[TEK][WIP] Dustin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Klodder

[TEK][WIP] Dustin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 18:18

Ik was een beetje aan het rondzoeken naar een leuke foto om na te tekenen, toen ik besefte: 'Verdomd, ik heb Dustin nog nooit nagetekend!' Dustin was jarenlang mijn favoriet op de manege. Ik vond het helemaal geweldig om op hem te rijden, maar hij was al oud, rond de 25... Hij is ongeveer een jaar geleden verkocht en geniet van zijn pensioen...

Ik heb nu alleen maar de schets gemaakt, omdat het bij mij daar al meteen goed mis gaat. Zelf zie ik niet echt iets wat ik moet verbeteren, en als ik dan klaar ben wél. |o
De vraag dus of iemand wat ziet om te verbeteren. :)

Afbeelding

En het voorbeeld:

Afbeelding

Hellaas is de gekleurde inkt van de printer op en kan ik dus nog niet verder gaan met pastelkrijt, dus even mijn vader lief aankijken of hij nieuwe wilt kopen. :j

Brand los!

EDIT: Ik zie nu dat op mijn tekening Dustin veel meer naar boven kijkt, denken jullie dat ik dat zo kan laten of dat ik het moet verbeteren? (Lees: de hele schets opnieuw maken)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:05

Ik had even snel een rode lijn getekend. Zo kan je zien dat dan de houding heel anders wordt.
Afbeelding

Edit: ik zag idd precies hetzelfde als jij ziet.
Verder is de schets zo slecht niet hoor :) Ziet er netjs uit.

NAIWHL

Re: [TEK][WIP] Dustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:00

Ik wilde hetzelfde zeggen als jullie. De houding van het hoofd klopt niet.

En of je het over moet tekenen, dat is wat je zelf handig lijkt. Wil je de foto zo natuurgetrouw natekenen, dan raad ik het je wel aan. Probeer de tekening anders met behulp van een raster op te zetten. Kost even veel tijd, maar als je schets klopt, ben je aan het eind alleen maar blijer. Dat is tenminste mijn ervaring :')

Doordat je het hoofd in je schets anders staat, staat het oog er ook verkeerd in. Deze moet vervolgens ook gedraaid worden.

Hoe frustrerend het soms ook is, ik zou denk ik de schets opnieuw maken. :)

succes!

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:01

Bedankt allebei, ik maak het hoofd toch maar opnieuw. :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:38

Zoals je in de regels van Uit de Kunst na kan lezen ( --> Mireille @ [UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst ) dient een [WIP] uit minstens 3 duidelijk verschillende opeenvolgende stappen te bestaan. De referentie niet meegerekend.

Aangezien je niet aan de regels voldoet plaats ik hier een slotje. Je kan een nieuw topic openen als je 3 duidelijke stappen kan laten zien.