[TEK][WIP] Gina

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:06

Een tijdje geleden kreeg ik een pb met de vraag of ik dit lieve koffievos paardje wilde tekenen. Helaas was ook bij deze opdracht de foto erg klein, maar ik wilde hem niet weigeren omdat ook dit paardje inmiddels overleden is. Dus ik probeer met een klein fotootje er het beste van de maken! :)

1. Schets
Afbeelding

2. Basiskleur
Afbeelding

3. De hals (nog niet klaar, overgang naar papier moet overal nog mooier opgezet worden)
Afbeelding

De kleuren vertekenen heel erg, het papier is helder lichtblauw. :)

__Karlijn__

Re: [TEK][WIP] Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:01

Weer een echte Wuis :P Ik ga deze weer volgen :) Je hebt de nek netjes laten vervagen, ziet er al goed uit!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:30

Ziet er veelbelovend uit, mooie subtiele manen al. :j

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:50

Wauw! Ziet er mooi uit! :D
Hoe zorg je ervoor dat die hals zo mooi 'zacht' wordt? :oo Ik bedoel, van 4 rijtjes kleuren naar 1 geheel.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:25

Even een stukje verder, er moet nog veel gebeuren (v.b. het ook is nog echt een losstaand geheel) en er mag nog meer contrast in, maar ik moet helaas stoppen want het wordt te donker. Het oog was trouwens wel heel lastig om te maken, de foto was zo klein dat ik bij het inzoomen eigenlijk geen details kon zien (alleen blokjes :+ ). En de foto was met flits genomen wat resulteerde in een felle flits in het oog.

De kleuren komen op deze foto wel beter overeen!

Afbeelding

@ _Laura_ : Ik wrijf het uit met m'n vingers. :)

@ _Karlijn_ : Grappig om te horen dat je een bepaalde stijl van mij herkent. :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:00

Super! Ik moet zeggen dat ik de eerdere foto's mooier vind van kleur. Maar ik vind dat hele blauwe nooit echt mooi als achtergrond :o
Je bent echt met elke tekening beter aan het worden! De hals is heel erg goed gelukt en je hebt een mooi begin gemaakt van het hoofd! Alleen zie ik daar het blauwe papier nog doorheen, dat vind ik iets minder.
Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:13

@ Babe: Ik vind dat eerste ook mooier, maar het paard is nou eenmaal een koffievos (vind ik zelf de minst mooie kleur voor een paard) en geen gewone vos. :')
Qua kleur komt hij niet goed overeen met de werkelijkheid, maar hij neigt wel veel meer naar de laatste foto's dan naar de eersten. Ik vind zelf zo'n blauwe achtergrond ook niet zo mooi, maar de opdrachtgeefster heeft het zelf speciaal uitgekozen ivm haar interieur. :)

Het klopt dat je het papier er nog door heen ziet, de bedoeling is om er nog meer lagen op te maken zodat het dekkender wordt. Daar ga ik morgenochtend nog even mee aan de slag!

Bedankt voor de complimenten en de tips! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:52

Weer een update! Nu ik bij daglicht de foto met de tekening vergelijk, kom ik toch tot de conclusie dat de foto die ik nu genomen heb, redelijk dicht bij de werkelijke kleur komt. Het papier ie íets blauwer, maar de kleur van het paard komt bij nader inzien toch wel aardig overeen. Ik vind de foto toch wel afbreuk doen aan het geheel, in het echt vind ik 'm veel mooier, gedetailleerder en de kleurverschillen zijn daar ook veel beter te zien.
Maar wie dat wil zien moet maar thuis langskomen :Y) (haha grapje)!

Ik moet toch zeggen dat ik best wel trots ben! :D :D

Afbeelding

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:57

Allemachtig wat mooi joh!!!! _/-\o_

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:00

Heb meteen op je site gekeken :D
Die "haflinger Tommie" = net een droom, echt mooi!
Respect hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:03

Oeh wauw, wat knap gedaan en dat van zo'n kleine foto! Heel mooi!
Kijk nog wel even goed naar je schets voordat je verder gaat! :) Ik kan het verkeerd hebben, maar het gedeelte van het hoofd boven de neusriem van het halster is een frontaal aanzicht, terwijl de kijker het deel onder het halster iets van de linkerkant lijkt te zien. Pas dus op dat je geen rare draaiing in het hoofd krijgt als je begrijpt wat ik bedoel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:46

Hey bedankt, daar heb ik wat aan! Ik ga er nog eens even goed naar kijken voordat ik verder ga met het onderste gedeelte (toch wel handig soms, zo'n halster). ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:58

Die ogen zijn echt mooi gelukt! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:20

Ik ben weer een stukje verder. :)
Ik heb de kleur even wat aangepast in lightroom zodat hij het beste overeenkomt met de werkelijkheid.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:46

Ik kan m'n bericht niet meer wijzigen maar hier de versie met halster. :)

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:49

Wauw, heel gaaf!

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:50

Mooi! Maar het halster zit er er een beetje opgeplakt, volgens mij kan je dat verhelpen door wat schaduw neer te zetten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:55

Klopt, heb ik al gedaan. De foto was met flits genomen dus er was bij het halster geen schaduw te zien. Maar ik zag inderdaad dat het niet mooi leek zonder schaduw. Ik heb dit er inmiddels bijgetekend, foto volgt. :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:58

Heel mooi geworden!! Mooie kleuren, goede vachtstructuur. Je wordt steeds beter met een hele eigen stijl, leuk!
Alleen kijk ik een beetje raar tegen de ogen aan, die zitten wat vreemd. De voor ons linker zit te diep in het hoofd zeg maar en de ander steekt juist uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:08

Hier de foto met schaduw bij het halster. :)

Afbeelding

@Babe: je hebt helemaal gelijk. Ik heb beide ogen op verschillende momenten getekend en ik denk niet dat dat voor mij goed werkt. Ik heb er heel lang naar zitten te kijken terwijl ik er mee bezig was, ik vind dat er íets niet helemaal goed aan was, maar wat precies wist ik niet. Maar nu zie ik het dus. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:29

Wauw, wat is 'ie mooi geworden, zeg! Heel mooi hoe je die vachtstructuur en glans hebt getekend en je hebt de neus goed aangepast! Nog een heeeel klein tipje: misschien kun je de schaduw onder het halster nog iets meer mee laten gaan met de vormen van het paard. Dus een kuiltje tekenen in het midden van de neusbrug (heet dat zo? :o ) en op andere plekken waar deukjes zitten. Verder is 'ie prachtig, hier kun je trots op zijn! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:49

Bedankt voor de tip! Ik zal het meenemen voor m'n volgende tekeningen. :j