[TEK][WIP] Hond in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[TEK][WIP] Hond in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 10:14

Ook maar eens een work in progress van mij. Doe dat normaal nooit omdat het soms een heeele tijd duurt voor iets uiteidenlijk af is := Maar nu toch maar eens proberen dan. Met pastel (en met honden) heb ik nog niet zoveel ervaring. Ben nog echt aan het uitproberen en zoeken hoe dit materiaal voor mij het fijnste werkt. Dus tips zijn zeer welkom :)

De hond van bokker 'Seven'.
http://img87.imageshack.us/img87/3885/assad22febr6.jpg

Formaat is A3

Schets gemaakt
Afbeelding

Met carbonpapier overgezet op het goede tekenpapier en de achtergrond ingekleurd
Afbeelding

Begin gemaakt met een basislaagje op de hond om schaduwen enzo aan te geven
Afbeelding

Muurp

Re: [TEK][WIP] Hond in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:55

Wow Wen, jij bent echt lekker bezig de laatste tijd :wow:

Ik vind de hals nog wat streperig, maar ik lees het het een basislaag is.
Dus dat komt vast nog wel goed.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:00

Oeh wauw, mooi! Ik heb er nu eigenlijk nog weinig over te zeggen, ziet er al veelbelovend uit!
Het enige dingetje dat ik wat minder vind is de schijnbaar scherpe overgang van hond naar papier/achtergrond. Ik vind het altijd mooier als die overgang wat vloeiender en minder opvallend is, zodat het minder een afgehakt hoofd lijkt om het maar even cru te zeggen :+ Vaak geeft dat ook meteen een minder 'opgeplakt' beeld en dus wat meer diepte :) . Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :D

Ik ga 'm in de gaten houden! :D

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:58

Ik zou iets meer roodbruin nog in het oog gebruiken (vooral bovenkant) en iets meer schaduw. Vind de keuze van de achtergrond erg mooi, maar ben je niet bang dat je de boel uitveegt? :o

Je bent erg goed bezig en ben benieuwd hoe hij wordt. Ga je nog iets meer kleur gebruiken?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:05

edit:
Ben benieuwd naar t resultaat :))

De verhoudingen kloppen niet helemaal de volledige bovenlijn is te vloeiend assad heeft een zeer duidelijke hoeking van voorhoofd naar neus, zowel hoofd als neus zijn even lang zonder bolling :)

Heel leuk dat je hem gaat tekenen :))

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:13

Hij wordt al leuk wen! En ook super dat je zoveel werken achter elkaar aan het maken bent nu.
Dan kun je elke tekening blijven verbeteren, omdat je er helemaal in komt.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:07

Leuk een nieuwe tekening van Wendy :D Super! Je bent goed bezig.
Achtergrond kleur vind ik niet echt super gekozen. Maar dat is kwestie van smaak.
Het stukje van de hond kan nog wel wat meer contrast en schaduw. En probeer met meer kleur te werken.
Ben benieuwd naar de rest!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 12:18

Muurp: Ja ben weer lekker op dreef :j :P Hals is idd nog streperig, maar komen nog laagjes overheen, dus hoop dat het goedkomt :=

loveshadow: Die overgang van hond naar papier wil ik idd niet zo laten, hoop dat ik dat met de volgende laagjes wat vloeiender ga krijgen.

trisca: Het oog is nog niet klaar, ga er nog even naar kijken :j Achtergrond heb ik eerst gefixeert voor ik met de hond verder ging, dus dat geeft niet zoveel meer af, en ik leg een vel papier onder m'n hand met tekenen :)

Seven: Wat betreft de verhoudingen, ik had je een hele tijd terug al een pb gestuurd met de schets, toen ik nog dingen kon aanpassen. Daarop heb ik nooit een reactie gekregen, dus toen ben ik gaan kleuren. Nu kan ik de verhoudingen niet meer aanpassen ;)

CaPrIoLe'79: Tnx lau! Is idd fijn dat ik er weer wat meer in kom :j En hoop echt dat ik steeds een stukje vooruit ga en m'n werken verbeteren :)

babe: Ik vond zelf de achtergrond wel leuk eigenlijk :) Heb zowiezo nog geen pastelpapier, alleen m'n gewone witte papier wat ik voor grafiet gebruik, en vond wit ook maar zo wit :P Dus heb het daarom zelf ingekleurd. Zal proberen wat meer contrast en kleur toe te voegen :j

Nog geen tijd gehad om verder te gaan, hopelijk morgen weer een stukje :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:16

:oo heb nooit een bericht gehad anders had ik wel wat gezegd :))

ben alsnog reuze benieuwd naar de uitkomst

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 21:22

Hij staat bij mij wel bij verzonden berichten dus is wel geopend, al een paar weken terug :)
Als ik weer verder ben zet ik het weer in het topic :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 12:49

Pastel en ik zijn nog geen vrienden :n
Krijg het ook niet echt mooi dekkend en het papier neemt het niet zo goed op. Zal toch eens kijken voor speciaal pastelpapier, kijken of dat fijner werkt. Tot nu toe is het nog niet echt mijn ding :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:26

Gewoon lekker blijven oefenen, het wordt vanzelf beter! Ik vind je achtergrond ook wel tof, hihi.
Welke kleuren komen nu het beste overeen met de werkelijkheid? Bij je laatste foto is het geheel opeens veel blauwer terwijl je eerdere foto's een meer rode/oranje tint hebben. :)
Ik vind het oor er al erg goed uitzien :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 13:29

Beide foto's komen aardig overeen met de werkelijkheid :)
Op de eerste foto's heb ik een basis opgezet in bruin/oranje/geel tinten. Nu heb ik wat groen, blauw en rood toegevoegd en nog wat tinten bruin :) Daar overheen moet dan nog een laagje komen wat de uiteindelijke kleur van de hond moet worden, hopen dat 't lukt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:50

Vast wel! *\o/* Ik ben benieuwd!