *\o/*

Ik zag nergens op Bokt of op Google staan hoe je eigenlijk het beste een zelfportret kunt maken. Ik heb dus een spiegelreflexcamera, en vind dit nog een van de moeilijkste dingen om te doen aangezien je niet van tevoren een beetje af kunt stemmen hoe de foto wordt (tenminste, ik niet |( )

Nou vroeg ik me dus af hoe jullie denken hoe je het beste een zelfportret kunt nemen.
Liever geen onzinreacties als: "Nou, de camera voor je neus houden en op het knopje klikken"

Bedankt!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:18

Je zet je camera op een statief (of verhoging bij gebrek aan) stelt hem in naar eigen inschatting en doet een poging (met timer uiteraard). Dan bekijk je de foto, kijk je wat beter moet en doe je het nog een keer, and so on. Het hoeft niet in 1 keer perfect te zijn natuurlijk, het neemt wat tijd :)
Je kunt hem natuurlijk ook voor je neus houden met je hand voor je maar dan krijg je zo'n rare arm in beeld :D

Boelles

Re: [Vraag] Hoe maak ik een 'zelfportret'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:24

Kun je niet een spiegel voorhouden, dan kun je via de spiegel kijken wat voor foto je maakt.

Anders gewoon steeds foto's maken, wat je niet mooi aan de foto vind moet je veranderen en dan op den duur heb je foto die je wilt.. Als het goed is :+

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:29

Ik zet m'n camera op een statief, of anders op een tafel ofzo, en dan op zelfontspanner. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:57