Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Amarach schreef:Tja je ziet vaak mensen die een spiegelreflex kopen en denken dat de skills in de kit meekomen.
Inderdaad hoe "lucky" zijn jouw shots?
Ik zou pas geld gaan vragen als je echt de boel goed in de vingers hebt, anders hoor je straks bij die duizenden meisjes met een slr-etje die denken dat ze dan meteen fotograaf zijn. Die vragen doorgaan tussen de 0 en 20 euro.
Ik bied pakketten aan. Variërend van 120 tot 400 euro.
En ik bied professionele bewerkingen aan in photoshop.
Amarach schreef:Het is echt niet vervelend bedoeld. Maar ik denk dat je voorlopig het even bij oefenen moet houden. Ik zie hier niet echt materiaal in waar ik voor zou betalen. De belichting en compositie laat behoorlijk wat te wensen over.
Waarom ga je niet wat meer oefenen? Probeer je technieken aan te scherpen. Wees vooral heel erg kritisch over je eigen werk.
Je geeft aan de je niet bewerkt. Soms ontkom je er niet aan. Overigens zou ik de foto's ook op papier laten drukken.
.. Maar ga dat dus nog maar niet doen..
en ook deze had ik liggend gemaakt, nu is het paard nogal krap "afgesneden".
LisaDijk schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met Amarach, en geloof me bewerken dat scheelt zo'n hoop in je foto's al is dat maar dat kleine beetje contrast wat je naderhand extra toevoegt, het maakt een foto vaak zo veel beter,
ook denk ik dat je echt een stuk beter naar je composities moet kijken de 3e foto bijvoorbeeld had ik zelf nooit staand gemaakt, maar liggend en dan paard en ruiter "beeldvullend" op de foto maar dat wel alles er op staat en er niet net iets buiten valt. bij de 2e foto had je de vrouw een aanwijzing kunnen geven als, kan je iets dichter bij het paard gaan staan? dat zou de foto al een stuk beter hebben gemaakten ook deze had ik liggend gemaakt, nu is het paard nogal krap "afgesneden".
van de 1e foto vind ik het jammer dat het hoofd niet scherp is, ik zie dit eigenlijk als een scherpstel foutje dan dat je dit bewust heb gedaan, dus dat is ook nog een punt om goed op te oefenen het scherpstellen (het beste is echt om je scherpstelpunt zelf te kiezen maar je camera wel in te stellen op een automatische scherpstelstand dat die een bewegend onderwerp "achterna" gaat)
Belichting vind ik verder niet eens zo verkeerd, het zijn voornamelijk je composities en ik mis toch echt dat beetje nabewerking!
dus ik zou zeggen ga nog eens flink op die punten oefenen en dan kom je er vanzelf!
.