[TEK] Thomas de fries in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

[TEK] Thomas de fries in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:22

Pastel op suedeboard 18x24 cm.
Thomas is het paard van bantu hier op bokt. Ik hoop deze in te kunnen sturen voor een expositie in Amerika.

Bedankt Anita voor het gebruik van de foto!!

Afbeelding

xxStitchxx

Re: [TEK] Thomas de fries in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:24

mooi gedaan, ik vindt alleen die neus een beetje te breed.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:24

Wauw echt prachtig!!
1klein puntje, iets aan het rechteroor/oog stoort me, maar ik kan niet echt kenbaar maken wat.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:30

Die neus dat zag ik toen ik hem hier plaatste, maar op het origineel valt het amper op. Misschien ligt het aan het kleurgebruik, de afmetingen kloppen verder wel.
Het oog zie ik zo even niets aan, maar misschien dat een ander het wel onder woorden kan brengen.
In ieder geval THANKS!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:35

IK zou zijn gegaan voor een wat lichtere achtergrond, de bespiering in zijn hoofd klopt ( volgens mij) ook niet helemaal. De neus is te breed en het linker neusgat klopt niet in elk geval op deze afbeelding.
Maar laat eens foto en schilderij naast elkaar zien?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:39

Hier de foto.

Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:44

KIJK...dan zie je dus dat jou tekening eigenlijk heel goed is en gelijkend!
Moet je hier nu gaan zeggen dat dit eigenlijk niet zo'n mooie Fries is? deze heeft niet zo veel uitstraling zeg maar...tenminste niet op deze foto. Waarschijnlijk wel in het echt.
Met jou talent zou ik een geschikter foto zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:52

De manen vind ik heel mooi gedaan, zoals ik van je gewend ben. De neus vind ik echt minder. Hij lijkt zó dik! Ik zie dat het op de foto ook wel een beetje zo lijkt, maar op de tekening komt het heel sterk naar voren. Het neusgat ziet er op de foto ook een beetje apart uit, net of er een soort van vlies voor zit. Ik mis een klein driehoekje met de punt naar boven in het getekende neusgat, deze zorgt ervoor dat het neusgat nog een beetje meer open lijkt.
Qua techniek vind ik je tekening geweldig (zoals altijd), maar ik vind dit wel een van je mindere werken, maar dat komt dus ook door de foto zelf en ligt grotendeels niet in jouw hand.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-11 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:25

En ik vond het nog wel zo'n grappige foto. Nou ja maakt niet uit. Ieder zijn smaak toch? Ik ben in ieder geval blij dat de tekening wel lijkt. Ik mag dit jaar sowieso 3 werken insturen voor Amerika. Vorig jaar is de minst mooie van de drie wel gelijk verkocht. Dus tja eigenlijk maakt het dan ook niet uit.

Morgen begin ik aan een nieuwe, ik zal eens kijken of ik het geduld heb een WIP te plaatsen.
Verder weer bedankt voor tips, opmerkingen en natuurlijk (daar doen we het toch stiekum voor) de complimentjes :j

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:18

allemensen, wat een gave!!!!! prachtig gedaan joh! Wat een talent!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:09

Ja de neus is te kort. Als je kijkt naar de ruimte tussen de ogen en het puntje van de neus, is dat op de foto groter. Zo lijkt de neus wat breder.
Maar ondanks dat is het een prachtige tekening! En een mooie achtergrond, goed gekozen!!
Ik vind ook dat je een geweldig kleurgebruik hebt!

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:17

Leuke achtergrond heb je gemaakt (weer één waar je je op uit hebt kunnen leven :):) ?)
Ik ben benieuwd wat het gaat doen in Amerika!

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:34

Gelukkig vind ik hem wel mooi!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:02

Das inderdaad wel belangrijk. En je herkende Thomas erin toch??
Ik vind hem ook nog steeds heel goed gelukt. Gelukkig heeft iedereen een andere smaak. 't Werd zo'n saaie wereld als dat niet zo was...

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:11

Ik vind het een heerlijke tekening.

Geen belediging voor de bokkers die altijd (hele knappe) perfect gelijkende, gladdere tekeningen maken, maar ik heb veel liever dit. Prachtig kleurgebruik, de fries lekker robuust (als oerpaard) neergezet, vooral de manen vind ik ook erg mooi. Eigenlijk stoor ik me totaal niet aan de neus. Het paard heeft echt karakter op de tekening en is zowel aaibaar als stoer. Ja, ik vind hem heel mooi, je stijl spreekt me erg aan. Mijn paard ook tekenen? :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:48

Heerlijke eigen stijl! Het zou een mooie illustratie van een verhaal kunnen zijn!

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:40

Ja absoluut herken ik Thom! En gelukkig is hij wel een mooie fries ;)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:09

Hij is mooi!!! zowel op papier als in real life!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:54

De neus is idd wat korter als op de foto al vind ik het niet storend. Werkelijk prachtig gedaan! Gave achtergrond ook!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:02

Mariss schreef:
Ik vind het een heerlijke tekening.

Geen belediging voor de bokkers die altijd (hele knappe) perfect gelijkende, gladdere tekeningen maken, maar ik heb veel liever dit. Prachtig kleurgebruik, de fries lekker robuust (als oerpaard) neergezet, vooral de manen vind ik ook erg mooi. Eigenlijk stoor ik me totaal niet aan de neus. Het paard heeft echt karakter op de tekening en is zowel aaibaar als stoer. Ja, ik vind hem heel mooi, je stijl spreekt me erg aan. Mijn paard ook tekenen? :')

Ik kan het hier niet meer mee eens zijn! Vind het een heerlijk plaatje om naar te kijken, lekker robuust, met een duidelijk eigen handschrift en met respect voor het 'origineel'. Ik vind die gladde, gepolijste, precies gelijkende tekeningen trouwens wel érg mooi en knap maar ik kijk hier liever naar. Het is spannender en doet, wat mij betreft, meer met de toeschouwer. Prettige en mooie stijl!