Hallo!
Dit is een verhaal dat al veels te lang in mijn hoofd zit en er nu een keer uit moet.
Het wordt een romantische thriller, tenminste, zoals het er nu uit ziet.
Hoop dat jullie het wat vinden, tips zijn altijd welkom. ENJOY!!!!!!!
Een verhaal waar ik denk ik al ruim 6 jaar mee in mijn hoofd zit. Ruim tijd om hem op bokt te zetten. Als mijn spelling niet correct is, mijn excuses, ik ben niet al te best met mijn taalkunde.
Bliep.....Bliep.....Bliep....
Vermoeid zocht haar hand de weg naar haar nachtkastje, waar de wekker stond. Ze drukte hem uit. Half zes, dat betekend dat ze maar 3 uurtjes slaap heeft gehad.
De spanning die ze de vorige avond zo hevig gevoeld had kwam met grote snelheid haar bloed weer in stromen. Vandaag was de dag. Vandaag zou ze met vrienden en hun paarden de bossen in trekken.
Ze streek haar lange blonden haren uit haar gezicht en sloeg haar benen over de rand van haar bed. Gapend liep ze haar slaapkamer uit, struikelde bijna over haar al veel te volgestopte vakantiekoffer en kleden zich aan. In de deuropening stond haar moeder. "Sem, je bent al wakker, hoe voel je je?" "mhhh" mompelde Sem. "Ik heb honger" Haar moeder verdween en nog geen twee minuten later hoorde ze de cornflakes in een schaaltje vallen.
Het tengere meisje liep naar de badkamer en poetste haar tanden. Daarna wierp ze een blik in de spiegel. Haar blonde haar viel slordig over haar schouders en de wallen onder haar ogen gaven duidelijk aan dat ze te weinig geslapen had. Er was maar een oplossing voor. Haar hand greep naar de foundation en met de blauwe haarborstel gaf ze weer iets van model aan haar haar. Vluchtig stak ze haar haar op en wierp opnieuw een blik op de spiegel. Twee Blauwe ogen staarde haar aan en haar van nature roze lippen leken droog.
Snel haastte ze zich naar beneden. Ze schoof aan de tafel en pakte dankbaar het kommetje cornflakes met melk die ze snel weg at. Met een blik op de klok zag ze dat ze nog op tijd was.
Buiten hoorde ze een auto toeteren. Tony. Haastig rende Sem naar boven om haar tas te pakken en gaf haar moeder een vluchtige kus voor ze de deur uit rende. Ze begroette Tony, gooide haar spullen in de achterbak en dook in de auto. Tony startte de auto en zo reden ze om half zeven in de ochtend weg naar de manege....
Het zachte geruis van de auto stelde Sem op haar gemak. Ze maakte het zich gemakkelijk en keek opzei naar Tony. Twee ontspannen lippen, brede kaaklijn en zijn blik op de weg. Sem voelde zich veilig bij Tony en ze wist dat ze zich gelukkig mocht prijzen met een vriend als hij. Hij, die er altijd voor haar was en hij, bij wie ze zichzelf kon zijn. Zichzelf niet groot hoeft te houden.
Met een lichte draai aan het stuur van de rode landrover draaide Tony het terrein van de manege op. De vrachtwagen stond klaar en achter de trailer dook het lachende gezicht op van Maaike, die probeerde te ontsnappen uit de houdgreep van Kevin. Een lach trok om de lippen van Sem bij het zien van haar beste vriendin. Terwijl de auto langzaam tot stilstand kwam opende ze het portier. Maaike kwam gierend van het lachen naar Sem toe gerend en vloog haar al om de hals voordat ze goed en wel de auto uit was. Kevin kwam naar haar toe en kuste zacht en vluchtig haar wang.
Ben je er klaar voor Sem? Vroeg Maaike en begon wat stro op de laadklep van de trailer uit te strooien. Lachend tilde Sem haar handen op. Ik heb mijn bikini, mijn paarden en mijn beste vriendinnen mee. Als ik er nu nog niet klaar voor ben, ben ik er nooit klaar voor. Sem keek om zich heen. De Tony en Kevin waren hun paarden vast gaan halen om in te laden en Alexander en kim, die als laste bij de groep aan zouden sluiten, waren nog nergens te zien. Ze boog naar Maaike toe. En dat Kevin erbij is maakt het alleen maar leuker, fluisterde ze en Maaike keek haar aan. Ben je nou nog steeds gek op die jongen? Vroeg ze. Sem haalde haar schouders op. Nou ja, gek, gek…..Ik vind hem gewoon enorm hot!
De meiden liepen richting de stallen. Uit de hoekbox hoorde ze iemand zachtjes praten. Ze keken de box in. Het was Alexander, die tegen zijn imposante vosruin stond te praten en met regelmatige bewegingen een borstel over de bijna goudkleurige vacht van het dier haalde. Het dier voelde de spanning en zijn neusvleugels trilde ligt. Blazer, rustig. De kalme woorden van Alexander kalmeerde de 4 jarige ruin. Ze liepen door. Elk naar hun eigen paard. Voor Sem het paard waar haar leven om draait
Sem opende de boxdeur en keek naar binnen. De zwarte merrie had werkelijk nog geen idee wat voor reis ze zouden gaan maken. Zachtjes vloot Sem. Empire tilde haar slanke hoofd op en keek Sem met een paar grote ogen aan die beide naast een perfecte kol op haar hoofd geplaatst waren. Sem liet het halster om het fijne hoofdje van het paard glijden en deed de transportbeschermers om. Zo liep ze naar buiten. De merrie volgde, meer uit vertrouwen dan dat ze meegenomen was door Sem. In de loop der jaren was het vertrouwen tussen dit paard en haar eigenaar gigantisch geworden. Ze liepen de deur door, naar de trailer, waar Kevin ondertussen de grootste moeite deed om zijn volbloed merrie de laadklep op te krijgen. Zoals haar naam al vermoede deed hysterica de grootste moeite om haar wat over bouwde lichaam weg te krijgen bij de trailer. Ondertussen stonden kim met Mac en Maaike met spot ook al te wachten en Alexander en Tony kwamen met hun Mister en Bibi aanlopen. Kevin draaide hysterica weg van de laadklep. Eerst de rest de vrachtwagen maar in, opperde hij en Sem liet Empire de laadklep op lopen. De merrie volgde zonder protesteren net als de andere paarden. Mac, de Bels van kim, draaide een keer om op de laadklep maar liet zich daarna gewillig door zijn baasje laden. Nu alle paarden op de vrachtwagen stonden stapte hysterica ook de vrachtwagen op. Nog wat zenuwachtig, dat wel, maar ze deed het.. De laadklep ging dicht en de vrienden verzamelde. Het was voor Kevin, Tony, Alexander, kim, Maaike en Sem allemaal de eerste keer dat ze samen op vakantie gingen. Met hun jaren ervaring op de manege waren ze opgegroeid tot een hechte vriendschap.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 10-03-11 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ver] [wip] -> [VER]