[TEK] [WIP] eerste Pastel portret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

[TEK] [WIP] eerste Pastel portret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:03

Hai!
Ik heb gisteren m'n eerste pastel potloden gekocht en een paar vellen papier.
Ik weet nu alleen even niet zo goed hoe ik verder moet. de structuur inbrengen vind ik ook nog erg moeilijk, heeft iemand misschien tips voor me??

Stap 1:
Afbeelding

Stap 2(al iets meer structuur ook in de hals):
Afbeelding

Stap 3(Oortje al wat geprobeert):
Afbeelding

Primavera

Re: [TEK] [WIP] eerste Pastel portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:07

wat heeft ie voor vlekje op zijn neus?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:08

Het ziet er al goed uit :j De schets is volgens mij goed gelukt.

En mag ik vragen wat voor papier je gebruikt? Het lijkt namelijk vrij glad. Alsof je het pastel er zo weer vanaf veegt.

En structuur kan je er in krijgt door met verschillende tinten en kleuren te werken. Veel proberen is hierin altijd het meest makkelijk om het onder de knie te krijgen. Probeer altijd goed naar de foto te blijven kijken naar welke kleuren je nou eigenlijk ziet.

En het vlekje op de neus ziet er op dit moment nog uit alsof het paard daar een gat heeft zitten.

Ben benieuwd naar de volgende stappen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:34

het papier heeft meer structuur dan Mi-Teintes papier..
dat is een vlekje ja, ok dankjewel.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:17

Is het een zomervacht? Zoniet zou ik in de richting tekenen van de haren. Maarja, ben ook nog maar net begonnen, heb vandaag potloden bij gehaald.

Even over het vlekje, ik vind het meer een derde oog, ik weet niet hoe je het zegt :+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 15:25

rex41 schreef:
Is het een zomervacht? Zoniet zou ik in de richting tekenen van de haren. Maarja, ben ook nog maar net begonnen, heb vandaag potloden bij gehaald.

Even over het vlekje, ik vind het meer een derde oog, ik weet niet hoe je het zegt :+

oke, dankje! maar hoe teken ik de haren? want als ik ze allemaal stuk voor stuk teken wordt het toch zo'n kras boel????

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:12

Toch ben ik benieuwd wat voor papier het is. Het lijkt op papier wat ik heb wat voor scrapbooken gebruikt wordt. Wel met structuur, maar alsnog glad wat pastel niet goed pakt.

Probeer idd in de richting van de haren te kleuren. Zo te zien is het nog lang niet dekkend, en mogen er nog een aantal lagen overheen. Hoe je de vacht moet tekenen is wat je persoonlijk mooi vindt, de een wil alle haren tekenen, de ander laat het op enkele plaatsen zien.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:18

moelly schreef:
rex41 schreef:

oke, dankje! maar hoe teken ik de haren? want als ik ze allemaal stuk voor stuk teken wordt het toch zo'n kras boel????

Met een iets donkerder potlood zou je (heel precies) in de richting van de haren kunnen tekenen.
Blijf ook goed kijken welke kleuren je nu precies ziet.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:35

ok dankje!! ik ga het zo even uitproberen