[SCH] Missing memories

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[SCH] Missing memories

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:51

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:30

Hm, ik vind deze persoonlijk minder aansprekend dan je vorige werk.

Je weet het gevoel wel over te brengen, en ik vind je compositie dan ook goed gekozen. Maar toch mis ik iets. Het is een beetje 'saai' kijken. Het mist een beetje spanning (ook al is dat bij je titel misschien niet helemaal passend).

Verder lijkt het een beetje alsof ze op het 'niets' steunt, en kijk ik een beetje gek tegen de voorste arm aan.

Ik zou het persoonlijk mooier vinden als je dit schilderij nog wat verder uitwerkt :) (desnoods als een 2e versie)

Red_Savage

Re: [SCH] Missing memories

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 18:58

Wie weet doe ik dat ook nog wel. :D Maar ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. Ik was zelf ook niet helemaal overtuigd van de achtergrond/omgeving. Ben nog steeds aan het denken om die aan te passen.
Alleen ben ik aan de andere kant dan weer bang dat ik de sfeer weer verpest.
Pff, moet ik nog even voor zitten denk ik. :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:08

Leuk, kom ik toevallig werk van jou tegen! Kan het nu natuurlijk niet laten om te reageren:

Ik vind de bovenkant echt supermooi, gezicht, schouderbladen, borst... Maar vooral het haar. Daar kan ik naar blijven kijken!

De onderarmen lijken mij iets te lang, maar vooral de billen en benen vind ik niet zo mooi. Ik ben het daar ook met Elmo eens dat ze op 'niets' steunt, en dat dat raar uitziet. Ook die twee donkere vlekken op het been zijn natuurlijk niet zo flatteus. (Sorry, ik snap dat het niet altijd perfect kan, moet en of lukt)

Samengevat een mooie 'studie' Ik zou deze zo laten en dan (als het onderwerp je nog niet erveelt) een volgende maken. Vind de kleurkeuze bijv. wel weer erg geslaagd. Erg leuk om ook eens ander soort werk van je te zien.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 20:26

Dankje Laura :+:

Ik heb ook echt zitten prutsen met de verhoudingen. := Maar toch leuk om zoiets te doen. Het lijkt me ook wel wat om een keer een echte grote uitwerking er van te maken. :j

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:22

Welke kleur heb je hiervoor gebruikt? Sepia? In ieder geval mooi gekozen.

De billen van deze dame zijn een beetje te smal ten opzichte van de rest van haar lijf, die zouden wat ronder mogen zijn. Verder sluit ik me aan bij wat al eerder is gezegd, dat ze op 'niets' lijkt te rusten.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:26

Ik heb gewoon bruine acrylverf gebruikt, en alleen gemengd met water. :)
Het achterwerk had inderdaad wel wat flinker gemogen ja. :D
Ik denk dat het was beter was uitgekomen als ik de ondergrond waar ze op steunt donkerder was.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:30

De schaduw op haar lijf zou ertoe moeten leiden dat we ook een slagschaduw zien op de rots waar ze op zit, in de richting van de 'kijker'. :D Als je die toevoegt, heb je denk ik meteen een stuk meer diepte. :j

De sepia kleur is inderdaad erg mooi en past wel bij het 'oude herinneringen'-gevoel. De invulling van de lucht vind ik nog niet echt heel mooi, het lijkt alsof je daar niet echt een idee voor had. Doordat je die zo licht hebt ingevuld, haalt hij voor mijn gevoel een beetje het licht-donker effect weg op het lichaam van de vrouw. Ik zou er eerder voor kiezen om de lucht dan helemaal wit te laten, of misschien kun je er een soort van zee met kleine rimpelgolfjes van maken en die naar boven over laten lopen in wit? :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:35

Ah, elenor! Dat is een goede! :j
Ik denk sowieso dat was meer contrast het effect ook alweer verstrekt. ja, over die achtergrond denk ik nog steeds na. :D Zolang het 'oud' blijft. Dat moet ik niet weghalen. :)
Thanks. :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:37

Wat met aquarel wel heel goed kan is texturen maken, misschien kun je daar eens mee experimenteren? Zout erop strooien, met spons deppen, op de verf gekreukt plastic leggen terwijl het droogt, of je papier voorbehandelen met koffie of thee. Geeft heel verrassende resultaten! :j

Twee van mijn favoriete tutorials:
http://hibbary.deviantart.com/art/Textures-in-Ink-and-Watercolor-128947221?q=favby%3Afleurstolk%2F8528058&qo=10
http://dragonsdust.deviantart.com/art/Watercolour-Textures-V-2-70786578?q=favby%3Afleurstolk%2F8528058&qo=40

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:46

Wow dankje. Daar heb ik zeker wat aan! Aquarel heeft me altijd al leuk geleken. :)
Ik echt in het acryl blijven hangen. :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:32

Dit is even anders kijken dan het werk dat je normaal gesproken maakt. Leuk dat je meerdere dingen uitprobeert. :)
Ik vind dit een minder geslaagd schilderij en dat komt voornamelijk doordat de verhoudingen me storen. In je andere werk gebruik je onherkenbare figuren die daar prima in passen omdat het niet gaat om wat voor figuren het zijn, maar wat ze vertellen. In dit schilderij laat je duidelijk zien dat het vrouwfiguur moet voorstellen en dat is ook zeker gelukt, maar doordat er aan de verhoudingen nog wat schort komt dit op mij minder overtuigend over dan je het bedoelt, denk ik.
Je kleurkeuze vind ik in dit verhaal dan weer goed passend, dat is een sterk punt hierin.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:39

Deze vind ik weer helemaal goed! Grappig dat jij zulk divers werk maakt. Sommige vind ik echt shocking, en deze vat ik dan weer wel.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 10:31

Bedankt voor de reacties. :j Ik zal zeker nog moeten oefenen met verhoudingen, ik vond het ook een lastige positie. :)
Ik moet inderdaad veel verschillend werk maken, en mijn oude stijl loslaten.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:02

Ik vind het erg leuk om te zien dat je je stijl blijft ontwikkelen en ik vind dit werk (net als je vorige geposte werk) een enorme verbetering en fijn om naar te kijken!

Verhoudingen stoor ik me persoonlijk totaal niet aan, het is immers een schilderij en geen werkelijkheid :D Vind het juist fijn als kunstenaars hun eigen interpretatie van een bepaald beeld ook daadwerkelijk naar eigen interpretatie invullen.
Wat mij dan weer specifiek opvalt is dat je het haar in een hele andere stijl hebt geschilderd dan de rest, meer gedetailleerd en fijntjes. Zelf had ik het liever in dezelfde vegerige en brede verfstrook gezien als de rest.

Al bij al, wat mij betreft een zeer geslaagd werk! +:)+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:16

Leuk dat je er zo positief over bent! Ik vind het ook erg fijn dat je het vergelijkt met mijn andere werk. :j Ik moet echt steeds vooruit blijven gaan, en dat moet snel.
Gelukkig storen bij jou de verhoudingen niet zo, want waarschijnlijk MOET dit werk ook in mijn portfolio, anders heb ik te weinig.

Ik moet mijn portfolio in april al inleveren bij de ene school, en in Juni weer bij de andere school.
Dus ik moet er echt een flinke turbo achter zetten.