[SCH] Femme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] Femme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:19

Ik heb eens fijn zitten uitproberen met kleurcontrasten. Daar zijn 2 schilderijen uitgekomen.

Let wel, bij het 2e schilderij kloppen helaas de verhoudingen voor geen meter. Ik heb me zo gefocussed op de kleuren, dat ik er veel te laat achter kwam dat de verhoudingen nergens meer op sloegen. Eerst beschouwde ik daarom het schilderij als mislukt, maar nu ik een 2e keer kijk vraag ik me eigenlijk af of die verhoudingen nou eigenlijk zo storend zijn? Ik vind het eigenlijk wel iets hebben, en ik ben er zelfs over na aan het denken om meer van dit soort overdreven 'niet kloppende' lichamen te maken. Het krijgt toch iets surrealistisch.
Maar goed, hier de schilderijen:

Afbeelding

Detail:
Afbeelding
Afbeelding

Schilderij 2:
Afbeelding

lelijke_heks

Re: [SCH] Femme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:35

tips kan ik je niet geven heb er namelijk geen verstand van maar mijn mening kan ik je wel geven en ik vind het prachtig!!! de kleuren passen heel goed bij elkaar en dat het lichaam niet helemaal "klopt" vind ik niet storend... het heeft wel iets...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:42

Vind de eerste heel mooi. De twee vind ik wat engig door die duidelijke ribben. Maar daar vind ik de kleuren weer heel mooi gekozen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 09:46

Dankjewel allebei. Dus de niet kloppende verhoudingen zijn het probleem niet zo? De kleuren zijn met zorg uitgekozen.
Hehe ja ribben, ik blijf er een voorliefde van hebben. Ben dol op uitstekende ribben, botten, ruggengraten :+: Volgens mij blijf je die altijd wel terug zien in mijn werk. :))