[DIGI] Princess Livinia (Portret)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

[DIGI] Princess Livinia (Portret)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:20

Ben druk bezig geweest met experimenteren van verschillende technieken van tekenen met mijn tablet met hier het resultaat :)

Dit maal een portret,altijd een uitdaging want portretten vind ik altijd enorm moeilijk.Met natekenen moeten ze toch op het voorbeeld lijken dus heb ik dat deze keer los gelaten en heb mijn eigen fantasie het werk laten doen.Ik heb overigens wel een werkstuk als inspiratiebron gebruikt.
Mijn vriend vond haar in het begin foeilelijk maar maakt niet uit,tegenkomen doe je haar tenslotte niet :P :=

Inmiddels is ze bijgeschaafd en heeft ze een ander gezicht gekregen :D

Behalve de uitdaging van een gezicht ben ik nu ook wezen stoeien met stoffen en patronen,is dus ook een 1e poging dus daar schort zeker nog het een en ander aan.

Werk waar je veel tijd in stopt moet ook een naam krijgen dus heet ze "Princess Livinia of Raisune" :o

Eerst de schets:

Afbeelding

Basis in grote lijnen,bezig met details ogen en mond:

Afbeelding

Basis kleding:

Afbeelding

Eindresultaat:

Afbeelding

Tips zijn altijd meer dan welkom :)

LeonieL

Re: [DIGI] Princess Livinia (Portret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:25

Tip. Ga eerst met gewoon potlood en papier eens gezichten schetsen. Neem daar bijv. een kwartier/20 minuten per schets voor. Heel lastig in het begin, maar je zal merken dat het steeds beter gaat.
In deze tekening laten de verhoudingen nog wat te wensen over. Dat is onwijs zonde, want het inkleuren gaat al erg goed!
De ogen moeten halverwege het hoofd zitten. Bij jou zitten ze daar boven. Afijn, Ik hoop dat je iets aan m'n tip hebt?!
X LEonie

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:33

Dank je voor je tips....

Helaas zit potlood en papier er niet in,maar schetsen met tablet kan wel...zal mij daar eens mee bezig houden :) Zal eens kijken of ik wat anatomische boeken op de kop kan tikken.

Zal eens kijken of ik de ogen iets kan laten zakken...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:44

Ik weet niet of jullie een boekenvoordeel hebben in de stad? Ik heb daar een boek van de anatomie van mensen (dus het hele lichaam, hoofd, handen, hoe alles beweegt) van minstens 300 blz voor nog geen 10 euro. Zeker een aanrader :D

Afbeelding
Zo hoort het ongeveer te zitten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:13

Zodra ik wat fitter ben ga ik eens neuzen bij De Slechte :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:18

Best knap gedaan hoor :D maar weet je zeker dat je princess niet stiekem een prins is in vrouwenkleren ;)
nee geintje...IK VIND het een goede poging, maar denk dat er best wel wat aan veranderd kan worden....vind er zo direct niet echt iets vrouwelijks aan. lekker blijven oefenen, en zeker je volgende stuk laten zien, kunnen we ook de vooruitgang zien...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:20

Op zich is het zeker niet slecht hoor :) . Het gezicht is verder ook wel in verhouding alleen het hoofd is te kort, je hoeft in principe enkel het voorhoofd langer te maken, waar nu de punt van de kroon zit daar zal de haarlijn ongeveer moeten beginnen. Het oor zit ook nog niet helemaal lekker, de aanzet bovenaan mag iets hoger, echt er hoogte van de ooghoek en dan het hoogste punt van het oor ook een stukje hoger dan het nu is. En hij zou meer van de voorkant getekend moeten worden, tenzij ze een flapoor heeft :+ , het gezicht is van vrijwel vooraf dus je zou van beide oren een stukje moeten zien.

Qua kleur schort er een hoop aan, een huid is niet roze en zeker bij een gezicht als deze zou ik meer voor gele tinten gaan voor een meer oriëntaalse look, dat straalt ze nu uit, vooral door de ogen, westerse ogen liggen dieper met meer ooglid, maar de skintone klopt er totaal niet bij.
Ook met grijstinten moet je erg oppassen bij een huid, in theorie is schaduw wel gesatureerd maar bij een huid maakt het 'dood', leven is kleur dus er zitten heel erg veel kleuren in een huid, vooral bij vrouwen.
Deze heb ik een tijd terug gemaakt als oefening voor huidskleuren: http://fc09.deviantart.net/fs49/i/2009/ ... iarbon.jpg
Zie je duidelijk verschil in de huidskleur, veel oranje tinten, bruin, paars, geel, heel weinig roze. Nu hoeven ze natuurlijk niet zo fel te zijn als dit, dat is gewoon mijn stijl maar je ziet wel duidelijk het verschil in de hoeveelheid verschillende kleuren die gebruikt zijn.
Ik gebruik ook geen vast kleurpalet zoals ik jou hier zie doen, buiten dat ik te lui ben om het aan te maken weerhoud het je er ook van meer verschillende kleuren te gebruiken want je blijft vast zitten aan het palet wat je hebt gemaakt.

Als je daarmee aan de slag gaat kom je zeker al een heel eind verder :j , kan nu wel verder op details ingaan maar die zul je ook vast wel zelf tegen komen om te verbeteren als je eerst met deze basis verder gaat ;) .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:56

Dank voor de reacties :) kleur is en blijft een moeilijk iets...en ga er zeker mee aan de slag. :j
Het was eigenlijk de bedoeling om er een "koele" huidskleur aan te geven,had meer blauw toe moeten voegen...of idd geel voor meer oosters.

Op naar de volgende...is tenslotte pas mijn 2e portret :D