[SCH][WIP] Fries paard in olieverf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[SCH][WIP] Fries paard in olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:57

Hallo allemaal! :)
Ik ben met een schilderij begonnen waarbij ik nu toch jullie hulp nodig heb, ik heb namelijk geen idee hoe ik nu verder moet.
Moet ik het wit dat nu overal nog te zien is van het doek nog overschilderen? En met wit? Of een lichte grijstint?
En moet ik het paard in het vierkant op dezelfde manier uitwerken als het dravende paard? Of is iets ruiger mooier?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :D , alle meningen en ook andere tips en opmerkingen zijn welkom!

Onderschildering en een stukje uitwerking:
Afbeelding

Toch maar gedruft en toch besloten er iets bij te maken. Een heel paardenhoofd kwam hier naar mijn mening niet mooi uit qua compositie dus heb ik voor een uitsnede gekozen:
Afbeelding

Zoals het er nu voor staat:
Afbeelding

__Karlijn__

Re: [SCH][WIP] Fries paard in olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:50

Ik vind de combinatie van het vierkant en het paard eronder zonder kader erg mooi. Ik zat eerst te denken dat het misschien mooier was als je het hoofd aan de zijkanten had laten vervagen tot het papier, maar hier ben ik afgestapt. Het is nu veel duidelijker. Het is net alsof het paard voor zijn eigen portret loopt en kijkt van: 'Zo dat ben ik, ben ik niet knap? :P'

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:33

Oe, dat is weer eens een heel andere compositie! Erg origineel met dat vierkant, dat pakt heel mooi uit! :j

Als je echt nog doek ziet, zou ik daar zeker een laag (witte) verf over doen. Geen grijs denk ik, dat wordt te grijs en haalt de diepte eruit die er nu juist heel gaaf in zit. Voor een volgende keer kun je dat trouwens het beste eerst doen, het is erg lastig om achteraf netjes overal omheen te schilderen.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:38

Dankjulliewel! Ik heb ook erg zitten te twijfelen over dat vierkant hoor! Ik was redelijk tevreden over het dravende paard en zat er over na te denken om het daarbij te laten. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb :) .

Ik denk dat ik er dan inderdaad maar met witte verf overheen ga. er zitten ook een paar kleine vlekjes op het doek dus dan kan ik die mooi wegwerken. Ik had dat inderdaad helemaal aan het begin moeten doen. Eigenlijk moet ik van tevoren al weten wat ik uiteindelijk gemaakt wil hebben :D .

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:46

AliesMeijer schreef:
Eigenlijk moet ik van tevoren al weten wat ik uiteindelijk gemaakt wil hebben :D .

Maar je moet ook kunnen reageren op iets dat met je schilderij gebeurt (is) ;)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:52

Wauw! Erg origineel en het pakt inderdaad heel goed uit dat vierkant!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:40

Wauw... dit zou ik zonder twijfelen meteen aan mijn muur hangen.

Vind het een erg mooie compositie zo met dan vierkant!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:00

soeboenoe schreef:
Wauw... dit zou ik zonder twijfelen meteen aan mijn muur hangen.

Vind het een erg mooie compositie zo met dan vierkant!

Ja ik ook! Ik vind het een modern, maar erg zacht schilderij! heel knap TS