[SCH][!] Saint of Pigs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[SCH][!] Saint of Pigs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 14:27

Na mijn laatste topic op UK (ergens in juni 2009 geloof ik) vond ik het toch wel weer eens tijd worden om 'n nieuwe te openen. Ik ging toelating doen aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (richting: Beeldende Kunst) en vlak voor mijn 1e toelating kwam ik erachter dat ik eigenlijk geen recent schilderij naar mijn smaak had, dus zo begon ik aan deze. Kwam uiteindelijk wat tijd tekort dus zelf vind ik hem voor het mooie nog nét niet helemaal af, het kleed is vrij snel gedaan en ook de - voor ons - linkerhand en dat deel van de kop. Ik denk dat ik die (en wat andere slordige) stukjes nog wat ga bijwerken, mocht men daar nog tips voor hebben hoor ik ze graag. Ik twijfel nog of ik wat aan de achtergrond zal doen of niet.

Materiaal: acryl - de gebruikte kleuren hier zijn rood, blauw, geel en wit. Ik meng mijn kleuren zelf (heb van die grote potten) en ik gebruik geen zwart.
Afmetingen: 40 x 50 (volgende keer weer 'n grotere, want het was af en toe wat priegelen op zo'n klein formaat!)

Afbeelding

Voor wie geïnteresseerd is in de tussenstappen, die kun je hier zien.

Edit: ik ben overigens toegelaten. :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 05-04-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Re: [SCH] Saint of Pigs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:49

Hij is heel erg sprekend! Een beetje luguber, maar toch blijf ik er naar kijken! Goed gedaan! :oo

(Alleen missen even [!] In de titel zetten, misschien is het wat schokkend voor kleine kinderen :+)

Desty

Re: [SCH][!] Saint of Pigs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:05

Wauw ongelofelijk!
Heel mooi..
Kan er geen tips voor geven, alleen mijn complimenten.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:26

tips ben ik niet misschien niet de persoon voor kan je wel vertellen dat ik 't prachtig vind...
en gefeliciteerd dat je toegelaten bent ;)

een klein vraag.... waar heb je inspiratie vandaan....? maakt me een beetje nieuwsgierig... doe evt maar via pb als je niet offtopic wil gaan

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:51

Wauw heel erg gaaf! :j
Dat lugubere zijn we wel van je gewend haha.

En gefeliciteerd met je toelating :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:56

Jouw naam op UK staat garant voor wat moois en ook deze keer stel je weer niet teleur. Het lugubere past bij jou(w stijl?). Mooi weer hoor!

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:10

Ik vind hem heel mooi, je bent echt benieuwd wat er is gebeurd en naar het gezicht van de persoon. En hij is nog heel mooi uitgewerkt ook! +:)+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:15

Vind hem echt heel mooi Bente!! Hij spreekt me echt aan :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:20

Gefeliciteerd met je toelating - maar het verbaast me niets dat je bent toegelaten eigenlijk. :))

Sterk schilderij weer, vooral de knallende kleuren spreken me erg aan. Qua onderwerp is het niet iets wat ik op zou hangen in de huiskamer, maar het is wel een krachtig beeld.

Het is denk ik inderdaad mooi om de voor de kijker linkerhand nog wat uit te werken, misschien ook de plooien van de mantel aan die kant.

Weer meer werken met verf alsjeblieft! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 16:31

Bedankt allemaal voor de positieve berichten! :) En de felicitaties natuurlijk. :D
Ik kan me voorstellen dat het niet iedereen zijn smaak is, ik moet zeggen dat het hier ook niet in de woonkamer zal komen te hangen ;) maar op de een of andere manier ben ik geloof ik gedoemd om lugubere dingen te tekenen. Ik kom er niet onderuit. :+
Misschien scheelt het dat ik (bloed)rood zo'n prachtige kleur vind :+: valt ook niet op, als je naar m'n kamermuur kijkt bij de WIP-foto's. :')

Of zal ik speciaal voor bokt eens een ontzettend lief roze eenhoorntje schilderen... :))

@lelijke_heks: geen probleem hoor, veel inspiratie haal ik uit mijn dromen en verder uit de natuur en dingen die ik vind op internet (mijn tumblr - zie onderschrift - is eigenlijk 'n verzameling inspirerende dingen, of iig dingen die me aanspreken).

@Elanor: dat is ook het deel wat een beetje snel-snel is gedaan, dat wil ik ook nog verder uitwerken. Moet zeggen dat ik de mantel een paar keer overnieuw heb gedaan, vind het lastig... probeerde er eerst meer kleuren door te gooien voor de schaduwen en de lichtplekken, maar dat zag er echt niet uit. Moet dus nog even uitvogelen hoe ik 't naar mijn smaak ga uitwerken.
Er komt sowieso meer (zeker als ik op school zit natuurlijk), vind verf heerlijk werken!

Heb trouwens nog wat schetsen (ook met verf) op mijn blog staan - zie onderschrift - voor als je nu alvast wat meer wilt zien. :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:28

Ik vind het een prachtig schilderij, zou zoiets wel op mijn kamer willen hangen :j

Leuk dat je bent toegelaten op KABK, veel plezier en succes!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:00

Als je die lugubere doeken ziet is het al gelijk duidelijk van wie ze afkomen. :+
Zit er eigenlijk nog een idee achter of is het gewoon een grietje die bij de slager een varkenskop en appelvinaigrette is gaan kopen voor een lekker avondje kokkerellen? (Is maar net hoe je het bekijkt.)
Leuk dat je hiermee verder gaat richting beeldende kunst!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:46

Gefeliciteerd met je toelating. :)

Je ziet wel dat hij op klein formaat is gedaan, en dat je hem ook wat haastig hebt afgewerkt. En dan met name in de doek inderdaad. Daarin missen echte plooien en ook de uitstraling van de stof zou denk ik niet misstaan. Ook zou het meer in lijn zijn met het vlezige van de kop en het klodderige van het bloed.

Het stuk ter hoogte van het oog, wat moet dat precies zijn? Een gapend gat? Zo ja, dan komt het komt nu nog erg vlak over. Iets meer diepte en wellicht nog wat vleziger zal het sprekender maken denk ik. En wellicht mag de kop daar waar het aan de romp heeft vastgezeten nog iets meer bloed gebruiken. Het oogt nog wel erg schoon voor 'slacht' beeld.

En zonder al dat geneuzel, gewoon als eerste indruk: mooi werk, typerend voor je stijl. :)
De achtergrond zou ik ook zeker zo laten, want je onderwerp komt wel fantastisch goed naar voren met dat felle rood.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:55

Bedankt weer allemaal. :)

@CaPrIoLe`79: niet helemaal mijn idee erbij maar wel een leuke :') dat is eigenlijk een beetje wat ik wil, dat mensen zelf een beeld erachter gaan bedenken en dat kan heel verschillend zijn... heb van iemand anders al gehoord dat ze moest denken aan de massa-vlees industrie die we tegenwoordig hebben.

@Mireille: bedankt voor je commentaar! Dat stuk doek wilde ik idd nog meer uitwerken, maar ik vind het een lastig stukje... al vaker overgedaan en 't wilde maar niet worden zoals ik het wilde.
Dat 'gat' is niet zozeer een gapend gat maar meer iets wat net een randje dieper ligt... klik & klik (niet voor gevoelige oogjes) al zie je dat bij mij op de plek van 't oog wel een gat zit, vind trouwens dat je er in het echt meer diepte in ziet.

Over meer bloed toevoegen twijfel ik nog, misschien wordt het geheel dan té rood omdat het kleed ook al zo rood is... maar ik zal er eens naar kijken. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:27

Heel gaaf werk! Ook erg mooi hoe je de handen hebt geschilderd. En natuurlijk het varkenshoofd!
Nog gefeliciteerd met je toelating :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:20

heel vet.. doet me beetje denken aan saw. Ben heel benieuwd naar je concept, je ideeën hierachter:)
Vind dat je met rottig verf als acrylverf iets heel moois hebt kunnen maken!! wou dat ik zo kon schilderen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 15:17

Even een snelle reactie van mij, ik weet niet of ik nog tijd heb voor ik naar het buitenland vertrek (volgende week) om 'm af te werken.. anders kan dat over een paar maanden pas. :+

En ik vind acrylverf best fijn werken, droogt snel da's ook makkelijk. Vind het iig niet vervelend. :)