[SCH] GeKlimt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[SCH] GeKlimt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 10:06

Een dikke week geleden deed ik mee aan een workshop *schilderen in de stijl van Klimt.* Al zo lang ik me kan heugen spreekt zijn werk tot mijn verbeelding dus na niet lang twijfelen heb ik me opgegeven. Centraal tijdens deze workshop zou staan; het werken met bladgoud. Voor mij erg leerzaam aangezien ik al eerder bladgoud aanschafte; maar dat plakte meer aan mijn handen en de lijm dan dat het op het doek terecht kwam :o maar nu weet ik waarom en hoe je het moet behandelen.
        Dan wordt het tijd om het geleerde in de praktijk te brengen dus kregen we een doek en; ga maar aan de slag.
        Euh... Daar had ik nog niet zo best over nagedacht, dus als referentie een werk gekozen waar ik van onder de indruk blijf; de Nixen van Klimt.
        De workshop duurde één middag; nooit genoeg om het werk af te ronden; dus afgelopen week in verloren uurtjes verder gewerkt met dit als resultaat:

Afbeelding

Formaat is 50 x 70 cm.
        Acrylverf en bladgoud op linnen.

EvelijnS

Re: [SCH] GeKlimt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:12

Klimt! :+: Zeer herkenbare stijl Tineke, al is dat wel logisch natuurlijk. :D Ik vind het prachtig hoe je je eigen stijl en interesse hier tevens in verwerkt hebt, dat maakt het niet Klimt namaken maar Klimt als inspiratie gebruiken. Je kleurgebruik vind ik geweldig, het is fris maar tegelijkertijd warm, de compositie is dynamisch maar tegelijkertijd statisch door de vrij verticale lijnen. Ik blijf er naar kijken, echt super gedaan!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:14

Jeetje.. ik dacht dat het een foto was joh! Knap gedaan echt heeel gaaf!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:18

Super gaaf werk! Waar zit nou precies dat bladgoud? De stippen op de 'hals'? En de boog erachter?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:39

Dank jullie :)

@ Babe: het bladgoud zit enkel in de boog achter de 'wezens.' Zowel de Tamise (stukjes bladgoud) als hele vellen waar ik later weer overheen geschilderd heb :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:09

Vind die boog er echter dan ook wel heel mooi.. echt speciaal!

Ben verder niet thuis in Klimt of bladgoud. (Had er zelfs nog nooit van gehoord :o) Zo zie je maar weer, nog zoveel te ontdekken!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:12

Wat een gaaf thema voor een workshop! Lijkt me onwijs leuk om te doen! Ik vind het heel leuk dat je echt zo duidelijk de stijl van Klimt erin ziet, maar dat je er toch een heel eigen draai aan hebt kunnen geven. Lijkt me toch best lastig om je eigen stijl zo los te laten, maar je ontwikkelt je daar ongetwijfeld juist heel erg door.

Wat me gewoon opvalt is dat ik de blauw heel mooi vol vind.

Zitten er dus nog hele vellen bladgoud in waar je overheen hebt geschilderd? Is dat niet niet ehhh... zonde? :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:58

Klimt spreekt me dan niet zo aan, maar wat jij ermee gedaan hebt des te meer! :wow: echt een heel sprekend schilderij
Ik vind de achtergrond en de hoofdonderwerpen heel goed bij elkaar passen, mooi uitgewerkt. Je krijgt een dynamisch geheel, maar de achtergrond houdt het toch strak en kleurrijk.

mijn respect blijft groeien _/-\o_

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 07:54

:o dank jullie :)

@ Elanor: er zitten niet overal hele vellen achter hoor :+ enkel achter het middelste wezen en dan rondom zijn kop. Idee was wat aureool-achtig (oorspronkelijk) maar dat heb ik later laten varen :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:02

Wauw! Echt schitterend wat je hier hebt gepresteerd! :oo Ik kan er echt uren naar blijven kijken :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:24

zoals Eva_Jameson al zegt, ik zag het dacht ook dat een foto was!
wat mooi gedaan zeg! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:40

Ik zag 'm al op deviantart en ik vind hem echt gaaf. <3 Herkenbaar (Klimt) maar toch met je eigen draai eraan. Het doet me een beetje denken aan cobra's met de hoofd van 'n zeepaardje... mooi ook met die kleur blauw en die vakjes zo op de achtergrond. Ja, erg geslaagd werk imo. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:43

Erg mooi! Er valt veel te zien/beleven aan het werk.
Hoe groot is het doek?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:48

"Formaat is 50 x 70 cm." staat eronder. ;)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:00

Dank jullie :)

Formaat staat er inderdaad onder; maar bij een herhaalde (op)meting gisteren moet ik tot mijn schaamte bekennen dat het 50x60 is. :o

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:25

Ik heb de link ook even bekeken, maar ik vind jou werk echt veel mooier en interessanter om naar te kijken :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:34

Wauw... wat bijzonder! Echt ik blijf kijken! en dan is in mijn ogen een schilderij/kunstwerk meer dan geslaagd :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:49

Jouw werk spreekt me meer aan dan je inspiratiebron. De kleuren vind ik prachtig. Als ik dan toch iets van 'kritiek' moet verzinnen dan is het dat ik de achtergrond zo interessant vind om naar te kijken dat het een beetje afleidt van de wezens. :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:25

Wouw Tien, deze is echt ontzettend gaaf. Ik hield al van Klimt, maar Klimt meets Tien spreekt me misschien nog wel meer aan :)) Vind het blauw tegenover het goud heel 'luxe' overkomen prachtige combinatie.
Mooie compositie, en erg aansprekende wezentjes.. fantastisch werk :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:13

Het spreekt me echt aan!
Kunst waar je naar blijft kijken.

Hoe zal ik het uitdrukken..... Een echte leek aan het woord:
Prachtige paarden hoofden zijn geweldig getekend. Daarmee laat je teken talent zien, die ik overigens geweldig vind, getuige mijn 6 Fnannes in huis! *\o/*
Maar dit vind ik echte Kunst.

Tien ik vind het PRACHTIG.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:59

Wauw wat gaaf! Dit werk spreekt mij ook meer aan dan het werk van Klimt, super bedacht die zeepaard achtige hoofden, prachtige kleuren en een heel mooie achtergrond. Top!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 15:19

Super bedankt voor de leuke commentaren allemaal :)
Ik denk dat ik dit nog wel een vervolg ga geven, ooit :+ heb na de workshop bladgoud ingeslagen, nu nog de tijd en ruimte vinden om aan de slag te gaan.