welk pastel papier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

welk pastel papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 16:14

Hay!

Ik heb even een vraagje, want ik wil graag pastel-potloden gaan kopen bij Jacobi in drachten, maar ik vraag me af welk papier je hier voor nodig hebt, en welke kleur?

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je Mi-teintes papier wel kon gebruiken, maar welke kleur dan? en hoe groot?

EDIT; ohja, en wat zijn de basis kleuren van pastel? ik wil daar namelijk ook pastel-potloden kopen, maar om nou meteen een doos van gogh aan te schaffen van 59 euro...

LeonieL

Re: welk pastel papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:17

Hoi. Mi Teintes is idd geschikt om mee te beginnen. Het ligt vooral aan je eigen voorkeur of je het fijn vind of niet. (zo weet ik dat Babe:@ bokt de prachtigste werken op dit papier maakt )
kleur en formaat ligt aan je eigen voorkeur. zitten geen 'eisen' aan. Zo vond ik het eerst fijn om op wit papier te tekenen, maar geef mij nu maar gekleurd papier :D

Je hebt ook kleine setjes potloden, met 12 kleurtjes. dan heb je wel echt de basiskleuren als Rood,wit,blauw,groen,zwart,wit etc.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:03

Met die setjes van 12 potloden kan ik helemaal niks :P Ik gebruik nooit knalgeel, knalrood etc. En er zit meestal maar 1 bruintint in.
Ik zou een paar lossen potloden kopen en dan van Derwent, die zijn beter dan Van Gogh (vind ik dan :P )
Je wilt paarden gaan tekenen neem ik aan?
Dan kun je beter kijken naar een: donkerbruin (Burnt Umber), nog wat bruintinten zoals chocolate en Venetian Red, roodbruin (Terracotta) , oker, wit, lichtblauw, lichtroze, indigoblauw, zwart, donkergrijs..
Ik zou er wel een doosje Rembrandt pastelkrijt bij kopen. Daar zitten heel veel kleuren in die je er goed naast kan gebruiken.

En Mi Teintes vind ik fijn papier :D Voor paarden vind ik bruintinten, beige of donkerblauw/grijs papier het mooist. A4 is wel leuk om mee te beginnen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:24

babe schreef:
Met die setjes van 12 potloden kan ik helemaal niks :P Ik gebruik nooit knalgeel, knalrood etc. En er zit meestal maar 1 bruintint in.
Ik zou een paar lossen potloden kopen en dan van Derwent, die zijn beter dan Van Gogh (vind ik dan :P )
Je wilt paarden gaan tekenen neem ik aan?
Dan kun je beter kijken naar een: donkerbruin (Burnt Umber), nog wat bruintinten zoals chocolate en Venetian Red, roodbruin (Terracotta) , oker, wit, lichtblauw, lichtroze, indigoblauw, zwart, donkergrijs..
Ik zou er wel een doosje Rembrandt pastelkrijt bij kopen. Daar zitten heel veel kleuren in die je er goed naast kan gebruiken.

En Mi Teintes vind ik fijn papier :D Voor paarden vind ik bruintinten, beige of donkerblauw/grijs papier het mooist. A4 is wel leuk om mee te beginnen.

oké bedankt alle twee!
Maar om even een reactie te geven op Babe:
ik heb wel olie pastel krijtjes, maar daar kan ik geen nette tekening van maken(ze zijn al wel een paar jaar oud maakt dat uit?) maar ik zag dus dat de meeste mensen hier werken met pastel potloden. bij de Jacobi zijn losse pastel potloden te koop voor 0.75p/s (erg goedkoop toch?)

Ja het is de bedoeling dat ik een paard ga tekenen ja, en als ik het virus te pakken krijg, meerdere natuurlijk! :Y)
Maar eerst een veulen, van het paard van mijn zus, die is bruin van kleur.
Zal ik dat gewoon wat l.blauw papier halen en meerdere bruintinten potloden?

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:29

Oliepastel is wel heel anders dan softpastel.
0.75 cent is goedkoop maar welk merk is het dan? :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:30

babe schreef:
Oliepastel is wel heel anders dan softpastel.
0.75 cent is goedkoop maar welk merk is het dan? :)

oké, ik zal even kijken welk merk het is bij de potloden..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:31

Het merk is Koh-I-Noor, als ik het goed schrijf..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:35

Daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niks van zeggen :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:42

babe schreef:
Daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niks van zeggen :P

ok, weet je misschien wie er wel ervaring mee heeft?(anders open ik wel even een nieuw topic)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:43

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 18:08

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:41

moelly schreef:
Het merk is Koh-I-Noor, als ik het goed schrijf..

Je hebt hiervan ook Soft-Pastel,
Ik heb een set van 36 krijtjes in de winkel gekocht voor ongeveer €20,- ik vond dat wel een nette prijs.
Ik heb ze trouwens wel op internet goedkoper gezien.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:46

oké.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:33

Volgens mij zijn dat héle harde potloden (Volgens mij heb ik ze ook voor die prijs gekocht) Daar moet je van houden. Persoonlijk vind ik ze toch te hard.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 08:05