[TEK][WIP] Kat & Punjab

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Klodder

[TEK][WIP] Kat & Punjab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:36

Weer twee tekeningen van mij! Eerst die van Punjab, met pastelkrijt getekent. Zelf niet tevreden over oog, verhoudingen en hij valt op de voorhand. :+

Afbeelding

Het voorbeeld

Afbeelding

En nu ben ik bezig met een kat, dit is het voorbeeld

Afbeelding

En zover ben ik nu, hij is met potlood gemaakt. Tips zijn erg welkom! :j

Afbeelding

Marinka90

Re: [TEK][WIP] Kat & Punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:29

Voor mijn gevoel is het hoofd van de kat wat minder scheef dan je hem getekend hebt, als je begrijpt wat ik bedoel. En de kont van het paard moet wat omlaag. Verder ben je goed bezig volgens mij!

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:33

Het linkeroog (voor de kijker links) staat te ver naar buiten en mag ook iets hoger (de ogen staan schever dan op de foto). Zijn (of haar) kinnetje is een beetje te spits. Die mag wat boller lopen. Qua kleur in de vacht heb je nu redelijk wat roodtinten zitten, je zou wat meer oker mogen gebruiken.

Succes!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:38

De verhoudingen zijn nog niet helemaal okay en misschien kun je nog proberen wat meer met schaduw te werken, maar als je zo door oefent, dan kom je er wel. Ik vind het al een prima begin!

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:41

Dankjullie wel voor de tips, over de kat, tijdens de schets ging die wat schever dan de bedoeling was. Maar ik vond het wel schattig staan, de kin wordt vanzelf wel wat ronder als ik daar ben, dat komt bij mij meestal wel goed.
Heb je misschien tips om dat oker meer te laten zien? Ik heb namelijk heel veel geprobeerd het geler te maken, maar het komt gewoon niet door het oranje/rood heen. ;)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:59

De voorbenen van Punjub lijken behoorlijk kort te zijn. Volgens mij komt dit doordat daar de vlek van het paard ook zit en de schaduw lastig te zien is. Van mij zou je deze nog wat meer mogen weergeven (de schaduw dan ;) )

En het scheve kopje van de kat kan leuk uitpakken, maar let daarbij goed op de pupil van de kat. Die staan nu nog praktisch horizontaal waardoor ze niet kloppen. Alsof de ogen zijn gedraaid in de kas. Probeer anders op google een vergelijkbare pose van een kat te vinden en te kijken naar hoe de ogen daar zitten.

Ben benieuwd naar het verdere resultaat. :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:51

het ziet er al super uit!
dankjewel dat je me kat na wil tekeken! :D

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 17:25

Dankjullie wel voor de reacties! Als iemand tips heeft over hoe ik de vacht wat zachter/pluiziger kan maken ben ik daar erg blij mee! :)

Afbeelding

Ook hoop ik dat hij niet wat te donker wordt...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:53

Hij wordt mooi :j
wel is hij in vergelijking met de foto wat donker ja, neemt niet weg dat ik vind dat je al een hele mooie vacht neerzet :j
misschien kan je hem pluiziger maken door meer lichtere toefjes erin te doen.

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 16:23

Hoofd is zo goed als af!

Afbeelding

Close up

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:39

Ik vind de kat heel mooi ingekleurd, maar erg jammer dat het linkeroor (voor ons) scheef op het hoofd staat. Het staat te ver naar rechts, vergelijk maar met de foto. Het lijkt nu net of hij een oor midden op zijn hoofd heeft. :)

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:43

Misschien kan je een keer wat oefenen met een raster om de verhoudingen wat beter te krijgen. Als je dat goed krijgt worden je tekeningen meteen veel realistischer. Verder leuk gedaan, je kleurgebruik vind ik mooi.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:04

Ik vind je kleurgebruik echt heel erg goed, ik zou het alleen mooier vinden als je eerst een dekkende onderlaag neer zou zetten en daar overheen de haren zou tekenen. Nu zie je bij de close-up zo goed het witte papier er doorheen. Persoonlijk vind ik dat niet zo mooi.

En probeer goed op de verhoudingen te blijven letten.

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:58

@Wuis

Ik zie het ook ja, moet ik de volgende keer beter op letten..

@kler

Raster lijkt me helemaal niets, maar ik wil het toch inderdaad eens gaan proberen, wie weet vind ik het toch heel fijn werken, en gaan de verhoudingen ook meer kloppen. *\o/*

@NAIWHL

Dankjewel voor de onderbouwende kritiek (weer)! :) Dit is de eerste keer dat ik met kleurpotlood werk en ik kom bij een dekkende onderlaag er bijna niet meer overheen! Ook wit doe ik nu met een pastelkrijtje, omdat ik het anders écht niet zie, heb je misschien tips daarvoor?

Afbeelding

Alweer ietsje verder, ik probeer nu een lichte dekkende onderlaag te maken in het geel (nog niet af) om te zien hoe dat uitpakt. Ik heb wat uitgegumd omdat dat was mislukt, ik zit echt heel erg te worstelen met die vacht.. ~~}>

De kleuren zijn ietsje donkerder dan in het echt.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:04

Ik vind echt dat je goed bezig bent. Alleen lijkt/is de kraag van de kat nu heel onsymmetrisch. Links is hij veel voller dan rechts. Het zou mooi zijn als je dit iets meer gelijk probeert te trekken.

En ik werk eigenlijk alleen met pastel. Dus krijtjes en potloden. De onderlaag met krijt zet ik ook maar heel dun op. Ik krijt iets en veeg het vervolgens uit. En daar overheen kan ik dan weer met mijn pastelpotloden werken. Je moet de onderlaag niet helemaal dicht krijten. Dan kan is er inderdaad niet meer overheen te tekenen, maar wel net zo dun dat je het witte (of wat voor kleur van het papier dan ook) kwijt bent.

Kan je niet ditzelfde proberen of een dunne laag met potlood opzetten? Echt met kleurpotlood werk ik zelf namelijk niet. Dat lukte mij dan weer niet zo :j

Succes! en ik hoop dat je er iets aan hebt...

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:44

@NAIWHL

Bijgewerkt, maar ik vind hem nog steeds een beetje vreemd, maarja..
Met pastel werk ik ook zo, maar met potlood is het (in mijn geval) NIET te doen om hetzelfde te werken...

KLAAR! De vacht heb ik alleen best wel verpest, na een paar uur ermee worstelen heb ik het toch maar opgegeven en zo gelaten.. Als iemand tips heeft voor een volgende keer... Graag! :)

Afbeelding

Close up van hoofd

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:20

Ik vind hem best heel leuk geworden :)

Het is een stuk beter vind ik dat de kraag nu meer gelijk is.
Het neusje en de ogen zijn ook echt goed gelukt. Wat mij voornamelijk opvalt in verschil tussen neus en vacht, is dat je bij de neus 'zachter' hebt getekend wat het aaibaarder maakt.

En ik heb dan helaas verder geen tips voor je hoe je de vacht het beste kan doen. Ik vind met gewoon potlood werken ook echt heel moeilijk en was al blij dat ik ooit pastel ontdekt had :j

Ben benieuwd naar volgende tekeningen :j