[TEK] Zaiko

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_horses

[TEK] Zaiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:16

Hallo,

Ik heb deze lieve labrador getekend in opdracht van een vriendin. Dit is mijn eerste hond ooit, maar ik vind hem wel geslaagd.
De tekening is op A4 en er zit toch wel 7 à 8 uur werk in.

Afbeelding

Afbeelding

Graag tips.

crazy_horses

Klodder

Re: [TEK] Zaiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:17

Met wat heb je dit gemaakt? Pastelkrijt? Ik zou in elk geval proberen meer textuur te tekenen, haartjes enzo dus. Verder vind ik het heel mooi dat je met zoveel kleuren werkt! :D

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:23

Het is inderdaad getekend met pastelkrijt. Van die meer textuur tekenen heb je wel gelijk, alleen weet ik niet hoe je textuur kan tekenen. De basis lagen doe ik met pastelkrijt en de details met pastelpotlood, maar dat pastelpotlood valt al snel weg/ verdwijnt in het pastelkrijt. Wellicht doe ik iets verkeerd? Nog tips?

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:36

'k Heb precies hetzelfde! Dus ik luister een beetje mee naar de andere reacties. Ik maak de textuur nu ook nog gewoon met het krijtje, desnoods een klein puntje snijden met een mesje.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:23

als je een dikke laag krijt hebt is het inderdaad lastig om het potlood te laten pakken.
Ik vind het prettig werken om een dunne laag krijt als basislaag te nemen en uit te vegen en dan met potlood de details erin te tekenen.

Ik vind het voor je eerste hond ooit zeker ook een goede tekening :j
persoonlijk had ik alleen graag gezien dat de hond iets meer af zou steken van het papier... zijn lijf valt nu een beetje weg :)

En heb je het blauwe kader over de hond heen getekend? het lijkt alsof ik nog lijf zie. of is het een weerspiegeling?

Ga zeker zo door hoor!

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 19:11

@ NAIWHIL: Dat blauwe kader is eigenlijk een paars kader ;p. Je ziet inderdaad dat nog een stuk van het lijf er doorheen. Dat krijg je dus als de poten mislukken en je de tekening nog probeert te redden :+ . In het echt valt het wel een stuk minder op. Ik veeg eigenlijk niet om de simpele reden dat het altijd mislukt. De kleuren worden dan altijd 'vuil'.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:36

de kleuren zijn inderdaad helderder als ze niet geveegd worden. Dat klopt.
en oppassen met kleuren door elkaar vegen...

maar je moet altijd doen wat je zelf prettig vindt :j
als dit voor jou het beste werkt, moet je dat zeker niet veranderen...