[TEK] [WIP] Kleinkinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[TEK] [WIP] Kleinkinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:19

De moeder van de vriend van mijn moeder :+ heeft mij gevraagd of ik haar kleinkinderen wilden tekenen.

Ik heb gezegd dat ik daar nog even over na wilde denken, omdat ik niet weet of het gaat lukken. Ben inmiddels al wel begonnen.

Van jullie bokkers zou ik graag tips krijgen, zodat ik dingen kan verbeteren.

Schets. Ik heb eerst op een ander papier geschetst, maar dat was zo gekras en zooitje geworden dat ik de goede lijnen heb overgetrokken op dit papier.
Afbeelding

Begin van het inkleuren. Laag voor laag. Had het verkeerde potlood gekozen, veel te zacht.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb altijd verschrikkelijk veel moeite met de haren van mensen. De pony is in het echt ook zo in plukjes, ben er hier wel tevreden mee.
Afbeelding

Dit is hoever ik nu ben:
Afbeelding

Aan de tekening zie ik nog van álles wat aangepast moet worden, maar ik hoor graag jullie tips. : )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:29

Gaat hartstikke goed toch? Ik vind de pony al erg goed gelukt met die plukjes en glans. :j

Zorg wel dat je de schaduwen in verhouding houdt, die onder haar kin vind ik nu bijvoorbeeld wel erg opvallend, terwijl ik in de ogen juist nog wat schaduw mis. De omlijning van de iris in verhouding wat hard. Probeer goed te bedenken wat de vorm van het gezicht is, dan laat je vlakken beter in elkaar overlopen waardoor je voorkomt dat de huid vlekkerig lijkt. Denk ook aan details zoals de schaduw van het brilmontuur op het gezicht, daar geeft je je tekening extra diepte mee. :)

Of ze echt lijkt kan ik natuurlijk niet zeggen zonder referentiefoto, maar qua techniek vind ik het er netjes uitzien hoor.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 21:33

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik vind het erg moeilijk om zo die 'diepere' vormen te zien. Maar ik blijf oefenen :). De ogen worstel ik nog verder mee.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:06

jeetje vind het tekenen van mensen altijd zo knap. :o Vind het al echt een karakter. Of die klopt met de persoon kan ik natuurlijk niet zeggen. ben het eens met de puntjes die Elanor aangeeft. Is haar pony en haar bril scheef, of kijk ik daar gewoon wat raar tegenaan?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 09:18

Toen moest de tekening zaterdag af zijn :+

Weer opgepakt. Meisje laat ik even zo, ben nu bezig met de jongen. Tips zijn van harte welkom. Graag zelfs!!
Had wat ruzie met de scanner, maar is wel goed genoeg om reeel te beoordelen

Afbeelding

Edit: meisje haar pony heb ik aangepast, waardoor de 'scheefheid' een stuk minder is geworden. :)