[TEK] Kat Barney

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

[TEK] Kat Barney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 16:18

Hoi Lieve Bokkers

De kat van mijn moeder is helaas overleden nadat hij erg ziek werd en veel pijn heeft gehad. Mijn mama was zo verdrietig dat ik besloot om een tekening van Barney te maken..maar dat valt nog niet mee!! Ik ben nu zo ver , aardig tevreden maar ik vind hem nog lang niet af! Ik zou hem graag wat 'zachter' en 'aaibaarder' maken.. deze tekening heb ik gemaakt met pastel potloden..

Afbeelding

Afbeelding

Ohja.. ik ben een leek wat betrefd dieren tekenen , maar wil graag jullie commentaar hebben zodat ik ervan kan leren :D

thoraklover

Re: [TEK] Kat Barney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:37

Ik vind hem wel grappig! :j Ik mis alleen wat diepte en ik vind het zo zonde dat die schetslijnen bij z'n kin te zien zijn ;)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:41

Ik denk dat je moeder de tranen in haar ogen heeft staan als ze hem ziet. Inderdaad mis ik ook het aaibare en de diepte, maar denk niet dat dat heel erg belangrijk is nu. Heel veel sterkte met het verlies en geef de tekening een mooi plekje :*

Als je er nog wel mee bezig wilt zou ik kijken of je iets meer in de haarrichting mee kan kleuren en de overgangen iets hariger maken en iets meer kleuren gebruiken voor het rood en het geel. Verder schaduwen maken met blauw. het neusje heb je al een goede poging gedaan met diepte, dat kan je ook bij de poten rug en het koppie doen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:56

Wat heeft ze een lieve dromerige uitdrukking. Alleen dat al maakt het tot een hele leuke tekening. Ik zou me dan ook niet blindstaren op het zo hyperrealistisch mogelijk maken, want dat is niet het belangrijkste in dit geval, als het gevoel er maar in ligt.
Schaduwen zou ik ook niet alsnog gaan aanzetten met blauw, want zo te zien is je papier onder het hoofd van de poes al wel behoorlijk verzadigd. Je zou nog een beetje schaduw aan de onderkant van de buik en bij de oren kunnen aanbrengen, en de achtergrond boven de poes misschien nog een (witgeel?) kleurtje kunnen geven.
Ik denk dat je moeder heel blij is met deze herinnering. :j

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:29

Ik ga mee met de bovengenoemde reacties. Ik vind het zo ontzettend lief dat je dit voor je moeder doet!
Als ik zoiets zou krijgen zou ik me ontzettend vereerd voelen!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:32

ze was er heeel erg blij mee :) Had er een mooi gedicht bij geschreven, een echte tranentrekker . In een mooie lijst gedaan en genoeg tissues meegenomen, die waren nodig :)