[FOTO] Leven in de vijver

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

[FOTO] Leven in de vijver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 09:53

Gister had ik onverwacht vrij van school en daarom ben ik maar even de tuin in gekropen. Genoeg leven bij ons in de vijver op dit moment zag ik! Tja, het is weer voorjaar, dus dan moet er natuurlijk gezorgd worden voor nageslacht hihi. Vandaar deze fotoreportage met kikkers. Het was de eerste keer dat ik deze fotografeerde. Helaas is onze vijver op dit moment niet echt heel mooi, dus het was best lastig om langs de 'troep' heen te fotograferen.

Apparatuur: Canon EOS 40D met de Canon 100-400 f/4.5-5.6 van Canon.

Er zit copyright op de foto's, dus gelieve niet kopieëren!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Een reactie zou leuk zijn :D

EvelijnS

Re: [FOTO] Leven in de vijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:42

Wat me opvalt is dat alle standpunten gelijk zijn. Hierdoor vind ik de serie als geheel gelijk een stuk saaier worden. Je kunt proberen een wat hoger en wat lager standpunt in te nemen, de composities net iets interessanter te maken door de kikkers wat uit die centrale posities te halen.
Ze zijn wel lekker scherp en de scherptediepte zit hier ook goed, maar ik vind ze nog wat saai. Ik ben benieuwd naar een volgende serie! :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:47

Ik vind vooral de eerste erg tof om te zien, de rest stoor ik me een beetje aan de lichte gloed er doorheen vooral bij f3 en f4. Saai vind ik ze niet zo ze zijn toch best verschillend.

En trio's in kikkerworld het moet niet gekker worden haha hoe die kijkt ook.

Ben ook wel benieuwd naar een volgende serie kikkers.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:01

Tja qua standpunten ben ik het inderdaad wel mee eens :) Weet je wat het probleem is? Een lager standpunt kan ik niet innemen, dan val ik in het water hihi :D Een hoger standpunt heb ik geprobeerd, maar is niet mooi. :) Dus dat was erg lastig, maar hebben jullie groot gelijk in.

Hoop dat ik donderdag nog tijd heb om wat kikkers te schieten. Zal eens kijken of ik wat meer met de compositie kan spelen. Hoop alleen dat ze er dan nog zitten, want ze zitten er vaak maar een dag of 5 en ik geloof dat dit bijna zo ver is :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:01

Damn, fijn lensje (nouja, lensje :+ ) zo te zien :D

Ik vind de scherpte heel fijn. Het standpunt stoort me eigenlijk niet zozeer. Foto 2 en 4 vind ik super, met die weerspiegeling op het water die je zo scherp kan zien :j
Hier en daar zou ik wat meer variëren in je compositie, wat minder in het midden plaatsen enz, bv. bij foto 4.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:30

Niets op aan te merken! Mooie composities, frisse kleuren en mooie scherpte (diepte)! Een plezier om te bekijken!!!!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 08:10

Yasmine schreef:
Damn, fijn lensje (nouja, lensje :+ ) zo te zien :D

Ik vind de scherpte heel fijn. Het standpunt stoort me eigenlijk niet zozeer. Foto 2 en 4 vind ik super, met die weerspiegeling op het water die je zo scherp kan zien :j
Hier en daar zou ik wat meer variëren in je compositie, wat minder in het midden plaatsen enz, bv. bij foto 4.

Bedankt voor het commentaar :) Als mijn school en huiswerk het toelaten, ga ik vanmiddag nog wat fotograferen. Maar dan zal het licht wel hard zijn, deze foto's zijn rond half 12 gemaakt en dat was een ideale tijd.

[img]http://media.the-digital-picture.com/Images/Other/Canon-Telephoto-L-Zoom-Lenses.jpg
[/img]

Linkse lens: 70-200 f/2.8
Middelste: 100-400 f/4.5-5.6 uitgeschoven (400mm)
Rechts: 100-400 f/4.5-5.6 in elkaar geschoven (100mm)

Qua gewicht is hij niet zwaarder dan de 70-200 f/2.8 van Sigma en ook niet groter als hij in elkaar geschoven is :D Ik vind het een heel fijne lens en hij is ook duidelijk veel scherper dan de 70-200 van Sigma.

Ik zit er overigens aan te denken om één van deze foto's uit te vergroten en dan aan mijn zusje te geven :P Die is bang voor kikkers hihi.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 19:54

Zo het heeft even geduurd, maar ik was druk bezig. Woensdag wat foto's gemaakt, maar ik vind ze eigenlijk niet zo geweldig:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(nu zie je wel hoe vies onze vijver is hihi)