[TEK] [WIP] Okido

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AtelierB

[TEK] [WIP] Okido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:01

Het prachtige paard Okido (van Laura) mag ik tekenen (via het aanvraagtopic).
Hier de link naar de foto: xLaura @ [UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5

En hieronder een WIP. Op A3 formaat, pastel. Onderaan heb ik beschreven waarvan ik zelf vind dat er nog aan gedaan moet worden (het is dus nog niet klaar ; ) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog niet tevreden met een paar schaduwplekken in de vacht, met name aan de rechterkant. Ik heb er bewust voor gekozen om de halspartij weinig detail te geven om de aandacht bij het hoofd te houden. Er komt straks een passe partout omheen, dus vandaar dat de tekening vrij abrupt ophoudt aan de zijkanten ;)

De wimpers en 'snor'haren moeten nog gedaan worden, dat doe ik pas in de laatste laag.

xJolijn

Re: [TEK] [WIP] Okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:07

Prachtig!
Ik vind het bovenste deel van de bles iets te wit, maar verder heb ik er niet op aan te merken :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:29

ik vind het nog steeds wonderbaarlijk hoe mensen zo goed overweg kunnen met pastel.. Voor mij blijft het kneuterwerk met die krijtjes..

Dus Chapeau! Ik heb dat niet met die bles, vind m goed. Vind het hoofd alleen iets te "korrelig" als je het zo kunt noemen.. weet niet goed hoe het te omschrijven..

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:19

Ik vind hem echt prachtig!
Alleen de linkerkant van de hals/borst vind ik wat uit balans gebracht, imo iets te klein.
Verder vind ik hem echt heel mooi!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:42

k vind hem zeker mooi worden. Ik kijk alleen nog een beetje raar tegen de ogen aan. Ik zou alleen niet precies kunnen zeggen wat het is. Ze lijken een beetje klein. Ik heb dit voornamelijk met het voor ons linker oog :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:02

Zijn de ogen niet wat te klein?

Verder een super tekening, straalt ook echt wat uit.... Knap werk +:)+

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 18:59

Bedankt allemaal! :+

soeboenoe schreef:
ik vind het nog steeds wonderbaarlijk hoe mensen zo goed overweg kunnen met pastel.. Voor mij blijft het kneuterwerk met die krijtjes..

Dus Chapeau! Ik heb dat niet met die bles, vind m goed. Vind het hoofd alleen iets te "korrelig" als je het zo kunt noemen.. weet niet goed hoe het te omschrijven..

Dat 'korrelige' dat je noemt, is een beetje mijn stijl :o Ik veeg het pastel bij de laatste lagen niet helemaal uit, waardoor je de structuur van het pastel een beetje ziet (klein beetje maar! want in het echt valt het wel mee).

NAIWHL schreef:
k vind hem zeker mooi worden. Ik kijk alleen nog een beetje raar tegen de ogen aan. Ik zou alleen niet precies kunnen zeggen wat het is. Ze lijken een beetje klein. Ik heb dit voornamelijk met het voor ons linker oog :)

Ik heb vandaag nog even naar de ogen gekeken en gemeten. Het voor ons linkeroog heb ik inderdaad wat groter gemaakt, en het voor ons rechteroog vond ik de 'hoek' niet goed staan, dus dat is ook aangepast.

Zal zsm update posten (eerst foto maken).

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:18

En de update (heb even het passepartout op gelegd om te kijken of ik wel helemaal tot de randjes ben gekomen... nee dus, dat gaan we dus nog opvullen).

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:38

Ik vind je uitsnede zo naar de rechterkant een beetje gek, aan de linkerkant zit er teveel ruimte nu het passepartout erom heen zit vind ik.
Ontzettend gaaf om te zien hoe jij zo'n tekening opbouwt trouwens, heel mooi gedaan!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:01

Ik vind het leuk :D Het lijkt net of hij om het hoekje van het passe partout kijkt. Super mooi geworden!

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 20:06

Bedankt allemaal!
En hier het eindresultaat (heb nog wat kleine details aangebracht).

Afbeelding

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:19

Wat knap gedaan!
Veeg je de eerste lagen dan wel altijd uit? Hoeveel lagen doe je dan over elkaar?

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:29

~Pauline: de eerste laag veeg ik inderdaad lekker uit, vaak meerdere kleuren door elkaar mengen. En dan met potlood(pastels) aan de slag. Hoeveel lagen, durf ik niet te zeggen. Dat verschilt. Ik geloof dat ik bij deze 3 of 4 lagen heb gebruikt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:31

Ik vind dat bij die neus zo mooi om te zien hoe je dat doet. Ik heb er nu een paar keer naar gekeken en leer daar zo ontzettend veel van. Echt knap hoor.