[GO] Ontwerp logo tennisvereniging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

[GO] Ontwerp logo tennisvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 15:04

Hoi Allemaal,

Bij mijn tennisclub is behoefte aan een nieuw logo dus ik ben ook eens creatief aan de slag gegaan.
Over het ontwerp ben ik best tevreden alleen de uitvoering is dramatisch. Ik kan dus echt niet op de computer tekenen en ook met knip en plakwerk wordt het niet mooi. Iemand tips?

Daarnaast heb ik geen idee hoe ik straks het logo alleen een lijnen bestand kan maken zodat de achtergrond van een vlag, t-shirt, website etc gewoon zichtbaar blijft en je niet een vierkant wit plaatje eromheen hebt staan.

Graag hoor ik daar tips over en uiteraard mag iemand het ook mooier maken want ik heb de hoop wel bijna opgegeven!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Inpsiratie voor logo 1
Afbeelding

Inspiratie voor logo 2
Afbeelding

En de logo's
Afbeelding

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:55

Ik vind die met de hoed het leukst!

Je kunt gratis Inkscape downloaden en daar het logo mee maken, dan krijg je een vectorbestand, dat is te vergroten en te verkleinen zonder kwaliteitsverlies. Ik weet niet met welk programma je nu werkt maar PDF, ping, gif en vector zijn o.a. extensies die werken met transparante achtergronden.

Zoefff

Re: [GO] Ontwerp logo tennisvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 15:58

hoi!!

Bedankt.

De hoed heb ik zelf getekend, daarna letters uitgeknipt erin geplakt ook met de bal en veer gedaan en daarna weer ingescand.

Als ik inkscape download moet ik het logo dan opnieuw maken of kan ik dit erin zetten en overtrekken ofzo??

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:02

Met inkscape kun je het logo gewoon overtrekken. Is best even een ingewikkeld programmaatje, maar superhandig!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 16:24

ik ga het van het weekend zeker uit proberen!!!
Super bedankt voor de tip!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:40

Ik vind de 2e het leukst, alleen mis ik (club)kleuren.

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:49

Logo's zien er leuk uit, maar ben bang dat de veer te gedetailleerd is.
Bij een ontwerp van een logo moet je er namelijk rekening mee houden dat alle onderdelen in het logo nog goed zichtbaar (herkenbaar) zijn als het logo heel klein wordt afgedrukt (bijvoorbeeld op een visitekaartje of kleiner nog: op een pen of zo). Je zou er dan voor kunnen kiezen om één van deze ontwerpen in een iets meer abstracte vorm uit te werken. PB me anders als je meer wilt weten.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:32

guccio, we hebben geen club kleuren, we zijn bezig met nieuwe website. Die kleuren kunnen daarna evt verwerkt worden in het logo.

AtelierB, ik heb ze sterk verkleind naar formaat zoals op briefpapier en toen vond ik hem nog duidelijk, maar zal eens kijken of ik de veer kan vereenvoudigen waardoor het rustiger wordt.
Bij logo twee ga ik proberen om de tennisrackets bovenin te zetten en de veer (eenvoudigere exemplaar) onderaan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:39

ik vind ze niet zo sterk. Vind je inspiratie ook niet zo sterk. Daarnaast heb je je inspiratie gewoon overgetrokken en samengevoegd. Waarom ga je niet lekker middagje zitten schetsen? Pak verf erbij, potloden, inkt.. en probeer wat uit. Daarna kun je wat gaan inscannen en verder uitwerken.
Commentaar op logos: het is niet 1 geheel. Logo 1 zit de tekst wat hoog tegen de tekening aan. Verder denk ik wel dat dit een goed uitgangspunt is! Bij logo 2 is het naar mijn idee en vlak met wat tekeningetjes erin. Mijn tip is dus om lekker relax een middagje te schetsen, heel veel en dan even kijken wat je hebt:) Kan soms heel verassend werken. Staar niet blind op wat je nu hebt, leg het even weg en kijk er later weer naar, met je nieuwe schetsen ernaast :)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 09:59

pinuts,
bedankt. Ik heb eerst lang zitten denken wat ik wilde en daarbij plaatjes gezocht (ben niet zo'n ster in tekenen) en daarmee weer verder gedacht. Toen 5 a4 tjes vol gekalkt met ideetjes en daaruit kwam dit. Dus de plaatjes zijn grotendeels overgetrokken (alleen de hoed zelf getekend) maar dat heb ik gedaan ivm mijn teken talenten :)
Ga bij de 2e kijken of ik die meer een geheel kan laten zijn, en de 1e tekst op een rechterelijn te zetten, wat ik hierboven ook al zij, ik ga de veer proberen te vereenvoudigen.