[SITE] Solaris

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SITE] Solaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 15:08

Hey, ik heb de laatste keer een hele eigen site inelkaar geschroefd, alleen is de vraag: wat vinden jullie ervan? Kan er nog wat bij, moet er nog wat van af? Ect, ect ect...

Kan jullie hulp/inzage goed gebruiken

> http://solariswolf.webs.com <

AtelierB

Re: [SITE] Solaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:16

Het is meer een blog dan een site? Of zie ik het verkeerd?

Ikzelf ben niet zo'n fan van zo'n drukke achtergrond, maar smaken verschillen ;)

Daarnaast zou ik de banner anders maken: de banner is nu grotendeels wit met in een klein stukje een plaatje - de kleuren van het plaatje sluiten niet mooi aan bij de kleurstelling van de site. Links daarvan heb je de tekst (titel) geplaatst in een kleurstelling die niet helemaal aansluit bij de rest van de lay out. Deze kleur wordt ook minder goed leesbaar over het plaatje heen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 15:23

Sorry, maar wat is het verschil dan tussen een BLOG en een site?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:32

Een blog is een soort online dagboek waar mensen op kunnen reageren. Een site is over 't algemeen bedoeld voor een breder publiek. Al zijn er ook succesvolle blogs die door miljoenen mensen gelezen worden, maar het blijft vaak één persoon die de blog bijhoudt.

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:41

Een blog is vaak ook dynamischer (meerdere entry's per week) en zoals DaniBanani al aangeeft: mensen kunnen dan reageren op elke post (dus niet in één centraal gastenboek), een site is vaak wat statischer (minder vaak updates).

Ik weet niet of dit mag, maar als voorbeeld zou ik je willen verwijzen naar mijn site (zie onderschrift): dat is echt een soort van 'gallerij' die ik af en toe update. Mijn blog post ik vaker per week wat op en de mensen kunnen dan op elke post reageren.

Dus eigenlijk is het, bij het bouwen van een site of blog, van belang dat je je eerst afvraagt wat je er mee wilt bereiken (en wie), welke interactie je wilt met je lezers - en dan komt vanzelf welke inhoud je er op zet. En de lay out: ja, dat is heel persoonlijk, wat de één mooi vindt, vindt de ander helemaal niets.