[TEK][WIP]Twee honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK][WIP]Twee honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 17:32

Hallo allemaal,
Ik heb de tekeningen waar ik mee bezig was even opzij gelegd voor een opdracht. Er moesten twee honden op één vel komen, het liefst groot. Dus naar de boekwinkel gegaan en een groot tekenvel van 50 bij 70 cm gehaald. Het grootste waar ik tot nu toe op getekend heb. Toen ik ook wat vulpotloodjes had gekocht begon ik aan de behoorlijk grote opdracht.

Gemaakt op een vel van 50 bij 70, met HB vulpotloodjes 7.0 en 3.0. Tevens is er voor de donkere stukken een 6B grafiet potlood gebruikt.

Na een uurtje stond de eerste schets op papier. Zonder raster, maar wel veel cirkels, vierkanten en streepjes gebruikt. :D
Afbeelding

En toen begon het vullen.
Na een mislukte poging bij het oor ging ik verder met het oog. Met wat hulp van mijn 6B grafiet potlood lukte dat al snel. Ik pakte het HB vulpotlood weer.
Afbeelding

Waar ik nu ben:
Afbeelding

Ik denk dat ik hem voor vanavond even wegleg. Over dit kleine stukje heb ik ongeveer een uur gedaan. Mijn ogen tranen ervan.

Hebben jullie nog tips?

Liefs,
Leonie
Laatst bijgewerkt door Leonyr op 19-02-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jojoju

Re: [TEK][WIP]Twee honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:38

ik vind dit er erg veelbelovend uitzien! het oog mist alleen nog wat twinkeling..of uitdrukking (ik ben ook maar een manateur hoor:) ) Maar denk dat dit helemaal goed komt als je verder bent met tekenen. Het gaat zeker een hele mooie tekening worden!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:06

wiebke schreef:
ik vind dit er erg veelbelovend uitzien! het oog mist alleen nog wat twinkeling..of uitdrukking (ik ben ook maar een manateur hoor:) ) Maar denk dat dit helemaal goed komt als je verder bent met tekenen. Het gaat zeker een hele mooie tekening worden!

Bedankt! :)
Niemand verder?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:51

Wat een groot formaat voor een potloodtekening! Zeker met die toch wel gedetailleerde stijl van jou lijkt me dat een enorme klus! :wow:

Ik heb nog niet echt tips voor hoever je nu bent. Je schets ziet er prima uit denk ik, hoewel zonder referentiefoto niet te zeggen is of hij ook goed gelijkt. Goed dat je dat zo kan neerzetten met hulpvormen! :j

Ben je trouwens linkshandig? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:33

Goed begin! Knap dat je vulpotloodjes gebruikt! Lastig werken vind ik dat altijd. Twinkeling mis ik in de ogen niet echt, ik zie dat je daar wel voor hebt gezorgd. Wel kan er misschien wat meer contrast in, maar ik kan er naast zitten aangezien je foto ook vrij donker lijkt.

Op het eerste gezicht is er met de schets niks mis. Ben benieuwd hoe je verder gaat :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 10:42

Elanor schreef:
Wat een groot formaat voor een potloodtekening! Zeker met die toch wel gedetailleerde stijl van jou lijkt me dat een enorme klus! :wow:

Ik heb nog niet echt tips voor hoever je nu bent. Je schets ziet er prima uit denk ik, hoewel zonder referentiefoto niet te zeggen is of hij ook goed gelijkt. Goed dat je dat zo kan neerzetten met hulpvormen! :j

Ben je trouwens linkshandig? :)

Het gaat zeker behoorlijk lang duren, maar volgende week is er vakantie die ik compleet ga vullen met tekenen. :D

Ik ben rechtshandig, maar ik heb een erg onhandige manier van werken door rechts te beginnen. Op de één of andere manier gebeurt het bij mij iedere keer.

Elmo: De vulpotloodjes zijn voor mij een verademing. Voorheen tekende ik altijd met mijn grafietstift die ik keer op keer zo sleep dat ik een scherpe punt had. Erg onhandig omdat die punt al snel weer verdwijnt. En omdat vulpotloodjes van zichzelf al zo dun zijn hoef ik niet iedere keer te stoppen om te slijpen.
Daarbij hou ik van details en de vulpotloodjes helpen me om die goed vast te leggen.

Foto's zijn al tegen zes uur in de avond gemaakt, die zijn dus best wel donker. Vandaag komen er betere foto's.

Bedankt allebei! :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 16:30

Hier nog een update.
Het rechteroog is ook weer veranderd.
Afbeelding

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:48

mooi :)
het rechteroog lijkt nu ook een stuk helderder vind ik. Of komt dat door het tijdstip van de foto?

Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. De blik in de ogen vind ik al heel mooi... :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:03

Mooi! Lijkt me best wel moeilijk om zo'n grote tekening te maken als je dat niet bent gewend!
Laat, als je wat verder bent de foto's eens naast de tekening zien, vind ik zelf altijd erg leuk!

Werk je trouwens met vakjes, of doe je het uit de losse hand? Dat zou ik sowieso al niet voor elkaar krijgen!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 17:15

aerdenhout1 schreef:
Mooi! Lijkt me best wel moeilijk om zo'n grote tekening te maken als je dat niet bent gewend!
Laat, als je wat verder bent de foto's eens naast de tekening zien, vind ik zelf altijd erg leuk!

Werk je trouwens met vakjes, of doe je het uit de losse hand? Dat zou ik sowieso al niet voor elkaar krijgen!

Bedankt allebei. :D
Ik werk met de losse hand. Wel hier en daar een cirkel of een vierkant om de vorm goed te krijgen, maar zonder raster.

Ik zal eens informeren of ik de foto's mag laten zien.

NAIWHL: Ik denk dat beide factoren een rol spelen. Niet alleen heb ik dit keer de foto overdag gemaakt, ook heb ik het oog veranderd.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 18:09

De laatste update van vandaag, al ben ik al iets verder dan dat op de foto te zien is.
Ik heb namelijk ook al een stukje van de mond gedaan, maar het werd zo donker dat de foto niet meer wilde lukken.

Op de foto zie je dat de neusdop af is. De donkere delen zijn (net zoals de ogen) gedaan met grafiet zodat ik hopelijk meer diepte creeër.

Helaas vertekend de foto wel door de kunstmatige lichtinval.
Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:35

Waar ik nu ben:
Afbeelding

Overigens heb ik toestemming om de voorbeeldfoto te plaatsen, dit is de hond waar ik nu mee bezig ben:
Afbeelding

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:37

Ik vind hem heel mooi worden, en wat een leuk hondje ook. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:39

Wordt al mooi! Je hebt het oog goed verbeterd, op de eerste foto's vond ik het net lijken of er een gat in het oog zat (alsof er een kogel in was geschoten, moet je maar eens kijken :D ). Maar nu; mooi hoor! Lijkt tot nu toe ook zeer goed op de foto. :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:42

Wuis schreef:
Wordt al mooi! Je hebt het oog goed verbeterd, op de eerste foto's vond ik het net lijken of er een gat in het oog zat (alsof er een kogel in was geschoten, moet je maar eens kijken :D ). Maar nu; mooi hoor! Lijkt tot nu toe ook zeer goed op de foto. :)

Dan ben ik blij dat ik toch wat kritischer heb gekeken en het oog heb verbeterd, want je hebt helemaal gelijk.
Bedankt! Een opluchting dat hij op de foto lijkt. :D

Klodder: Dankjewel!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:43

..op de tekening klopt de Rechter ook niet..voor ons rechts dan..die is groter..en het lijkt of je recht dat oog in kijkt en dat is op de foto niet..
Maar voor de rest vind ik de tekening al heel mooi worden :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:55

rayoow schreef:
..op de tekening klopt de Rechter ook niet..voor ons rechts dan..die is groter..en het lijkt of je recht dat oog in kijkt en dat is op de foto niet..
Maar voor de rest vind ik de tekening al heel mooi worden :D

Ik zie het nu ook ja, bedankt!
Even snel veranderd waardoor het er nu zo uitziet:
Afbeelding

Is dit beter of moet er nog meer af?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:59

het is al wel wat beter..misschien is meer diepte..maar da komt wel als je verder bent denk ik ;)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 07:54

Bedankt!
Ik ben zojuist weer wat verder gegaan met de neus, helaas nog geen foto van.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:05

Gaat een mooie tekening worden! Maar wat een werk! :wow:
Oogjes had ik zelf wat donkerder gemaakt, dan komt het lichtpuntje ook meer naar voren.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:09

babe schreef:
Gaat een mooie tekening worden! Maar wat een werk! :wow:
Oogjes had ik zelf wat donkerder gemaakt, dan komt het lichtpuntje ook meer naar voren.

Bedankt! Stiekem had ik al op een reactie van jouw kant gehoopt, de werken die jij maakt zijn zó mooi. <3

Hoe dan ook, misschien dat ik een licht randje om de lichtere stukken van de ogen zet zodat ze wat meer naar voren komen.
Sinds donderdag heb ik koorts en een vrij heftige keelonsteking, dus het verder tekenen is me nog niet gelukt. Vandaag nog een klein stukje gedaan, maar nog geen foto van genomen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:28

Haha thanks :D

Trouwens, ik kijk nu op een andere computer en daar zie ik dat de ogen al vrij donker zijn. Ik neem het terug :D Zo is het ook mooi! Zij lijken wel ietsjes scheef te staan in het hoofd ten opzichte van elkaar.
Beterschap!