- Een dikke week geleden deed ik mee aan een workshop *schilderen in de stijl van Klimt.* Al zo lang ik me kan heugen spreekt zijn werk tot mijn verbeelding dus na niet lang twijfelen heb ik me opgegeven. Centraal tijdens deze workshop zou staan; het werken met bladgoud. Voor mij erg leerzaam aangezien ik al eerder bladgoud aanschafte; maar dat plakte meer aan mijn handen en de lijm dan dat het op het doek terecht kwam
maar nu weet ik waarom en hoe je het moet behandelen.Dan wordt het tijd om het geleerde in de praktijk te brengen dus kregen we een doek en; ga maar aan de slag.
Euh... Daar had ik nog niet zo best over nagedacht, dus als referentie een werk gekozen waar ik van onder de indruk blijf; de Nixen van Klimt.
De workshop duurde één middag; nooit genoeg om het werk af te ronden; dus afgelopen week in verloren uurtjes verder gewerkt met dit als resultaat:

Formaat is 50 x 70 cm.
Acrylverf en bladgoud op linnen.
Zeer herkenbare stijl Tineke, al is dat wel logisch natuurlijk.
Ik vind het prachtig hoe je je eigen stijl en interesse hier tevens in verwerkt hebt, dat maakt het niet Klimt namaken maar Klimt als inspiratie gebruiken. Je kleurgebruik vind ik geweldig, het is fris maar tegelijkertijd warm, de compositie is dynamisch maar tegelijkertijd statisch door de vrij verticale lijnen. Ik blijf er naar kijken, echt super gedaan!
echt een heel sprekend schilderij
enkel achter het middelste wezen en dan rondom zijn kop. Idee was wat aureool-achtig (oorspronkelijk) maar dat heb ik later laten varen
Ik kan er echt uren naar blijven kijken
Herkenbaar (Klimt) maar toch met je eigen draai eraan. Het doet me een beetje denken aan cobra's met de hoofd van 'n zeepaardje... mooi ook met die kleur blauw en die vakjes zo op de achtergrond. Ja, erg geslaagd werk imo.
Vind het blauw tegenover het goud heel 'luxe' overkomen prachtige combinatie.