[TEK] chienna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

[TEK] chienna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 11:50

hoihoi:)
gisteren heb ik deze afgerond. ik loop echter tegen een aantal dingen aan en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :Y)
voor mij is het de eerste keer dat ik met pastel op een groter papier werk en dat is me eigenlijk wel aardig afgegaan vind ik zo.
-structuur van de vacht/neus en schaduwen. hoe krijg ik deze meer met elkaar verweven? ik heb nu een lichte laag van gogh soft pastel als ondergrond, dan de kleuren en grote plekken met jaxell en de afwerking met bruynzeel potloden.
-het wit van de borst krijg ik niet goed ''weggewerkt'' naar de ronding die daar zit (richting buik zeg maar).
-een aantal dingen kloppen niet-als verhouding-, mn de rug, die te hoog onder het oor zit en die ik iets compacter had moeten maken, dan had 'ie beter onder het hoofd gepast... ook vind ik de rechterpoot niet helemaal lekker. hij gaat me iets te veel naar links. andere meningen zijn echter dat dat niet zo is... O:) wat denken jullie? als laatste klopt het rechteroog niet, het is iets te smal en iets te veel zwart linksboven. ennuh... ze kijkt je op de foto inderdaad niet aan :o

dit is de foto:
Afbeelding
en dit is het resultaat:
Afbeelding
en een detail van het hoofd-voor de ogen:
Afbeelding

Okkieenjoy

Re: [TEK] chienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:02

Mooie Toller! Vind het licht/donker in het gezicht erg goed gelukt. Je zou bij die voor ons linkerpoot (voor de hond rechts) de vacht wat meer naar boven kunnen trekken. Ik denk dat je dan misschien wat meer die ronding krijgt. Voor de eerste keer met pastel op groot formaat vind ik hem geslaagd hoor!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:51

Het is een leuke tekening :D

Wel heb ik een paar tips voor je:
De neus had van mij iets breder gemogen. Op de tekening valt deze smaller uit dan op de foto. Je kan dit controleren door vanuit de ogen denkbeeldig een rechte lijn naar beneden te trekken.

het wit van de borstkas klopt ook niet helemaal. Je geeft aan er moeite mee te hebben om dit goed weg te werken richting de buik. als ik de foto en de tekening met elkaar vergelijk, dan zou (voor ons) linksonderin de witte vlek meer weggewerkt moeten worden. Dat hoort daar eigenlijk niet zo te zitten.

Wat je zelf al aangeeft is dat de rug wat lager had mogen beginnen. Nu lijkt de hond wat dik te zijn.

Verder wel echt mijn complimenten voor de ogen, want die zijn echt heel mooi gelukt :) :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 13:14

Dankjulliewel! Hier kan ik bij de volgende weer wat mee :)
Ik had met mijn stomme kop idd pas in de gaten dat de neus wat breder moest toen de eerste vernislagen er al op zaten... Ik heb het nog wat beter weten te krijgen maar hier hield het wel op :+

Wat leuk trouwens dat er hier ook mensen zijn die tollers kennen! ze zijn toch nog steeds een beetje onbekend ;)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:48

Moeilijke foto! De hond kijkt iets scheel, op je tekening heb je dit op een mooie manier neergezet.
Het mag nog iets dekkender, en de achtergrond lijkt nog wat onafgewerkt.
Doe je er een passe partout omheen? Anders zou ik het papier bijsnijden tot een kader vlak om de hond, hij heeft heel veel ruimte zo.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:54

oh was dat het ;)
de achtergrond was ik nog niet helemaal uit... al die bloemetjes tekenen was me toch wat teveel, maar ik denk idd dat er nog iets meer bij moet... zoals je al zegt; een beetje kaal zo. maar ik heb zo nog geen idee hoe ik dit uit kan werken.
dat mag mijn broertje beslissen :Y) het is ''zijn'' hond. alleen, als ik papier ga snijden, ben ik bang dat het zo scheef wordt... werk nog steeds met een liniaal en een mesje :p