[TEK] Mijn 'eerste' gelukte paard. Mening en tips gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xDeems

[TEK] Mijn 'eerste' gelukte paard. Mening en tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:36

Hoi.

Ja ik ben echt in een feeststemming. *\o/*
Omdat ik eindelijk een paard heb kunnen tekenen die er ook nog eens uitziet als een paard _/-\o_

Ik ben niet bij met
:(:) Het rechteroor
:(:) De krassen (action potloden)
:(:) Ik vind hem een beetje.. tja ik kan het eigenlijk niet uitleggen :o

De schets, toen voelde ik me echt gelukkig *\o/*
Afbeelding

Half af, toen vond ik hem al wat minder
Afbeelding

Eindresultaat, tjah. Voor mijn doen is hij goed gelukt :+

Afbeelding

Kijken = reageren

Tips graag, maar hou het lief. *D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:39

Ik kan je niet heel veel tips geven, want heb echt geen ervaring :+

Maar ik vind de neus (dus vanaf het oog naar beneden), te 'breed'/groot voor de res van het lichaam

Ik hoop dat je er wat mee kan, want ik zeg gewoon wat ik zie ;)

Margoooo

Re: [TEK] Mijn 'eerste' gelukte paard. Mening en tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:40

Je hebt nu behoorlijk wat geveegd geloof ik? Probeer dat niet te doen.. Meer tips weet ik niet haha, ik kan ook niet tekenen...

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:47

Hé ja, nu zie ik ook dat de neus te groot is. :+ Als ik hem zo in het echt bekijk zie ik dit helemaal niet, het zal wel aan de foto liggen.
Misschien is dit een rechte foto:
Afbeelding

Ik heb een vraagje over het vegen: hoe moet ik het anders doen? ik heb vrijwel alles geveegd. :S

Edit; zie net dat deze ook scheef is :(

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:51

Ik vind voor het begin qua schaduwen dat de nek en de borst wel goed zit

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:57

Bedankt!

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:23

probeer met het tekenen als meer te werken van eerst een basis. dan ga je dit steeds veder bewerken dus ene punt wat donkerder en dan steeds wat lichter af laten lopen nu heb je licht donker licht inplaats van dat je daar tussen een overgang heb getekend

ja weet niet echt hoe ik het moet beschrijven hoop dat je het begrijp

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:28

Op de 2e foto is hij inderdaad beter, dus het ligt denk ik aan de foto.

Alleen het linker oor is idd wat vreemd :+

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 08:39

Oke bedankt!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:59

Standaart beginnersfoutje dat vegen ;)

Ik zou gewoon eens lekker wat schetsen en oefenen met de verhoudingen van paarden. En vooral geen harde strakke lijnen gebruiken, maar lekker schetslijnen. Schetslijnen zijn ook veel makkelijker te corrigeren en weg te werken dan harde, strakke, dikke lijnen.
Ook zou ik niet meteen grote vlakken snel in willen kleuren. Je werkt echt van stukje naar stukje en maakt als het ware kleine "streepjes" met je potlood. Dus geen lange halen, want dat worden harde lijnen.

Je hebt verschillende "inkleurmethodes", ik zal er 2 uitlichten, maar uiteindelijk meet je jezelf wel een "methode" aan:

1.Werk in lagen, eerst maak je dus je schets (dit wordt ontzettend vaak onderschat, maar is echt een van de belangrijkste, dan al niet het belangrijkste, onderdeel van je tekening), vanuit je schets ga je aangeven waar je je schaduwen en lichtplekken wil hebben. Dan breng je een basislaag aan van waaruit je gaat werken. En zo werk je steeds donkerder naar je eindresultaat.

2. Je maakt een schets en werkt van plek naar plek al je details meteen al uit. Dus je begint bijvoorbeeld bij het oog. Dat werk je compleet uit, dan ga je naar de omgeving rond het oog en werk je dat compleet uit etc. etc.

Wat ik nog als tip mee wil geven. Begin altijd met het oog, als je de emotie van het paard vast weet te leggen in het oog is je tekening al voor 50% geslaagd. Dit is namelijk zo verschrikkelijk moeilijk, maar wel essentieel!

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes! :)

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 10:12

Heel erg bedankt voor je uitleg!
Op school moest ik een keer tomaten tekenen, en daarna verven, en daar had ik volgensmij een 9.5 op omdat ik jouw 1e inkleurmethode had gebruikt. Maar daarna moest ik een zwart wit object tekenen, en toen moest ik vegen dus ik dacht: ja dan doe ik dat nu ook.
hahah :P

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:18

Probeer eens wat te knoeien, het is niet erg als je is iets fout doet. Dat heb ik ook wel eens (vast niet zo erg als jij, ik raak al gefrustreerd met de schets maar het inkleuren lukt wel)

Even iets van mijn kant, ik werk vaak met tip 2 van soeboenoe maar dan werk ik nog met lagen.

Doe eens eerst de makkelijkste stukken, als die mooi lukken zullen ook de moeilijke stukken mooier lijken.

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:01

hooi, ik werk zelf met tip 2 :P(nadat ik de omtrek heb gemaakt.... heb zelf nog maar een paar keer schaduw getekend, maar alsnog XD) Ik zou gewoon dus alles appart uitwerken en dan door werken.... maar het is maar net wat je prettig vind.

Enne nu mssh ff een verbeter puntje :P. Ik denk dat als je de onderlip van het paard wat ronder had aflaten lopen/ mssh ook beetje dunner, kleiner, dat de neus iets minder groot zou hebben getoond :) (hij is nu vrij vierkant als je snapt wat ik bedoel :) ) Maar dat is kwestie van veel oefenen en je zult zien dat je snel beter wordt, ben zelf ook nog steeds lerende.:P (zie profiel XD)