Kunsttijdschriften

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kunsttijdschriften

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:47

Ik heb een beetje rondgekeken op internet naar tijdschriften over kunst, maar ik vind het lastig om vanaf de laptop te bepalen welke nou ook daadwerkelijk interessant zijn en welke niet. Want om iets zinnigs over de inhoud te zeggen, zal ik ze toch echt gelezen moeten hebben.

Mijn eigen interesses liggen vooral bij teken- schilderkunst, maar als er meer onderwerpen voorbij komen vind ik dat helemaal niet erg.

Nu is mijn vraag aan jullie waar jullie op geabonneerd zijn (of wat jullie wel eens gelezen hebben). Welke onderwerpen worden behandeld en wat vind je van het tijdschrift in het geheel? Hoeveel keren per jaar wordt het uitgegeven?

Daisyree

Re: Kunsttijdschriften

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:12

Ik heb de Atelier en Palet. Atelier vind ik zelf prettiger, leerzamer en veelzijdiger. Er staat van alles wat in.
Blader ze anders eens door in een winkel of bibliotheek dan krijg je in elk geval een beter beeld.
Suc6 met kiezen

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:17

Ik heb een jaarabonnement gehad op Oog Magazine. Vooral qua vormgeving een erg gaaf tijdschrift, ook de 'nieuws-items' en de achtergrondreportages vond ik altijd leuk om te lezen :) Natuurlijk wel veel (sluik-)reclame voor het Rijksmuseum maar da's niet gek aangezien het een uitgave van het Rijksmuseum betreft ;)
Verder staan er vaak interviews in met bekende en iets minder bekende (beeldende) kunstenaars, van mainstream tot aardig avant-garde. Ik vond het een leuk, rijk, afwisselend tijdschrift met érg mooie prints van veel werken, interessante vormgeving en inhoudelijk leuke, makkelijk behapbare artikelen.

[edit] Lees net op de Facebookpagina dat het nieuwste nummer ook meteen het laatste nummer is, bij de bezuinigingen is het tijdschrift helaas gesneuveld! Heb je niks aan mijn tip :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:51

Atelier had ik stiekem al een beetje op het oog, maar ik wilde eerst nog even de reacties afwachten. Naar de bieb ga ik sowieso eventjes :)

Wat is Palet voor een blad? Wat wordt daar zoal in behandeld?

Sabine; dat is jammer, alsnog bedankt voor het reageren!

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:01

Ik ben een poos geabonneerd geweest op Atelier en is een erg leuk blad. Maar Palet is ook erg goed, dus in de winkel maar even kijken wat jou het meeste zou aanspreken.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:57

Toen ik nog geld had ( :') ) kocht ik weleens de Blend.
Zit vol met werken, interviews, info over tentoonstellingen, etc.
en dan vooral van nieuwe kunstenaars. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:34

Ik heb zojuist de Atelier, Palet en een blad die Mister Motley heet gekocht (hoezo hebberig :oo )

Ik laat wel even weten wat ik er van vond!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:02

bij ons op school (kunstacademie) werd er nogal geleurd met Kunstbeeld, is ook een interessant blad :j
Veel "voorstelrondes" van nieuwe kunstenaars, tentoonstelling-verslagen en tips e.d.

Mister Motley klinkt wel hip, zal eens kijken wat het is, nog nooit van gehoord :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:40

Ik heb Mister Motley een beetje doorgebladerd en het is eigenlijk best een leuk blad. Het gaat voornamelijk over werken die kunstenaars gemaakt hebben en het verhaal daar achter, verder is het voor zover ik heb gelezen (nog) niet erg diepgaand wat betreft technieken, exposities, stijlen, etc.

Vooral over de werken en de achterliggende gedachten dus. Iets wat ik persoonlijk erg interessant vind om te lezen. Echt een blad die je er af en toe even bij pakt om (voor het slapengaan bijvoorbeeld :)) ) een artikeltje te lezen, zoals een boek.

Dit blad kost in de winkel 6.95 en verschijnt 4 keer per jaar :)