[TEK] 3 tekeningen van de afgelopen week.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK] 3 tekeningen van de afgelopen week.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:36

Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik lekker productief, ik wil m'n tekeningen dus graag hier neer zetten, in de hoop wat feedback te krijgen. Zodat m'n volgende tekeningen steeds beter worden :Y)

------
Papa, toen hij een kleine jongen was.
Een portret van mijn vader, toen hij ongeveer een jaartje of 10 was. Dit is de eerste keer met de 5PencilMethod.
Ook was het nieuw papier, dus dat ben ik allemaal aan het uitvogelen, toch ben ik best blij met het resultaat.
A4 formaat.
Tijd: Weet ik niet, niet zo heel lang, uurtje of 5 misschien?
Afbeelding

------
De kat van Van
en nee, ik heb geen woorden onjuist herhaalt hierboven :') Het is echt de kat van bokker Van. Ik had alleen maar blauw papier, en daar kan je toch heel mooi een witte kitten op tekenen?! Ik had nog niet vaak katten getekend, laat staan in pastel,. Ik ben niet blij met de oren, verder vind ik hem best oke.
A4 formaat.
Tijd: weet ik ook niet, ik houd het niet echt bij,.
Gemaakt op de achterkant van Mi Teintes
Afbeelding

------
And last, but not least
Assad
De hond van bokker Seven.
A4,tijd geen idee, Mi Teintes
Afbeelding

------

Ik probeer een beetje m'n eigen stijl te vindenin het pasteltekenen, Ik wil de achtergrond een deel laten worden van de tekening. Zo zie je bij de kat hier en daar nog de achtergrondtint terugkomen.
X Leonie

Van

Re: [TEK] 3 tekeningen van de afgelopen week.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:11

om het nog leuker te maken, het is de Turkse Van van Van -:)
hij is echt heel mooi geworden Leonie, je hebt haar blik echt goed op papier gekregen :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:39

Je bent lekker op dreef zo!
Met de achtergrondtint exact in het onderwerp terug laten komen zou ik uitkijken. Vaak lijkt dat dan geen tint in die figuur, maar een gat de diepte in. Bij zwart zie je dat heel sterk dat er echt gaten verschijnen, maar ook bij kleurtinten zie je dat wel. Zelf zou ik het bij hele dunne lijntjes houden, als ik die tint exact hetzelfde terug zou willen laten komen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 20:51

Bedankt allebei voor jullie reactie
Capriole: Het is niet mijn bedoeling om stukken in de tekening 'open' te laten. Maar vaak zie ik pasteltekeningen die helemaal dichtgesmeert zijn. (of heel vettig lijken, net als met wasco), dat wil ik voorkomen in mijn tekeningen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:57

Op die manier, ik las het alsof je bepaalde vlakken weer in de achtergrondkleur wilde kleuren.
Ik snap wat je bedoelt met het dichtkleuren, meestal valt dat op bij iemand die echt de boel dicht kleurt zonder er teveel bij na te denken wat die aan het kleuren is. Die kleuren alles vlak naar een kant en houden geen rekeningen met verloop in hoogte en rondingen in het te kleuren oppervlak.
Jij wilt dus proberen het eindwerk af te leveren tussen het stadium van schets en helemaal dichtgekalkt in?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 21:02

Iig stoppen voor het dichtgekalkt zit. Eigenlijk ben ik nu een beetje bezig m'n eigen stijl te zoeken. Als naar de twee pastels kijkt vind ik het zeker geen schetsen meer, na mijn idee zijn ze voldoende uitgewerkt, maar hier en daar schemert de ondergrondkleur er nog wel doorheen. Ik wil dat de achtergrond een deel van de tekening word, ipv alleen maar 'de achtergrond'