Ik ben eigenlijk nooit zo met tekenen bezig geweest maar steeds vaker als ik even op bokt keek, ging ik naar dit hoekje toe. Toen begon het toch wel een beetje te kriebelen en toen heb ik ook maar de stoute schoenen aangetrokken. Eigenlijk ging dit best lekker, en de tekening leek zelfs ergens op.
Hierna had ik helemaal de smaak te pakken en nog verschillende andere potlood tekeningen gemaakt, waarbij het op het eind ook zonder raster lukte. En dan ga je verder kijken, want potlood tekeningen zijn leuk, maar zo zwart wit. En het leek me leuk om wat met kleur te gaan doen. Tijdens al dat meelezen waren er ook een stel digitale kunstwerken voorbij gekomen en, naïef als ik was (oeps
), dacht ik dat dat niet zo moeilijk kon zijn. Dus een tablet gekocht en Gimp gedownload. Ik kwam er al snel achter dat het dus helemaal niet zo makkelijk was als dat het eruit zag. Na wat geklooi er maar mee gestopt want het lukte me echt niet. Zo heb ik steeds tijden gehad dat ik Gimp even opende om er wat mee te knoeien, maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om kleuren mooi in elkaar over te laten lopen. Tot ik zo’n week geleden besloot om Gimp te laten voor wat het was en photoshop te downloaden. Wat een verschil!! Ik zou eerlijk gezegd niet precies weten waar nou het verschil in zit, maar het lukte me eindelijk om iets in elkaar te flansen. Natuurlijk zijn er nog heel veel verbeterpunten, maar voor de eerste keer ben ik er best tevreden mee. Ik heb hem zonder raster gemaakt waardoor de houding niet helemaal klopt met die op de foto. Alle tips zijn natuurlijk welkom
Afmeting: 25cm bij 30cm
Tijd: Veel te lang, iets van 50 uur

Al moet ik zeggen, ben vandaag toch begonnen met een nieuwe, dus misschien duurt deze vlaag wat langer
Tja, sommige mensen hebben nou eenmaal meer talent.