[SCH] Vrouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[SCH] Vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 14:09

Begonnen zonder plan. Had een voorbeeldfoto als richtlijn voor de houding, maar eigenlijk al doende pas gaan kijken hoe ik het zou uitwerken. Schets meteen opgezet met verf en aan de gang gegaan. Zal hier en daar anatomisch gezien vast niet helemaal kloppen, maar was wel een fijne manier van werken zo.

Materiaal: Acrylverf op een los vel canvas.
Formaat: A2, 45x60cm

Afbeelding
Moeilijk om een goede foto te maken waarop de kleuren goed overeenkomen :\

rhanasasja

Re: [SCH] Vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:16

Ik vind het echt een heel apart schilderij, maar hele mooie kleuren zo! Ga zo door!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:20

Leuk gedaan! Mooie frisse kleuren!
Ook apart met die half lichte en half donkere achtergrond.
Ik zou nog wel die donkere schaduw achteraan die de linkerarm suggereert iets uitbreiden en dat lichtrosige dat eraan grenst ook in die kleur doen. Want nu lijkt dat nog een beetje een sik ofzo.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:29

mooie kleuren idd, en ziet er heel apart uit! ik vind alleen haar borst die wij zien er wat engig ofzo uitzien, omdat het net lijkt of die er ieder moment af kan vallen...zegt je dat iets? haha beetje onduidelijk maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
maar voor de rest, puik werk!! (Y)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:03

Kenyada schreef:
mooie kleuren idd, en ziet er heel apart uit! ik vind alleen haar borst die wij zien er wat engig ofzo uitzien, omdat het net lijkt of die er ieder moment af kan vallen...zegt je dat iets? haha beetje onduidelijk maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
maar voor de rest, puik werk!! (Y)

Daar ben ik het wel mee eens, ziet er een beetje eng uit.
Maar verder erg mooi met kleuren en licht en schaduw gewerkt! Top!
Ga zo door Wen! :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 15:06

Ja daar heb ik ook wat mee zitten prutsen. Heb 'm nu even aan de kant gelegd, maar zal er morgen nog even naar kijken :j Hebben jullie tips hoe ik dat kan aanpassen?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:07

De kleurencombinatie is heel bijzonder :j

Ik zou lijn tussen borst en lichaam wat vervagen. Nu lijkt het net of de borst over de schouder hangt, ipv dat het een onderdeel van het lichaam is.

Daarnaast 'klopt' de schaduw bij de borst ook niet helemaal, die loopt wat te ver door naar links.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:22

Het stuk lijn waarin de borst naar de schouder wordt doorgetrokken helemaal weghalen? En dat gebied alleen aangeven met kleurverschil tussen de schaduwen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:24

Nice work! Idd vooral de bovenste lijn van de borst, niet zover laten doorlopen. Ik denk dat je dan al een heel eind komt, qua effect.
Schaduw v de verste arm zou ik ook iets verder (op de romp) laten doorlopen. Nu eindigd de romp ietwat vreemd tov de rest van het schilderij

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:52

Prachtig :P dit is nou echt creatief werken, mooie lichte abstractie erin en mooi kleurgebruik.
Alleen de bovenkant van de borst ( bij het sleutelbeen ) vind ik nu een beetje plat

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:01

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er morgen of van het weekend (bij daglicht iig :P ) nog even mee verder om te proberen te verbeteren! :D