[SCH] Tim McIlrath - Rise Against

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[SCH] Tim McIlrath - Rise Against

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:57

Doek, 50x60
Acrylverf

Bezigheid in de vakantie :)
Had een idee in gedachten met het logo van Rise against en de zanger. En dit is er uit gekomen. Precies hoe ik het in gedachten had.
Heb serieus zitten vloeken op zijn neus :+ Uiteindelijk is het dit geworden en blijf ik er gewoon van. Bang om het te verpesten en opnieuw te moeten beginnen.

Dit was het stadium ervoor:
Afbeelding

Vanavond aan verder gewerkt
Afbeelding

2de Portret dat ik schilder.
Zo'n goeie 6uur aan gewerkt denk ik toch wel :))

Tips en commentaar mag, maar hou het lief :o

NewGirl_BQ

Re: [SCH] Tim McIlrath - Rise Against

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 19:08

Niemand?

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:15

Ik vind de intensiteit en de energie er vanaf spatten goed gedaan.
De verhoudingen in het gezicht kloppen volgens mij niet helemaal.
Vooral de hoek van de mond, die lijkt juist in het gezicht te liggen.
Het is denk ik ook een lastige hoek waar vanuit je wilt schilderen.
Misschien is het makkelijker om eerst een profiel te doen.
Succes

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:14

Danku voor het commentaar.
Je hebt inderdaad gelijk dat de verhoudingen niet helemaal precies kloppen.
Ik had vooral moeite met de neus. De plaats tussen de ogen en de mond was te groot voor de neus. Ik heb die dan aangepast en verkleind, maar er klopt nog iets niet aan.
Het is inderdaad een moeilijke positie die ik gekozen heb, maar vond de foto zo gaaf en passend bij het logo.
Als ik iets in gedachten heb dan moet het er zo op komen :+ haha.
We zijn op school volop aan het oefenen op portret tekenen. Oefenen is de boodschap!

Bedankt!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:17

Er zit echt kracht achter dit schilderij, Dat vind ik wel erg mooi! Die verfspetters horen er ook echt helemaal bij!
De zanger ziet er wel nog wat plat uit, Probeer er de volgende keer nog iets meer diepte in te krijgen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:51

ik vind het echt mooi!
ik heb het idee dat de punt een beetje eeh puntig is om het zo te zeggen maar verder mooi gedaan hoor!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:56

Heel mooi gedaan! Rise against is echt een toffe band en het is je goed gelukt de zanger herkenbaar te maken.
Er is alleen een ding... Ik weet niet wat het is maar de overgang van zijn gezicht naar de achtergrond ziet er raar uit, alsof de achtergrond op de voorgrond staat, als je snapt wat ik bedoel.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:34

Ik vind het contrast tussen het hele 'harde' logo en dan het mindere contrast van het gezicht opvallen. Maar misschien ligt dat ook wel aan de foto.

Ook is het oor wat gekanteld en klopt het niet helemaal met de bakkebaard naar mijn idee. Verder valt de ietwat onnatuurlijk rechte bovenlijn van de bovenarm op. Die vond ik op het eerste schilderij beter.

Versta me niet verkeerd, ik vind het namelijk wél erg knap gedaan. Dat het nog net niet 'af' lijkt, blijft wel een beetje, maar ik weet als geen ander hoe moeilijk het is. Ga vooral door, van elk werk leer je weer :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:27

Ik vind m erg stoer! Verhoudingen zijn niet helemaal kloppend, maar aan de andere kant heeft dat ook wel weer wat
Heeft je vriend m al laten signeren??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:51

Rise against <3

Knap gemaakt sowieso , denk wel dat het contrast in het gezicht wat meer kan zodat je wat meer diepte krijgt... :j De onderarm lijkt me ook wat dik in vergelijking met de bovenarm
maar al met al vind ik het heel goed gelukt :D , Doe het je niet na, en in combinatie met de achtergrond vind ik hem heel mooi geworden :j

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 12:02

@ Ninajojo: Leuk complimentje dat je zegt dat er echt karakter in zit :)) wordt ik heel blij van!
@ Susannex: Danku :))
@ Savasan: Ook een leuk complimentje dat je de zanger er echt in herkent :) was ook de bedoeling! Ik snap wat je bedoelt in verband met de achtergrond :) Denk dat de achtergrond misschien wat te sterk en te krachtig is in vergelijking met de persoon zelf. Zoals Menino ook zegt, het contrast van de persoon zelf mocht nog wat duidelijker.

Vriend heeft hem uiteindelijk niet laten signeren omdat hij bang was dat er iets aanging komen. Hij moest er ook anders heel de avond mee rondlopen in Antwerpen en dat vond hij niet zo'n strak plan. Versta hem wel :)

Voor de rest, bedankt voor het commentaar. Verhoudingen kloppen nog niet altijd even goed, maar oefenen is de boodschap en uit elk werk leer je weer iets :) dus ik blijf volop oefenen :))

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:53

Rise Against :D :D
Ik las die naam, en ik dacht.. :)* :):) :))
Ik vind dat je de energie erg goed te pakken hebt inderdaad, en ik vind het een erg leuk schilderij, ondanks dat inderdaad niet alle verhoudingen kloppen en ik hem zonder het logo niet meteen zou herkennen, maar ik heb dan ook uren naar hem zitten kijken zowel irl als op tv/youtube, dus voor mij zouden alle details moeten kloppen. Onmogelijk dus :') Maar oefenen is de gouden remedie, uiteindelijk worden de verhoudingen ook gewoon beter. De sfeer in het schilderij blijft altijd het belangrijkste, en dat heb jij al te pakken!
Je brengt me trouwens op ideeën, ik ga ook eens naar mijn tekenspullen zoeken :))

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 11:13

Dankje Colorado!
Dat de verhoudingen nog niet helemaal kloppen weet ik, heb dan ook enorm moeite gehad met zijn neus/mond. Was trouwens m'n 2de portret ook dat ik schilderde.
Leuk compliment dat je zegt dat ik de sfeer al goed te pakken heb, want dat vind ik namelijk wel belangrijk :))

Heb jou werk gezien hier en vindt hem ook echt gaaf! Leuk kleurgebruik ook!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:18

ik vind de neus wel appart!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 06:57

rise against rise against rise against rise against (L)
I love it :$
maar goed ik vind het heel mooi