[TEK][WIP] Aagje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

[TEK][WIP] Aagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:58

Na mijn eerste tekening (zie [UK] [TEK][WIP] Charlie), had ik de smaak te pakken, en ben ik begonnen aan de volgende:

We beginnen met de voorbeeldfoto, meet Aagje:
Afbeelding

1. Schets (heel onduidelijk, maar toch, voor het idee ;))
Afbeelding

2. Begin van de neus
Afbeelding

Na stap 2 heb ik toch de schets nog aangepast, de neus was te klein in verhouding tot het voorhoofd en de oren, dus die zijn nog een beetje kleiner geworden.
3. Eerste stukje wang & oog
Afbeelding

4. Weer een heel stuk verder
Afbeelding

5. Ietsje verder, meer contrast en details
Afbeelding

6. En de laatste:
Afbeelding

Ik vind nu vooral de oren erg moeilijk, ik weet niet goed wat ik daarmee moet doen.. Als iemand daar nog tips voor heeft, heel graag! :o
Er staat geen copyright in de fotos, maar het spreekt voor zich dat ze van mij zijn, en ik ze dus nergens anders tegen wil komen.

Siskiz

Re: [TEK][WIP] Aagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:23

Het oog is een beetje groot en de oren lijkten een beetje breed. Maar verder vind ik hem wel mooi, zeker aangezien je niet veel getekend hebt.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:38

Ik moet zeggen dat het oog op de fotos wel groter lijkt dan in het echt.. Ik zal proberen om betere fotos te maken.. Over de oren heb je gelijk, die moeten idd een beetje smaller. Dankjewel voor de tips!

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:23

Het ziet er een beetje vegerig uit. Veel denken dat dit helpt, maar het laat het alleen maar slordig lijken. Probeer echt stukje voor stukje te werken, echt góed naar de details te kijken. En dan doe je maar wat langer over een tekening, dat maakt helemaal niet uit! Ik veegde ook altijd, maar ben dit heel snel afgeleerd en ik kan je zeggen, het heeft heel goed geholpen. Ook zie ik graag wat meer contrast, de verhoudingen kloppen niet helemaal en het oog 'spreekt' nog niet echt, maar je bent al prima op weg. Zeker voor iemand die bijna nooit tekent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:51

Volgens mij staat je rechter oor te ver naar beneden, op de foto is de afstand tussen het oog en het rechteroor een stuk groter.. ;)
Verder ziet het er al goed uit hoor!!