[DIGI] Rey de la Rosa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bungarus

[DIGI] Rey de la Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:30

Afbeelding
Ik droomde een tijdje terug van een broodmager beest met een kop als een vogelschedel, een grote kroon en een roos als staart. Ik had er een heel vreemd gevoel bij, tegelijkertijd heel 'eeuwig' en heel 'vluchtig'.
Ik heb het een beetje geprobeerd vast te leggen.
Ik vind niet dat het gevoel er echt in zit, maar ik vind 'm wel erg mooi geworden, al zeg ik het zelf :o

Tijd: geen flauw idee, láng! GIMP en Wacom Bamboo tablet.
http://divideetimpera.deviantart.com/ar ... -196428076 hier kan je hem wat groter zien (en ook in betere kwaliteit! door uploaden op photobucket is de kwaliteit wat minder geworden, die deviantart link is goed)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:47

Ik vind het altijd zo knap als mensen uit hun hoofd iets op papier (of in dit geval computer ;) ) krijgen. Vind die roos ook echt onwijs goed gelukt. Alleen bij de linkerachterpoot heb ik het gevoel dat de tenen de verkeerde kant uit wijzen. Maar vind hem verder erg leuk.

NiKip

Re: [DIGI] Rey de la Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:12

Hoe droom jij?? :+
Wel erg mooi ;)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:18

Haha ja denk niet dat je de fijnste dromen hebt! Maar wel mooi, ook juist ómdat ik er een beetje creepy gevoel bij krijg :D

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:04

Thanks!
Mwa ik vond het geen enge droom. Eerder vreemd. Vind het altijd leuk om inspiratie uit dromen te halen, dan krijg je vaak wat origineels! :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:11

Leuk droombeest! ;)

Ik had liever net wat meer diepte gezien, vooral in het lijf van het beest. De omlijning is vrij dun waardoor hij hier en daar een beetje bibberig lijkt, en de kop klopt (vooral de snavel) niet helemaal. Maar het idee vind ik erg tof! Eigenlijk had ik 'm of nét wat strakker willen zien, of net wat meer uitgewerkt want nu hangt hij er een beetje tussenin, sommige delen (zoals de roos) hebben iets meer diepte terwijl ik dat een beetje mis bij bijv. de ribben.

Ik vind het ook leuk dat je hebt gekozen voor rechte stekels ipv de normale gehaakte stekels van een roos, dit past er ook wel bij. Doet me een beetje denken aan van die stekels die dino's wel hadden op hun staart (of draken in de fantasie).

Oh en ik voeg je meteen even toe op DA haha. :Y)

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:33

Bedankt voor de feedback Fiffill! Ben het met je eens, in mijn aquarels is mijn contrast wel redelijk maar met digitaal schort er nog wel eens wat aan.
Het bibberige van de lijntjes komt denk ik door de verkleining, bij de grote versie vind ik het persoonlijk meevallen(een tijdje geleden was het veel erger) maar je kan maar zo gelijk hebben. Goede lijnen trekken vind ik lastig met het tablet :)
Ik denk wel dat 1 van mijn doelen, het eruit laten springen van de roos, wel redelijk gelukt is. Maar ik heb er denk ik een beetje teveel op gefocust met als resultaat inderdaad een verminderd contrast/dieptewerking in de rest :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:43

Daarom had ik ook even naar de grote versie gekeken en dan valt het idd minder op, maar bij de hals bijvoorbeeld zie je wel wat ik bedoel. Het is ook lastig hoor. :D Maar bij zo'n strakke stijl zie ik liever ook strakke lijnen. Je zou met de pen tool kunnen werken als je het lastig vindt om zelf lijnen te trekken?

Om nog even wat te noemen, ik vind je achtergrond hier en daar wat rommelig en er zit wel schaduw onder de poten maar niet onder het lijf.
De roos springt er idd goed uit al valt de kroon door zijn lichte kleur ook op en wat me vervolgens dan opvalt is dat hij niet helemaal klopt door het perspectief en het gebrek aan diepte. Zijn misschien wat kleine puntjes om aan te werken, maar ik vind 't idee erg leuk (je ziet het tenslotte zeker niet vaak zoiets) en ik vind de houding van het beest er ook goed bij passen. Om nog even terug te komen op wat je over wilde brengen, daar vind ik 'm nu iets te cartoonachtig voor. Dan had ik net wat meer detail en "mysterie" willen zien, om dat vluchtige idee te verkrijgen. En misschien juist iets meer uitdrukking (of een iets andere uitdrukking) in de ogen omdat je daarmee misschien wel goed dat "eeuwige" vast kunt leggen.