[TEK][WIP] Charlie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

[TEK][WIP] Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 18:34

Nog steeds twijfel, maar ik ga het gewoon proberen:
Mijn eerste serieuze poging tot tekenen. Ik heb hiervoor nooit echt getekend, een beetje kliederen, maar ik durf het geen tekenen te noemen..

Allereerst: de voorbeeldfoto. Ik heb geprobeerd een makkelijke houding te kiezen, om het niet meteen te moeilijk te maken ;)
Afbeelding

1. Schets (sorry, beetje onduidelijk)
Afbeelding

2. Detail hoofdje
Afbeelding

3. Ingekleurd
Afbeelding

4. Hals ingekleurd
Afbeelding

5. Begin van de benen
Afbeelding

Het valt me nu op dat het hoofdje iets te schuin staat.. Jammer.. De benen zijn ook nog niet helemaal goed, ik ben niet zo goed in benen tekenen.. :o
Ik vind vooral de schaduwen en het licht-donker erg moeilijk, tips daarover zijn van harte welkom!
Reacties/tips zijn zeer welkom, vergeet niet dat dit mijn eerste tekening is, dus ben een beetje lief ;)
Dankjewel!

doriss

Re: [TEK][WIP] Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:49

Al 78 keer bekeken, maar niemand heeft iets te zeggen?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:19

Voor je eerste tekening ziet het er best goed uit hoor :)
Wat voor potloden gebruik je?

Probeer idd er wat meer contrast in te gooien. Wees niet bang om het donkerder of lichter te maken, je kunt er alleen maar van leren ;)
Ik vind de oren op de tekening wat groot, maar niet heel storend.
Ga heel goed kijken naar de foto (vergroot hem op de computer bijvoorbeeld), dan zul je veel meer details zien!
De ogen zijn nu nog zwarte vlakjes, ik mis het lichtpuntje nog, dat maakt het al een stuk levendiger.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt, ga gewoon lekker veel oefenen :)

Oja, als je verschillende hardheden potlood hebt (HB-1B-2B enz.) is het ook makkelijker contrast te tekenen :)
Dit heb je nu nog niet persé nodig hoor, maar misschien wel handig ;)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:28

Dankjewel! :)
Dat contrast vind ik inderdaad nog moeilijk, ik durf niet zo goed heel veel verschil tussen donker en licht te maken, bang dat ik het dan verpest :+
Ik gebruik nu nog gewoon een HB potlood van de hema, maar die verschillende potloden is wel een goed idee! Eens even kijken of ik die ergens kan vinden.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 11:18

Ik ben inmiddels weer iets verder. Ben nog niet helemaal tevreden over de benen, maar ik weet niet precies wat ik hier nog aan moet doen.. Als iemand nog tips heeft, heel graag!

Afbeelding

Afbeelding

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:23

Ik vind dat je het knap doet! Kan helaas geen tips geven. Heb gisteren besloten dat ik vandaag ga beginnen met tekenen. Schilderen wil niet op een studentenkamertje haha. Heb nog wel een handige site voor je over het tekenen van paarden: http://www.elfwood.com/farp/horses/horses.html

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:24

De benen zijn iets te fijn vergeleken met de foto als ik dat zo zie.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:49

Wordt al mooi, zeker voor een eerste tekening. :)
Probeer er inderdaad veel meer contrast in te gooien juist dat maakt een tekening levendig, bijvoorbeeld de glans plekken helemaal wit te laten. Probeer de ogen wat donkerder te maken.
Ook lijken de oren niet helemaal te kloppen maar ik kan me vinger er niet op leggen waar dat nou aan ligt.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 13:10

Dankjewel :o
De oren kloppen inderdaad niet helemaal, maar ik snap ook niet precies waar dat aan ligt.. :?
Het contrast moet ik een beetje aan werken, ik durf nog niet helemaal echt verschil te maken tussen donker en licht..

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:04

Probeer echt nog wat contrast er in te gooien ;)

nu ik de foto nog eens bekijk lijken de oren op de tekening wat te groot. Ook de benen zijn iets te fijn, die mogen wel wat groffer ;)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:39

Dankjewel voor alle reacties! :)
Inmiddels alweer een hele tijd geleden, maar nu had ik eindelijk weer tijd om verder te gaan.
Ik vind wel dat de eerste helft een stuk beter gelukt is dan het tweede deel, vooral zijn billen en achterbeen zijn nog niet helemaal goed. Als iemand daar nog briljante tips voor heeft, heel graag!

1. Billen & Achterbeen
Afbeelding

2. Staartje erbij
Afbeelding

Op de originele foto staat hij met zijn achterbenen precies naast elkaar, waardoor het lijkt alsof hij er maar 1 heeft. Op mijn tekening komt dat een beetje raar over, misschien moet ik er nog een been achter tekenen, wat vinden jullie?
Misschien moet dit been wel iets verder naar achter, anders staat 'ie zo raar.. :?

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:30

Je ziet op de originele foto een paar stukjes van het andere been "uitsteken". Misschien kan je dat nog doen? Bij de hoef en net boven z'n knie.
Verder mogen z'n benen iets grover ja dus wat breder.

Vind het mooi voor een eerste tekening hoor. :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:12

Voor je eerste tekening ben je zeker goed bezig :j

en ik ga je ook nog wat tips geven. Je zegt bang te zijn de tekening te verpesten door er meer contrast in te gooien. Persoonlijk vind ik het altijd juist meer een tekening 'verpesten' als er geen contrast in wordt gedaan. In het ergste geval is het te donker en gum je het wat lichter (of andersom)

De oren zijn op je tekening inderdaad ook te groot. Daarnaast loopt het donkere, schaduw, gedeelte van het oor vaak wat gelijkmatiger over naar het lichtere gedeelte. Nu is de rand daarin behoorlijk hard neergezet.

De benen mogen ook iets steviger worden dan ze nu zijn.

Belangrijkste tip die ik eigenlijk geven kan is geduld... een goede tekening heeft vaak wel een paar uur nodig. En zeker in het begin is mijn ervaring. En probeer altijd goed te kijken naar wat je nu daadwerkelijk ziet op de foto en probeer het niet in te vullen met wat je denkt dat je ziet.

Succes!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:23

ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd, maar let erop dat de ogen van een paard niet aan de voorkant van het hoofd zitten, maar aan de zijkant. Succes verder!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:24

lisasander schreef:
ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd, maar let erop dat de ogen van een paard niet aan de voorkant van het hoofd zitten, maar aan de zijkant. Succes verder!

Dat is inderdaad wel een goede tip, eens kijken of ik daar nog wat aan kan doen. Dankjewel :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:47

voor een 1ste keer proberen vind ik het goed gelukt, zo kan ik echt niet tekenen hoor hihi :)