[SCH] Gezichtsverlies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] Gezichtsverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:04

Het witte is wel heel erg overbelicht. Nu lijkt het wel heel erg alsof er geen overgang zit van het wit naar zwart. -O-
Afbeelding

Een close upje: hier zie je al iets beter hoe het zit.
Afbeelding
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Re: [SCH] Gezichtsverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:13

Hij doet mij heel erg denken aan een foto /plaatje. Was ook zo met een rood doek.

Heb je een voorbeeld gebruikt ?
Vond je andere schilderijen wel meer emotie uitstralen zegmaar. Maar ja wat wil je als je de lat steeds hoger gaat leggen :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:16

Ik heb geen voorbeeld gebruikt, dus ik ben nu wel erg benieuwd welke je bedoelt. :D
Het weer gewoon totaal iets anders. Ik wilde dit schilderij juist iets raars/mysterieus geven. En het gezicht een soort van 'onleesbaar' maken. :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:18

Ik vind het absoluut iets hebben.
Het doet me denken aan schijnheiligheid waar wanneer het masker afgezet wordt de ware aard naar boven komt. Maar dan wel in het geniep, achter het gordijn.

Het masker heeft iets adelijks, sereens, het ziet er mooi uit. Het ware gezicht ziet er echter ontevreden en onvriendelijk uit. Misschien zelfs beschadigd, als in een beschadigd persoon.
Misschien sla ik de plank volkomen mis maar dat zie ik er in.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 23-03-11 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:19

Ik vind hem niet zo .. Vond veel van je vorige werken een stuk krachtiger..

Red_Savage

Re: [SCH] Gezichtsverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:30

Dankje voor de reacties. :j
Haha, Sabine, ik weet zelf nog niet eens wat ik er precies van moet denken. Elke keer weer een totaal ander schilderij is echt steeds weer wennen. :D

@ Ragebol: Nee hoor, jouw gedachte komt aardig overeen met de mijne. Mijn idee er achter was dat je niet goed of het te 'vertrouwen was'. Oa door dat gordijn. En dan het contrast tussen het hoofd in zijn arm, en zijn eigen hoofd. Zijn eigen hoofd is een soort van 'leegte', ongedetailleerd, een oningevuld iets, je weet niet wat je er van moet denken. Maar het moet iig geen hartelijk gevoel geven. :)