[DIGI]3D Cottage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

[DIGI]3D Cottage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 17:27

Voor school hadden wij de opdracht gekregen om voor een vakantiepark huisjes te maken in 3Ds Max, een 3D programma op de computer.
We hebben de bouwtekeningen gekregen, de rest mochten we zelf uitzoeken :')
Het "park" (wat natuurlijk niet echt bestaat) staat in Colchester, Engeland.
Voor de opdracht hebben we 7 weken de tijd gekregen.
We werken in groepjes van 4, iedereen uit elk groepje heeft een eigen huisje. Er zijn dus in totaal 4 huisjes. Ik heb de wat luxere, modernere cottage, maar er zaten ook van die schattige ouderwetse boerderijachtige bij :D

Nou genoeg gepraat.

De binnenkant:
Afbeelding

En de buitenkant:
Afbeelding

Het zou heel erg kunnen dat er flink fouten inzitten, maar dit is de eerste keer dat ik dit gedaan heb. Ben er zelf opzich best tevreden mee, alhoewel ik er graag nog even aan gewerkt had. Maarja morgen moet die af zijn. :+

Hij is gemaakt in 3Ds Max Voor mensen die er een beetje verstand van hebben: hij is uitgerenderd met Mental Ray
Het gras en de boom op exterieurscene is met Photoshop gedaan.

Ik zou zeggen, brand los, maar wees wel een beetje lief *\o/*

RelarDevi

Re: [DIGI]3D Cottage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:31

Ik weet niet wat je onder 'moderne cottage' verstaat. Maar de interieur vind ik niet echt bepaald modern. (zeker niet de bakstenen boven de haard, bruine kozijnen)

Ik weet niet of jullie op schaduwen moeten letten maar de schaduwen kloppen volgens mij niet :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:34

Ik vind je meubels erg donker...en je groene muren met je rodebloemenschilderij vind ik niet echt matchen haha. Wel knap gemaakt hoor, zit de woonkamer nou aan de voorkant van het huisje? anders kloppen die dubbele deuren niet. ( in de kamer raken de deuren niet de grond)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:42

@MoonChloe: De bouw van de cottage is wat moderner als van de rest. De anderen leken meer op boerderijtjes. Klopt dat het interieur niet modern is, we wilden graag die engelse sfeer erin houden.
Bedoel je op het interieur of het exterieur de schaduwen?

@Pelryo: Klopt dat de meubels wat donker zijn. Belichting in 3Ds Max is niet bepaald mijn sterkste punt, zeg maar :+ Zie het nu ook dat de deuren de grond binnen niet, en buiten wel raken. Foutje van mij, het pad zit bij het exterieur te hoog. En het rode schilderij is inderdaad niet zo tactisch gekozen :o

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:47

aan het binnenkant vooral.
Oke, ik weet niet wat je in je hoofd had. Ik zelf persoonlijk heb echt hekel aan de inrichting wat je nu eigenlijk altijd ziet in cottages. Eigenlijk precies zoals je het nu hebt. Mag je niet iets nieuws proberen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:49

De schaduw binnen klopt niet, op dezelfde muur als waar het raam zit zie je schaduwen, dat kan volgens mij niet. Ook de schaduw op de armleuning van de bank klopt niet volgens mij. Die kan daar niet zijn aan de zon te zien. :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:55

doet dat programma die schaduwen niet "zelf" dan?
Het licht lijkt nl. vanachter de "kijker" te komen, te reflecteren in de ruiten en de schaduw op de achterste muur te werpen.
Dat de deuren in het huis de grond niet raken staat wat vreemd, en ik zou misschien een andere, wat meer aardetint o.i.d. voor de wanden hebben gekozen, maar vind 'em wel gaaf gemaakt! :j
(oja, dat links aan de buitenkant, wat stelt dat voor? Een glazen schutting ofzo? :Y) )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 19:01

Jah programma doet de belichting zelf, met een "daylight system". Je stelt dan de plaats, tijd en datum in en dan berekent het programma de belichting en schaduwen zelf. Geloof dat deze rond een uur of 10 's avonds is, in juli, met als uitgangspunt Londen. Binnen staat ook nog wel iets licht aan, maar dat zijn de lastigste. Daar zullen de fouten wel inzitten.

@MoonChloe: Ik had het zelf liever ook wat moderner gezien, maarja ik zit niet alleen in een groepje..

@_l_amanda_l_: het moet een soort van schutting achtig iets zijn met van dat plastic ervoor weet je wel?