Ik ga aankomende week samen met mijn vriendin oude zadeldekjes veranderen. Ik heb al opgezocht hoe en wat we nodig hebben. Alleen zie ik overal dat je iets vast moet stikken. Kan iemand misschien uitleggen hoe dat moet?
dat hangt er een beetje vanaf wat je wilt vaststikken? als je er echt kraaltjes op wilt borduren, dan zou ik dat met de hand met naald en draad doen, als je een heel lint er op wilt stikken, kan dat misschien nog wel met de naaimachine; afhankelijk van hoe sterk de motor van je machine is...
cin_love
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-11 22:01
We willen hele nieuwe stof over het dekje doen want er zitten scheurtjes en vlekken in Het liefst doen we met naald en draad werken want een goede naaimachine hebben we niet echt
Ik zou idd ook toch de naaimachine gebruiken.. Ik heb ook wel eens geprobeerd om met de hand een dekje vast te zetten, maar dat is gewoon niet sterk genoeg.. Verder gewoon een beetje proberen wat er kan en mooi is.. Succes!
Ik weet nu dat het niet zo sterk is maar is er ook nog iemand die antwoord kan geven op mijn vraag?
doriss
Geplaatst: 07-03-11 21:42
Stikken met de hand, is gewoon van boven naar beneden en terug doorprikken. http://en.wikipedia.org/wiki/Running_stitch Ik zou als ik jou was met dubbel draad werken. Als je een stuk draad hebt afgeknipt, en je haalt hem door het oog van de naald, pak je de twee eindjes van de draad, zodat de naald in het midden zit. Dan kun je gewoon gaan stikken. Let wel op dat je dus twee keer zo lang draad nodig hebt Succes!
Heel erg bedankt doriss we gaan het gewoon proberen als het mislukt hebben we zoiezo plezier gehad
cin_love
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-11 22:41
Het is een grote klus maar het dekje is bijna af Nog het laatste stukje van het versier randje erop zetten en dan de rest van de versieringen. Ook het versier randje hebt ik zelf helemaal gepunnikt. Als het dekje af is maak ik een foto.
Dankje De schaapjes komen van babysokjes af en rammelen ook nog een beetje haha Mijn paard reageerd daar niet op en het is heel zacht dus dat kon ik wel doen hihi