[TEK] Raspoetin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

[TEK] Raspoetin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 17:59

Na een heel tijdje niet meer getekend te hebben, besloot ik het toch nog maar eens een kans te wagen.
Ik wou een origineel verjaardagscadeau maken voor de eigenaresse van mijn paard. Ik had heel lang gezocht achter een leuke foto van haar eigen paard (ze heeft er 3, en 1 mag ik als m'n eigen beschouwen en het ander mag iemand anders als het hare beschouwen), maar dat vond ik niet. Dus besloot ik de mijne maar te nemen :) Hij is haar eerste paard en ze heeft hem al 11 jaar dus hij heeft wel een speciale betekenis voor haar.

Het was heel moeilijk om op de foto duidelijk te zien wat wat was.
Voorbeeldfoto (heb de neusriem wel even rechtgezet, en mij weggewerkt ;) )
http://img152.imageshack.us/img152/1441/17072010137.jpg

voorbeeld kleur:
http://img245.imageshack.us/img245/5008 ... c00527.jpg

Let op ! Door de belichting zie je de potloodstrepen heel erg, dat is in het echt niet zo!

Graag comentaar, maar wel onderbouwend.
Formaat is een A4-tje, en op gewoon gekleurd papier, had het beter op tekenpapier gedaan. Dan had ik een mooiere textuur gekregen.

Afbeelding

Detail oog
Afbeelding

In progress :)
Afbeelding

kraakte

Re: [TEK] Raspoetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:18

de verhoudingen kloppen volgens mij goed maar ik vind de inkleuring wat krasserig, had wel wat meer detail in gemogen. het oog valt ook niet heel erg op, die zou ik wat donkerder maken...maar je bent al zeer goed op weg vind ik.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:56

je mist een riempje bij je hoofdstel, je bit zit vast maar neusriem zweeft?
Ik vind de pose wel heel mooi, eindelijk iets aparts.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 15:46

@ Kenyada: Dankjewel, het krasserig is in het echt wel niet zo, maar omdat ik op een dun papier gewerkt heb zie je het door de belichting veel feller. Volgende keer teken ik zeker op tekenpapier. Ik twijfelde ook nog of ik het oog nog donkerder zou maken. Had schrik dat ik 'm dan zou verpesten en heb de tekening vandaag afgegeven dus had geen tijd om eventueel opnieuw te beginnen.

@ Pelryo: Goh, dat had ik nog niet eens gezien. Voorbeeld foto was heel onduidelijk, daarom heb ik het maar op het gevoel gedaan. En dankjewel :)