Hoe zelf interieurstickers maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Hoe zelf interieurstickers maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 08:25

Ik zit al een tijdje met een idee in mijn hoofd.

Het lijkt mij namelijk erg leuk om zelf stickers te gaan maken!
En dan heb ik 't over interieur stickers, ik plaats in 't einde van 't bericht even een foto van wat ik bedoel.

Ben zelf al aan 't googlen geweest, maar vind weinig informatie over hoe zoiets moet.
Je hebt er volgens mij een speciale printer voor nodig? Maar wat nog meer?
Heb een Macbook 13'', dus ik denk dat het daar wel mee zou kunnen lukken.

"t is voor eigen gebruik, omdat 't mij zo leuk lijkt te doen!

Ben benieuwd naar reacties!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 23-02-11 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt; een [TAG] is niet nodig.

Rinske

Re: (Interieur) Stickers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:29

Voor zulke stickers heb je een plotter nodig, die het voor je uitsnijdt. Dat is een heel duur grapje. Goedkoper is om gewoon een ontwerpje te maken in Illustrator (of Corel volgens mij), zodat ze die kunnen gebruiken om de stickers uit te plotten. Er zijn bedrijfjes genoeg die dat voor niet al te veel geld voor je kunnen doen.

8nnemiek

Re: (Interieur) Stickers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:35

Plotters zijn dat inderdaad, die stickers kunnen uitsnijden :j De kleinste kosten al minstens 300 euro, dus het is inderdaad goedkoper om gewoon een ontwerpje te maken en te laten uitsnijden door een bedrijfje. Maar ook dat is niet echt goedkoop trouwens. Een grote tekst zoals op de foto kost ook al vaak een dikke 100 euro.
Nog goedkoper is het om het gewoon te schilderen :)
Projecteren met een beamer bijvoorbeeld, en dan overtrekken.. of gewoon als poster uitprinten op heel veel A4-tjes, aan elkaar plakken, en dan met een carbonpapiertje overtrekken op de muur.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:34

Als je echt goedkoop uit wil zijn, kan je gewoon grote vellen stickerpapier kopen, die zijn in alle kleuren beschikbaar! Het enige, je moet ze weten te vinden.. Ik heb ze anderhalf jaar terug in de action of xenos gevonden!
Daarop kan je dan gewoon je letters uittekenen en zelf uitsnijden met zo'n vlijmscherp hobbymesje..
Op die manier kan je het maken hoe je zelf wil en heb je niet al teveel kosten, alleen dat het wat meer vrije tijd in beslag neemt!
En een vaste hand om het mooi strak uitgesneden te krijgen.. maar ach :p

Leen

Re: Hoe zelf interieurstickers maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:32

je kan ook gewoon je letters een voor een afdrukken op een beetje stevig papier en dan uitsnijden. Daarna kan je met een tamponeer kwast of roller dit aanbrengen met verf

Als je echt niet wilt verven, dan kan je wel stikkervellen kopen die gaan normaal ook gewoon in je printer maar dan moet je ze wel lang laten drogen, dan uitsnijden en opplakken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 20:46

adoratie schreef:
Als je echt goedkoop uit wil zijn, kan je gewoon grote vellen stickerpapier kopen, die zijn in alle kleuren beschikbaar! Het enige, je moet ze weten te vinden.. Ik heb ze anderhalf jaar terug in de action of xenos gevonden!
Daarop kan je dan gewoon je letters uittekenen en zelf uitsnijden met zo'n vlijmscherp hobbymesje..
Op die manier kan je het maken hoe je zelf wil en heb je niet al teveel kosten, alleen dat het wat meer vrije tijd in beslag neemt!
En een vaste hand om het mooi strak uitgesneden te krijgen.. maar ach :p

Maar heb je dan ook transparante sticker vellen voor op de muur?

Ik merk toch wel dat het een vak apart is en dat je dit niet even zo doet, jammer genoeg!

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:48

waarom wil je transparante vellen dan?
Volgens mij moet je die zowieso ook ergens zien te krijgen hoor.

Heb nu even geen tijd meer, maar ik kan het straks even voor je nakijken? Mss vind ik ze nog wel ergens..
Ik heb in ieder geval wel nog wat A3 stickervellen liggen in het wit.. als je er echt geen vind kan ik er wel 1 of 2 opsturen naar je?

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:25

Je hebt dus transparante vellen voor op de muur.. Ik heb het even nagekeken..
Het enige probleem is, ongesneden, onbedrukte vellen vinden!
De meest die ik vind, zijn al voorgesneden in van die kleine labels, of ze hebben er wel het een of andere van bedrukking opstaan! Waar zijn die gewone blanco dingen toch gebleven?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:27

Gewoon bij de hobbywinkel? Hier in de hobbywinkel hebben ze die wel iig.

adoratie

Re: Hoe zelf interieurstickers maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:46

Ow, nou dat is geluk hebben!
Zoals ik al zei, heb ik ze toen echt puur toeval gevonden! En sindsdien ben ik ze toch zelf niet echt meer tegengekomen.