[FOTO] Oefening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wienn

[FOTO] Oefening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:49

Hoi allemaal,
Ik heb een nieuwe camera (Samsung NX100 ) En die heb ik uitgetest/wil ik uittesten..
Hier alvast een paard foto's, weet iemand nog iets leuks om mee te oefenen?
En vooral tips voor bij de foto's?
Groetjes, Wien

Afbeelding
Chaos en Evenwicht, school opdracht

Afbeelding
Ijsselmeer

Afbeelding
Lente

Afbeelding
Lente II

Afbeelding
Sassenpoort (?) Zwolle

Ik hoop dat jullie goede tips voor mij hebben!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 09-03-11 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd,

ThreeFingers

Re: Oefening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:52

Die eerste foto vind ik mooi.

De andere foto`s vind ik gewoontjes.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:50

Wienn! Nogmaals gefeliciteerd met je aankoop :D

De 1e foto vind ik ook erg leuk, mooie kleuren en origineel.
Bij de 2e is het opspattende water leuk, alleen hij is vrij donker en de bovenkant van het vlaggetje mist net.
Probeer erop te letten dat je dingen niet nét erafsnijdt. Bij de 3e missen namelijk ook net de laatste stukjes van de pootjes en bij de laatste foto de top van de poort
(of die staat er nog wel net op maar dat is niet zo heel goed te zien vanwege dat donker :P )
Om je foto's interessanter te maken, lekker spelen met de instellingen en de hoeveelheden licht en kleur ;)
Veel oefenen en je camera leren kennen :D Komt vast goed!

Nant

Re: [FOTO] Oefening

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:31

Foto 1: Had je misschien beter een andere (egale) achtergrond voor kunnen kiezen, door de drukke achtergrond valt het onderwerp een beetje in het niets. Ook de prop op de achtergrond en het witte stukje papier stoort enorm, probeer op zulke dingen te letten voor je de foto neemt.

Foto 2: De horizon is scheef, verder vind ik het onderwerp ook niet echt interessant om naar te kijken. Aan de bovenkant lijkt hij ook net een stukje te missen. Het zwarte vlak aan de rechterkant zou ik er afhalen.

Foto 3: Het voorste lammetje zit iets te strak tegen de onderkant, het zou mooier geweest zijn als de foto aan de onderkant iets meer ruimte had gehad. :j

De laatste twee foto's mis ik echt scherpte. Voor die laatste had je misschien een statief kunnen gebruiken.

Over alle foto's: Ik vind de kleuren een beetje flets, probeer een beetje te spelen met je instellingen en vooral veel oefenen :j