[TEK] Pentekeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Andante

[TEK] Pentekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 16:54

Dag bokkers,

Ik ben weer een beetje bezig met het oppakken van het maken van pentekeningen. Hieronder twee werkjes, opmerkingen en commentaar zijn welkom.

Afbeelding
Puppies, A4 formaat, zwarte fineliner

Afbeelding
Winoa (van Inowa, voorbeeldfoto in aanvraagtopic), A4 formaat, zwarte fineliner

De bovenste tekening is sneller gemaakt dan de onderste, en ikzelf zie veel meer haken en ogen daaraan dan aan de onderste. Het is in ieder geval met name de vacht van de rechterpuppy (en de kaaklijn, donkere vacht en ogen) waar ik niet helemaal tevreden over ben. Desalniettemin is het een goede oefening, want daadwerkelijk een dikke vacht tekenen met mijn 'cross-hatch' techniek is nog aardig lastig.
Ik zal het commentaar verder aan jullie overlaten, dankjulliewel! :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:43

Wauw! _/-\o_

Ik heb er geen commentaar op of tips voor je.. vind ze erg mooi! :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:08

Ik vind dit een leuke techniek. :j
Zoals je zelf zegt is de tweede tekening sterker dan de eerste. Wat ik in jouw plaats eens zou proberen is de contouren te verzachten. Ik zou minder met lange lijnen gaan werken maar dus ook voor de buitenranden bij korte streepjes blijven. Zoals bijvoorbeeld bij de vacht van de hondjes en de manen van het paard. En niet zoals het hoofd van het paard.

De manen van het paard en de omgeving van het oog vind ik dan wel weer super goed gedaan. Ook het vervagen van de teugel is je heel goed gelukt. Wat mij betreft ben je zeker op de goede weg. +:)+

Flux

Re: [TEK] Pentekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:29

Wauw! Prachtig! Zoiets vind ik nou ook prachtig om te kunnen! :) Doe je dit puur met een fineliner en, gaat er ook een potlood schets aan vooraf? :)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 14:07

Dankjewel Siggislief!

Ik snap je punt soesita, maar eerlijk gezegd zou ik de volgende keer de buitenlijn waarschijnlijk net zo doen. het zijn ook kleine lijntjes op de tekening (foto is niet heel helder op dat gebied, maar het is inderdaad wel een lijntje van een afstand gezien). Ik heb deze alleen aan het einde van de tekening neergezet, simpelweg omdat de vage lijntjes niet mooi stonden. Dat is een beetje een nadeel van een witte pony tekenen met alleen fineliner. Kwestie van smaak en stijl denk ik, want ik vind het zelf wel mooi staan. Ik snap wel wat je bedoeld, ik ben op dit moment bezig aan een pony die een donkerdere vacht heeft, waarbij de vacth dus overloopt. Daar zet ik geen lijn neer, ik zal eens kijken of dat verschil maakt!

Flux, ik doe dit inderdaad met alleen een fineliner. Ik heb een dun potloodschetsje voor de buitencontouren gemaakt, en heb daarna mijn fineliner gepakt en ben gaan 'cross-hatchen'. :)