[FOTO] Een dagje Burgers Zoo!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

[FOTO] Een dagje Burgers Zoo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 22:19

Hoi! Vandaag had ik de opdracht gekregen om in de dierentuin foto's te maken. Zo gezegd zo gedaan. Hoewel de meeste dierenfoto's zijn mislukt. Die heb ik als eerste gemaakt, maar werkte met een camera van school die ik nog nooit in handen had gehad en het scherpstellen is helaas genoeg ook niet helemaal gelukt bij alle foto's. Toch ben ik wel benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeelding
Groter formaat

Afbeelding

Afbeelding
Persoonlijk is dit mijn favoriet vanwege die ontzettende tegenstelling met de "ruige natuur" en het typisch door mensen gebouwde dak *D

Afbeelding

Afbeelding
Ik zie nu pas dat stopcontact aan de rechterkant :')

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Een dagje Burgers Zoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:48

Foto 3 met stip op nummer 1! Die enorme ruige cactussen, en dan dat hele strakke dak erboven, prachtige combinatie!

Eigenlijk doet alleen de eerste me helemaal niets. Op zich grappig, dat gekleurde beestje in die hele massa, maar het vertelt weinig, er is weinig aan te zien... Nee, niet mijn favoriet.
Rest vind ik wel mooie foto's hoor. Niet héél bijzonder, ook nergens echt opvallend in (kleur, scherpte, compositie of uitsnede) maar wel gewoon goede platen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:53

Ik vind foto 1 dan juist weer het mooist. De knalrode vogel en de rest van de omgeving in 'natuurtinten'. Schitterend hoe het diertje daaruit springt.

Foto 3 vind ik echt helemaal niets. Als het nou een mooi dak was. Of een mooie plant. Ik heb een hele tijd zitten zoeken wat ik nou moest zien in die foto...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:05

Grappig he, zo ziet iedereen wat anders :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:40

waar voor moest je deze opdracht maken??
en wat voor doel had voor ogen toen je de poort van de dieren tuin door ging??

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:55

pinkie87 schreef:
waar voor moest je deze opdracht maken??
en wat voor doel had voor ogen toen je de poort van de dieren tuin door ging??

De opdracht moesten we maken omdat school niks beters wist. (letterlijk) De opdracht die we gingen maken moesten we zelfs zelf verzinnen en zelf criterium voor bedenken ;( . Het is ook niet voor een vak ofzo, maar omdat ze lege uren moeten invullen omdat we 1040 uren moeten maken. Ik had voor mezelf gedacht om te proberen de schoonheid van de natuur te laten zien, ondanks dat deze was gecreëerd door de mens. Of dus eigenlijk in principe faken omdat de keren dat ik eerder in Burgers Zoo was geweest het me opviel hoe goed alles was gemaakt. Zo realistisch en dat sprak mij aan om dat als "drive" achter mijn foto's te zetten. Maar niet alle foto's die ik hier neer heb gezet gaan daar diep op in. Heb ook gewoon wat plaatjes geschoten waarvan ik dacht dat is een mooie compositie! :+ Dat is ook waarom ik zelf foto 3 zo geweldig vind, want die foto laat dat heel goed zien :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:18

oke... misschien had je een nog specifieker opdrachter er zelf van moeten maken.
maar mis toch wel heel erg de compositie er in. er zit in eigelijk geen een foto een rust punt in

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:28

Foto 1 stoort mij op het grote formaat het copyright heel erg

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 23:15

SuzanLarissa schreef:
Foto 1 stoort mij op het grote formaat het copyright heel erg

Het is ook niet de bedoeling dat mensen er zomaar met mijn foto vandoor gaan, dus vandaar dat hier alleen een klein formaat zonder copyright staat :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 06:50

mmm om eerlijk te zijn niet heel l*lig bedoelt maar denk niet dat ze zomaar met je foto`s er vandoor gaan hoor!! als je je foto`s verkleind op internet zet kunnen ze al weinig ik verklein mijn foto`s altijd naar 900 bij 600 niemand die het ziet maar gebruiken wordt dan lastiger