[TEK] Pastel 'schets'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

[TEK] Pastel 'schets'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:09

Hoi bokkers, ik laat me niet zo vaak zien op UK omdat ik vooral actief ben in de fotografie, maar tekenen/schilderen doe ik ook heel graag (ik kom er alleen niet zo veel aan toe). Omdat ik een stuk van mijn muur wil behangen met een grote tekening (van zeker 1 meter hoog), ben ik de laatste tijd lekker aan het schetsen en ideeën aan het verzamelen.

Een avondje prutsen leverde deze (ietwat uit de hand gelopen 'schets' op):

Afbeelding

Dit is ongeveer het beeld dat ik in mijn hoofd heb. Het zit nog vol met foutjes, maar wil hem toch even met jullie delen voordat ik verder ga werken. Tips en opmerkingen zijn van harte welkom, voor het eindresultaat kan nog van alles aangepast worden! :D

lelijke_heks

Re: [TEK] Pastel 'schets'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:23

mooi..!!
vind alleen jammer dat de armen zo "afsteken" iets meer aangesloten zou denk ik mooier zijn...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:55

Vind hem echt wat moois uitstralen, alleen zou ik de ellebogen nog even erbij tekenen en niet dat ze zo rond zijn zeg maar ;) Misschien kun je zoals lelijke_heks al zij de armen iets meer aansluiten of zelfs dat haar onderarmen voor naar haar onderbuik lopen ofzo (dat je natuurlijk niet ziet maar die richting ofzo ?) Noem maar even iets hoor
Verder vind ik het een leuke schets!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:14

Mooi beeld, het doet me meteen denken aan Miranda van Waterhouse: http://www.artknowledgenews.com/files2009a/Waterhouse_Miranda.jpg. :j

Het lijkt alsof je erg veel zwart/grijs hebt gebruikt voor het strand en de wolken. Voor dat soort donkere stukken is het vaak mooier om bijvoorbeeld een donkere tint blauw te gebruiken. Zwart en grijs geven een 'doodse' uitstraling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:30

Mooi dromerig sfeertje!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 08:41

Bedankt allemaal, fijne tips! :j Juist de armen was ik zelf ook niet tevreden over, meer voor het lichaam langs is een goede. Elanor; klopt idd, heb het ook wel gehad op cursus/school om zo min mogelijk zwart te gebruiken, maar bij de schets ff niet aan gedacht. Ga ik de volgende keer vermijden! :D